מה החשיבות של הצעד הראשון לתינוק?

הפעם הראשונה שתינוקנו נעמד, ולאחר מכן הפעם הראשונה שהוא פוסע בכוחות עצמו – הן בעיקר פעמים מרגשות וטקסיות, אשר מסמלות עבורנו תחילתו של תהליך נוסף וחדש בהתפתחות.

אך כמו בכל דבר בחיים, יהיו לו הזדמנויות רבות לתרגל את ההליכה והתהליך הוא מתמשך – אז מה באמת חשוב בצעד הראשון ולמה כדאי לשים לב?

 

סוף-סוף משתמשים ברגליים!

הילדים השתמשו ברגליים גם לפני, ולא רק כדי להתקדם, לדחוף ולזחול. הרגליים שימשו אותם גם על מנת לחקור ולהכיר את הסביבה ואת עולמם האישי.
הגפיים בכלל והרגליים בפרט מסייעים לתינוקות ללמוד היכן הם נמצאים, לזהות טמפרטורה ובאופן כללי לאפיין תחושות.

 

עכשיו אפשר להתחיל לתרגל

זה לא נכון. התרגול של עמידה ופסיעה צריך להתחיל עוד בטרם ההליכה החלה. בין אם בשימוש במגרש המשחקים ובין אם בשימוש בחדר המדרגות, עלינו לסייע לילד ללמוד ללכת עוד בטרם הוא הראה את הצעד הראשוני.
לצורך העניין, שימוש במגלשה – זחילה בעלייה או בירידה תוך זהירות והשגחה מצד ההורים – יכול לסייע להתפתחות עוד לפני הצעד הראשון.
גם משחק "תביא לי" או "תניח פה", שבו הילד צריך לנסות להיעמד ולהושיט את ידו על מנת להגיש לכם חפץ כלשהו, יכול להתרחש עוד בטרם הצעד  הראשון ולסייע להתפתחות.

 

מתחילים ללמוד את התנועה

נכון. בשלב הצעדים הראשונים הילדים מתרגלים תנועות חדשות, בניהן תנועות עיקול והתאמה של כפות הרגליים, אצבעות הרגליים והקרסוליים. בשלב זה כדאי לשים לב להליכה נכונה – כלומר, ישרה ולא עקומה. אם הרגל של התינוק פונה החוצה או פנימה זה עלול להעיד על בעיה אך לא בהכרח.
חלק מהילדים יפסעו עקום על מנת לאזן את עצמם ולתמוך ביציבות, משהו שבתחילת הדרך מורכב לעשות עם רגליים ישרות.
במידה והתופעה הזו לא עוברת לאחר זמן מה (יכול להגיע אפילו עד גיל שלוש), מומלץ לפנות לרופא ולזהות האם מדובר בבעיה שדורשת טיפול או סיוע חיצוני.

 

תשומת לב לכאב

בשלב זה חשוב מאוד שנשים לב שלא כואב לילד לתרגל את ההליכה.
השלב שבו לומדים ללכת לא אמור לייצר כאב אצל הילדים – לא בכפות הרגליים ולא בקרסוליים. כפי שהייתם הולכים להתייעצות עם רופא מומחה על כאב לא רצוי בגופכם, כך גם במקרה שילדכם מתלונן על כאבים.
נעל לא מותאמת עלולה ליצור את המצב ולכן יש לקנות נעל צעד ראשון איכותית ומתאימה.

 

נעלי הצעד הראשון

צעד ראשון לתינוק יביא אותנו לרכוש את נעלי הצעד הראשון.
יש לבחור נעל גמישה שמותאמת במידתה לרגלו של הילד ותתמוך בתהליך שלו להתחיל לפסוע.

זכרו – הצעדים הראשונים מרגשים וחשובים – אך הם רק תחילתו של תהליך ארוך. תהיו שם בשביל הילד באיפוק ובסבלנות על מנת לעזור לו להגשים את התהליך בצורה הנוחה, הטובה והבריאה ביותר.

 

זוג נעליים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אותיות בסדר עולה
קורסים ולימודים
איך לומדים שפה חדשה?

למידה של שפה חדשה הפכה כיום לקלה יותר מאי פעם, כל זאת בשל טכניקות ייחודיות אשר מאפשרות לרכוש שפה שנייה במהירות. כל הפרטים – במאמר. למידת שפה חדשה – מדוע

סלון
עיצוב
5 עיצובים של קמינים ייחודיים ל-2021

אמנם אנחנו עוד לפני החום הגדול של אוגוסט והחמסין של תחילת שנת הלימודים, אבל אף פעם לא מאוחר מדי לחשוב על חימום הבית בחורף, עם כוס שוקו או קערת מרק

Real, Estate
עריכת דין
מידע מועיל על מיסוי מקרקעין

כל אדם המעוניין לרכוש או למכור נדל"ן, צריך לשלם מס על פי החוק, אלא אם יש לו פטור. המאמר יסקור את כל תהליך המיסוי על מקרקעין וכיצד עושים זאת.