הבדיקה שמחליפה את בדיקת מי השפיר  NIPT

בדיקה חדשה וחדשנית מאפשרת לוותר על בדיקת מי השפיר הישנה ולעבור לעבר בדיקת דם פשוטה אשר יכולה לגלות האם יש פגמים בעובר, מבלי לסכן אותו. כל הפרטים – במאמר החשוב המוצג לכם כעת.

בדיקת מי שפיר – בדיקה שנויה במחלוקת

אחת הבדיקות החשובות ביותר שכל אישה בהריון צריכה לעבור, גם אם אין לה רקע רפואי מקדים היא בדיקת מי שפיר. מדובר בבדיקה פולשנית אשר נעשית אך ורק ע"י רופא מוסמך, ובמהלכה מוחדרת מחט דקה אל תוך הרחם של האישה, כאשר הבדיקה מגלה באחוזים גבוהים פגמים ובעיות גנטיות בתינוק, עוד בטרם נולד. למעשה, מדובר בבדיקה סטנדרטית למדי אשר נעשית מדי יום בעשרות בתי חולים ברחבי הארץ כמו גם בעולם, אולם היא נתונה תחת ביקורת רבה בשל העובדה כי יש לבדיקה הזו סיכונים, כאשר החמור מבניהם הוא הפלה. משום כך, ניתן לראות כיצד בשנים האחרונות עולם הרפואה מנסה להוביל לשינוי בבדיקת מי השפיר ומציאת טכניקות פולשניות פחות אשר יאפשרו להוריד את הסיכון של הפלה כמו גם בעיות נוספות, וכן יקלו על התחושה של האם העתידית. בדיקה כזו היא בדיקת NIPT אשר זוכה לתהודה רבה בכל רחבי העולם, וזאת בשל העובדה כי מדובר בבדיקה אשר עתידה להחליפה את בדיקת מי השפיר הנהוגה היום.

מבחנה

בדיקת NIPT – מהי?

בדיקת NIPT הינה בדיקת דם חדשנית אשר יכולה לזהות מגוון רחב של פגמים גנטים, ובראשם תסמונת דאון באחוזי הצלחה של 99 אחוז. למעשה, מדובר בבדיקה אשר מומלצת מאוד לנשים אשר ההיריון שלהן הוא הריון בסיכון או הריון עם תאומים, וזאת בשל העובדה כי מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר היא בעלת סיכון נמוך יותר להפלות או בעיות במהלך ההריון. יתרון נוסף של הבדיקה הזו על פני בדיקת מי השפיר נובעת מתוך העובדה כי תוצאות הבדיקה מתקבלות בתוך שבוע ימים בלבד, אולם יש לקחת בחשבון כי ישנם קופות חולים אשר הבדיקה הזו איננה בסל ומשום כך עלותה גבוהה יחסית מאשר בדיקת מי שפיר. יחד עם זאת, מומחים לרופאת האם והעובר מסבירים כי בשנים הקרובות ועת התפתחות עולם הרפואה ככל הנראה הבדיקה כן תיכנס ואף תורחב גם לנשים מתחת לגיל 35, בהריון עם תאומים או בהריון בסיכון, וזאת בשל העובדה כי מדובר כאמור בבדיקה פשוטה יחסית. לקבלת מידע נוסף אודות הבדיקה וכן טיפים ומדריכים חשובים אשר יעזרו לך לעבור את תקופת ההריון, הלידה ותקופת ההורות הצעירה בדרך הטובה ביותר היכנסי לפורטל תינוק ישראלי אשר מעניק מידע והסברים מלאים אודות בדיקות הכרחיות וכן מידע ליולדת ולבני המשפחה. להסבר המלא לחצי כאן.

המידע בעמוד ניתן באדיבות מערכת האתר "תינוק ישראלי" – אתר ההריון והלידה הגדול והמקצועי בישראל.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחולל חמצן
כללי
איפה קונים מחולל חמצן נייד?

השימוש במחולל חמצן משפר את איכות חייהם של חולים רבים הזקוקים לסיוע נשימתי. מחולל חמצן הוא מכשיר המסייע באספקת חמצן לגוף והוא מוכר כמכשיר לסיוע נשימתי. ניתן לרכוש אותו אצל

אתר מקודם
דיגיטל
אתרים מעוררי השראה שחובה להכיר

עידן האינטרנט מעניק לנו שפע של ידע וגישות לעולמות מיוחדים שלא היו מסוגלים להכיר ללא האינטרנט. אם אתם שואפים לבנות אתר מנצח – אין כמו ללמוד מאתרים מנצחים שכבר קיימים!