איך לפתח הרגלי אכילה בריאים

על מנת לרדת לשורש הבעיה המונעת מאדם לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן, מאמנים אישיים רבים המתמחים בטיפול בשיטת ה – NLP עושים שימוש בשיטה טיפולית אבחונית יוצאת דופן הידועה בשם: Time

Line Therapy (בתרגום חופשי לעברית: תרפיית קו הזמן).

טכניקה זו מסייעת למטופלים להרפות מרגשות שליליים, ובאמצעות היפנוזה ניתן לתמוך בשיפור של הרגלי האכילה.

 

NLP זו דיאטת קסם?

ירידה במשקל איננה קסם ומעולם לא היתה. ה"סוד" הוא פשוט לצרוך פחות אנרגיה ממה שאתה מוציא. גם NLP לירידה במשקל אינה דיאטת קסם. אף אדם לא יכול לשכנע את עצמו שהוא מאבד משקל באמצעות NLP, ואז ללכת לאכול דלי של גלידה. מה שכן ניתן לעשות באמצעות כלים של NLP, הוא להשיג ירידה במשקל על ידי הפיכת הגלידה לפחות מפתה עבורנו.

 

איך להתמודד בהצלחה עם פיתויים באמצעות NLP

גלידה היא דבר טעים, נכון? אז איך היא יכולה להיות בלתי מושכת עבורנו? התשובה היא להתרכז בחסרונות של הגלידה, ולא ביתרונות שלה. חשבו, למשל, על אותו טעם לוואי שומני שהגלידה משאירה לכם בפה. התבוננו על טעם הלוואי השומני כחומר גלוי ובלתי ניתן להסרה שנדבק כמו דבק ללשון ולשיניים שלכם. דמיינו את הסוכרים הקשים שנרקבים על השיניים שלכם עד שהן הופכות לכואבות וחומות. דמיינו את כדוריות השומן מחלחלות לתוך גופכם, עושות את דרכן במחזור הדם שלכם ומוסיפות את עצמן לערימות שומן צהובות ודוחות מתחת לעורכם. תארו לעצמכם את הצליל של כל השומנים הרוויים מן החי הופכים למרק סמיך וסותמים לכם את העורקים. האם אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה ריח יש לשומן מעובד ברגע שהוא נשלל מהטעמים והסוכרים המלאכותיים שהעמיסו עליו? איך נשמעת לכם הגלידה הזו עכשיו?

קראו את הפסקה האחרונה בקול רם אם אתם צריכים. ככל שתדמיינו את הדברים בצורה חיה יותר, כך הם יעבדו טוב יותר. לקבלת אפקט נוסף, נסו לקרוא את זה בזמן שקערת גלידה נמצאת מולכם. קחו כפית אחת, הכניסו אותה לפה והתחילו לקרוא. התמקדו בהיבטים הרעים של האוכל, ותבחינו איך לאט לאט הם יעלו על ההיבטים הטובים. התוצאה היא שלא תרצו לקנות עוד גלידה בפעם הבאה שתעברו ליד המקררים בסופר.

 

כך תהפכו הרגלי אכילה בריאים למושכים יותר בעזרת NLP

אותו קונספט שהזכרנו בפסקה הקודמת, עובד לגבי כל מזון שאנחנו אוהבים אבל עדיף להמנע ממנו, וההיפך נכון גם למזונות בריאים שאנחנו פחות אוהבים לצרוך מהם. בואו נתבונן על סלרי, למשל.
סלרי הוא ירק נהדר מכיוון שלמעשה הפירוק והעיכול שלו שורפים יותר קלוריות מכפי שהוא מכיל.

חשבו על זה: כל חתיכת סלרי רעננה ופריכה שאתם נוגסים בה, נכנסת לגופכם וממיסה את השומן שבו. לא באופן ישיר, כמובן, אך לצורך למידת עקרון ה – NLP הרלוונטי לעניין זה, בואו נניח שכן. במציאות, מצבורי השומן שלנו מפורקים על ידי גופנו כדי להשיג אנרגיה לעיבוד הסלרי, אבל לזה נגיע בהמשך.

חשוב לציין ש NLP אינו מהווה תחליף לתזונאי ספורט מקצועי, אלא נועד לתת דחיפה משמעותית בצד המנטלי.

