כך תשמרו על חניכיים בריאות

כולנו מבצעים מדי יום פעולות על מנת לשמור על בריאות השיניים והחניכיים שלנו. אלו פעולות שאנו עושים בצורה אוטומטית ורוטינית, כך שלעיתים אנו לא מקדישים את הזמן הראוי לפעולות האלו ומרשים לעצמנו "לעגל פינות" פה ושם. עם זאת, חשוב להזכיר לעצמנו כל הזמן את החשיבות של שמירה על בריאות השיניים והחניכיים שלנו, ולהקפיד על היגיינת פה יעילה! כיצד תוכלו לעשות זאת?

 

למה חשוב לשמור על חניכיים בריאות?

את בריאות השיניים והחניכיים שלנו אנו נדרשים לתחזק כל הזמן, שכן הזנחה שלהן עלולה לגרום לבעיות שונות – כמו דלקות חניכיים, חורים בשיניים ומחלות שונות.

בעיות אלו אינן נוגעות רק לפן הבריאותי שלנו, אלא הן בעלות פוטנציאל גדול לשבש את מהלך החיים התקין שלנו ולפגוע באיכות החיים שלנו – הן עלולות לגרום לנפיחות בחניכיים, לרגישות ואודם, לכאבים בזמן לעיסה ובזמן חיוך ועוד. במידה וישנן דלקות בחניכיים שנשארות לא מטופלות לאורך זמן רב, הדבר עלול לגרום להיחלשות השן – ובסופו של דבר לנשירתה.

 

מהן הדרכים בהן תוכלו לשמור על בריאות השיניים והחניכיים שלכם?

הקפדה על היגיינת פה תקינה

חשוב להקפיד ולצחצח שיניים פעמיים ביום, בבוקר ובערב, תוך מעבר יסודי על כל השיניים וקו החניכיים. אמנם צחצוח שיניים זו פעולה שאנחנו מבצעים כל יום מתוך הרגל, אך חשוב לשים לב ולוודא שהצחצוח נעשה בצורה נכונה – אחרת הוא לא יהיה יעיל, ולא ישיג את מטרתו בצורה אפקטיבית.

במהלך צחצוח השיניים, חשוב לקרצף גם את הלשון – שמשמשת כמצע לחיידקים. חשוב לוודא שמברשת השיניים שלכם היא בעלת סיבים רכים, על מנת לא לפגוע בשכבת האמייל של השן או לגרום לפציעה בחניכיים.

לאחר צחצוח השיניים, מומלץ לעבור ברווחים שבין השיניים עם חוט דנטלי או עם קיסם. יש חשיבות רבה לפעולה זו – שכן גם בעת צחצוח נכון ויעיל של השיניים, מברשת השיניים אינה מסוגלת להגיע לכל מקום בחלל הפה. לאחר מכן, כדאי לבצע "וידוא הריגה" של רובד חיידקי השיניים באמצעות שטיפת פה טיפולית.

 

ביקורים סדירים אצל שיננית

אמנם בריאות השיניים והחניכיים שלנו תלויה בעיקר בפעולות שאנו מבצעים באופן עצמאי מדי יום – אך ביקור תקופתי אצל שיננית הוא חשוב על מנת לשמור על חניכיים בריאות.

השיננית תנקה את השיניים שלכם באופן יסודי ומעמיק ותבדוק האם מצב החניכיים שלכם תקין או שמא ישנה בעיה כלשהי הדורשת טיפול. השיננית תוכל לזהות זיהומים ודלקות כשהן רק בתחילתן, וכך לטפל בבעיה כל עוד היא בחיתוליה ומבלי שיהיו לכך השלכות משמעותיות על חייכם.

 

להימנע מעישון

עישון זוהי צרה כפולה ומכופלת בכל הקשור לבריאות השיניים שלנו – העישון מעלה את הסיכוי להופעת מחלות ודלקות בחניכיים, והוא גם מכתים את השן וגורם לה להיראות צהובה ופחות בוהקת.

חניכיים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
גוגל
דיגיטל
שיווק דיגיטלי – מחלום למציאות

החלטת להקים עסק, חשבת על קונספט, שכרת עובדים, פיתחת את המוצר ועכשיו כל מה שחסר זה לקוחות. מהי הדרך הטובה ביותר לפנות לקהל היעד? כיצד ביכולתנו לנצל את הטכנולוגיה המודרנית

אלימות במשפחה - הגנה משפטית
עריכת דין
אלימות במשפחה – הגנה משפטית

אלימות במשפחה נחשבת לעבירה חמורה במשפט הישראלי, והיא יכולה לגרור ענישה משמעותית. אם נפלתם קורבן לתופעת האלימות במשפחה, או לחילופין, הואשמתם בגרימת האלימות – קראו כאן על האפשרויות המשפטיות העיקריות