משתחררים מהאובססיה: הכל על טיפול ב  OCD

OCD הינה התנהגות טורדנית כפייתית שמתבטאת במגוון גדול של מחשבות, התנהגויות, טקסים וחזרות. והיא משתנה מאדם לאדם אך ניתן למצוא בה מאפיינים משותפים. ההתנהגות הטורדנית כפייתית מקשה על האדם לנהל את חיי יום יום, זוגיות, ומערכות יחסים וממלאת אותו בתחושות קשות של בושה וחרדה. ניתן לטפל בOCD –  באמצעות טיפול רגשי.

 

OCD

התנהגות טורדנית כפייתית הינה מונח כללי המתאר בהרחבה תופעות התנהגותיות אשר גורמות לאדם להאמין שאם לא יעשה כך וכך דברים איומים ונוראים יתרחשו בעולמו, יפגעו בו או ביקרים לו. ניתן לומר שההתנהגות הטקסית, החזרתית שממנה הוא לא יכול לסטות, באה כדי להשקיט את פחדיו מפני העולם הלא צפוי הנמצא מחוץ לשליטתו. טיפול בOCD ניתן באמצעות טיפול רגשי המנסה להבין מהיכן באה ההתנהגות לעולם, איזה פחד, חווייה קשה או טראומה עוררו אותה וכיצד ניתן להשקיט את הפחדים והחרדות בדרך בריאה.

 

התנהגות טורדנית כפייתית

המאפיינים המשותפים ל – OCD הם התחושה הקשה שאין לאדם שום שליטה על מה שקורה בעולם. הכל בלתי צפוי והפכפך והכל יכול לקרות. אבל אם הם יספרו, ייגעו בחפצים מסויימים או לא יגעו בהם, האסון עשוי להמנע. אחרים עשויים לחשוש מחיידקים וזיהומים עד כדי המנעות מנגיעה בחפצים שאינם שלהם או אובססיביות לנקיון. לעיתים מופיעות אובססיות חרדתיות מפני העולם הגדול שנמצא מחוץ לבית הגורמות להמנעות מוחלטת מיציאה מן הבית מרוב פחד שמשהו רע יקרה לנו.

 

חרדה משתקת

הסובלים מ- OCD נוהגים לתאר כי עולמם כה מלא בחרדות עד כדי המנעות מוחלטת מפעולות שונות כגון ישיבה במקום ציבורי, נסיעה באוטובוס, דיבור עם אנשים שאינם מכירים, המנעות ממערכות יחסים או מגע, ורבים מדווחים כי איכות חייהם נפגמת מכך מאחר והם מתקשים למצוא עבודה מתאימה, להתרכז בלימודים, או להתיידד עם אנשים אחרים. לעיתים גם בני המשפחה שלהם מגיבים בכעס או בלעג כשהם מבצעים  את הטקסים הקבועים שלהם ואינם מוכנים לוותר עליהם גם במחיר של עיכוב ביציאה לטיול משפחתי או מריבה עם קרוב משפחה על שנגע או הזיז משהו.

 

טיפול ב – OCD

טיפול רגשי אשר מסייע לאדם להתבונן פנימה ולהבין היכן התחילה ההתנהגות, מפני מה היא מנסה לגונן עליו, תחושת החוסר אונים מול העולם הבלתי צפוי ומלא הסכנות, כל אלו יכולים לקבל הכוונה בריאה יותר והתמודדות יעילה יותר עם חרדה ופחדים תוך ויתור הדרגתי על הטקסים.

 

לסיכום

OCD הינה התנהגות טורדנית כפייתית שבה האדם מסגל לעצמו הרגלים, התנהגויות וטקסים אשר על פי הבנתו עשויים למנוע אסון מתקרב. באמצעות טיפול רגשי והתבוננות במקור החרדה המציפה אותנו עשויים לעזור לנו למצוא דרכים בריאות ויעילות יותר להתמודד עם תחושת האפסיות וחוסר האונים מול העולם הבלתי צפוי.

רופא

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מה היא הלוואה למוגבלים?
כללי
מה היא הלוואה למוגבלים?

בעלי חשבון בנק מוגבל יודעים עד כמה קשה לקבל במצבם הלוואה משמעותית. הבנקים לא מעוניינים לאשר הלוואה לבעלי חשבון מוגבל וכך בעלי חשבון מוגבל עלולים להיקלע למצב חסר אונים. בשנים

עורך דין
ביטוח
6 דברים שלא ידעתם על ביטוח בניין משותף

ביטוח על המבנה המשותף שבו אתם גרים עשוי לחסוך לכם אלפי שקלים. מדובר במקרים שכיחים שעשויים לקרות מדי יום, ובהם אתם חשופים להוצאות אסטרונומיות ומיותרות שתעדיפו להימנע מהן. הכנו עבורכם