לענייננו, נסו לחשוב: מה ההיבט האהוב עליכם בסלרי? אם אתם לא ממש אוהבים את הטעם שלו, השתמשו לצורך העניין בכל ירק אחר, אולי במלפפון, גזר או גמבה. דמיינו איך הירק מפרק את מצבורי השומן הישנים והעיקשים בגופכם למים טהורים. התרכזו בטעם שלו. אמרו לעצמכם מילים כמו "מממ טעים!" והתכוונו אליהן באמת. התנהגו כאילו זה הביס הכי טעים שחוויתם בכל חייכם. ספרו לאנשים אחרים כמה הירק טעים לכם. גם אם אתם עדיין לא ממש מאמינים לזה בעצמכם, תנו את ההצגה של חייכם! בתגובה, הגוף שלכם באמת יתחיל לאהוב סלרי (או את הירק שהיללתם ושיבחתם בפה מלא, תרתי משמע). ככל שתעשו פעמים רבות יותר את הפעולה הזו, וככל שתשקיעו יותר רגש בביצועה, כך זה יעבוד מהר יותר. תהליכי NLP אלה למעשה פועלים על ידי הטעיה של המוח שלנו שמשמשת ל"חיווט" מחדש של תגובתו למזונות מסוימים.

 

האם אפשר ללמד את המוח לאהוב גם פעילות גופנית בעזרת NLP?

לרובנו ממש קשה ליצור לעצמנו מוטיבציה לבצע פעילות גופנית ולהתמיד בה לאורך זמן. אולם NLP יכול להפוך גם את זה להרבה יותר קל. עיקרון הסלרי חל בדיוק באותה הצורה גם בהקשר זה:
כדי להביא את עצמנו למצב בו אנו מעדיפים לבצע אימון ספורטיבי או כל פעילות אחרת שמערבת צריכת אנרגיה על פני פעילויות בישיבה, עלינו לכוונן את המוח שלנו קצת אחרת.

לצורך העניין, כשאתם מתלבטים אם ללכת להתאמן, מה הדבר הראשון שעולה בראשכם?
סביר להניח שאתם מדמיינים את עצמכם מבצעים את האימון המדובר ושואלים את עצמכם איך תרגישו כשתעשו זאת. התשובה שאתם מקבלים מעצמכם, היא כנראה: "אני ארגיש עייף, אצטרך להשקיע הרבה מאמצים ואנרגיה, זה נראה לי כמו עבודה קשה מדי" – וכן הלאה. לא עוד! זכרו לי המוח שלכם הוא לא זה שאומר לכם איך לחשוב על ספורט. אתם אלו שאמורים להגיד לו.

לכן כשאתם עוסקים בהתלבטות האם ללכת להתאמן, מיד דמיינו את עצמכם משיגים מטרה ספציפית. אם עדיין אין לכם מטרה כזו, זה הזמן להגדיר אותה. תארו לעצמכם שאתם מסתכלים על קליפ של עצמכם ביוטיוב ​​בעתיד, בדיוק ברגע בו אתם משיגים את המטרה הזו. לחצו על "הפעל וידאו" וראו את המסך המציג את העתיד בו אתה משיגים את המטרה שלכם בפעם הראשונה. עכשיו התבוננו בתמונת תקריב על הפנים שלכם, ראו את הבעתכם כשאתם משיגים את היעד שלכם. הקשיבו לנשימה שלכם וראו את תחושת הגאווה המתפשטת על פניכם. הריצו את רגע הניצחון שלכם שוב ושוב במוחכם – איך זה מרגיש לכם? האם אתם מוכנים לצאת לאימון שלכם?

 

NLP להגברת ההנאה מפעילות גופנית והרגלי אכילה בריאים לאורך זמן

בשורה התחתונה: ויזואליזציה של השגת יעדים עובדת ומשיגה שינוי משמעותי במוטיבציה לירידה במשקל, הקפדה על שגרה ספורטיבית בריאה ושימור ההישגים הללו. את כל הכלים הנפלאים הללו ועוד, ניתן ללמוד במסגרת קורס NLP אונליין המקנה מיומנויות שיסייעו לכם לפרוץ את הגבולות של עצמכם – הן במובן הפיזי והן בהיבט הנפשי.

 

סלט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בדק בית
הכל לבית
מה זה בדק בית ומה החשיבות שלו?

בדק בית הוא שלב מכריע בתהליך רכישת בית, ומציע לרוכשי בתים פוטנציאליים מבט מעמיק על מצב ההשקעה הפוטנציאלית שלהם. הערכה חיונית זו מתבצעת על ידי בודק בית מקצועי אשר בוחן

מתנות לאמא
מתנות
4 רעיונות למתנות לאם ולתינוק

סיטואציה מוכרת – לחברה או קרובת משפחה נולד תינוק או נולדה תינוקת… מיד עולה הרצון לבקר, להסניף את התינוק החדש, ולתת ליולדת חיבוק, אבל החשש לבוא בידיים ריקות גדול גם

ישראל
Best hostel in Jerusalem

Jerusalem is a diverse city with a history as old as time itself and attracts the tourists all over the world. It has a unique design and architecture which dates