מהם תחומי הליבה בלימודי מחשבים?

לימודי מחשבים פותחים את האופקים ומעניקים מגוון רחב של הזדמנויות בשוק העבודה. בתוך הקטגוריה הזו נמצאים תחומים פשוטים יחסית כמו הכרת המחשב ושימוש בתוכנות שונות המתאימות לעבודה משרדית ועד לתחומים מורכבים יותר כמו תכנות ואבטחת מידע. אספנו עבורכם את תחומי הליבה העיקריים בלימודי מחשבים, אותם תוכלו ללמוד במסגרת קורסים ייעודיים קצרים במכללות.

לימודי מחשבים

הכרת המחשב

למי שעדיין לא בקיא בתפעול המחשב קורס הכרת המחשב יכול להיות שער הכניסה לעולם הדיגיטלי. בקורס לומדים דברים בסיסיים כמו מהי תוכנה, איך להשתמש בתוכנות שונות על מנת לכתוב קבצים. איך לשמור קבצים בספריות. לאחר מכן, ממשיכים לנושאים מתקדמים יותר כמו תוכנות "אופיס" הכוללות מעבד תמלילים, תוכנה למצגות ותוכנה לבנייה של טבלאות (אקסל). בסיום הקורס ניתן למנף את כל הידע הזה למשרות שונות החל מפקידות וכלה במשרות שיווק הדורשות ידע בתפעול בסיסי של המחשב.

גרפיקה

תחום חשוב נוסף הוא עיצוב גרפי המשמש כיום הן לעולם הפרסום והן לעולם האינטרנט. באמצעות תוכנות שונות כמו פוטושופ, פריהנד ואחרות ניתן לבנות עולם שלם. אפשר לעצב כרטיסי ביקור, פליירים ומוצרי פרסום. אפשר גם לבנות אתרי אינטרנט, דפי נחיתה ובאנרים. לאחר סיום הקורס כל אחד מהתלמידים נשאר עם תיק עבודות הכולל מגוון רחב של נישות בהן יוכל לתאם ראיונות עבודה ולהתקבל למשרה בתור גרפיקאי.

בניית אתרי אינטרנט

תחום נוסף שממשיך להיות אחד הבולטים בתעשייה ודורש ידע בתפעול מחשב ותכנות בסיסי הוא תחום בניית אתרי האינטרנט. עם השנים התחום הפך להיות קל יותר והיום בקורס ניתן ללמוד כיצד לבנות אתרים גם ללא שימוש בקוד. במהלך הקורס בונים אתרים לדוגמה אותם אפשר להראות בעתיד למעסיקים בראיונות עבודה. בניית האתר מתבצעת גם עם שימוש בתוכנות גרפיות אותן אפשר ללמוד בקורס נפרד וליצור אתרים מרהיבים.

תכנות

למי שחש בנוח בעבודה עם מחשב מומלץ להתקדם וללמוד קורס תכנות. בקורס לומדים עקרונות בסיסיים בבניית תוכנה ואת אחת משפות התכנות. היום נפוץ מאד ללמוד תכנות מונחה עצמים המהווה בסיס לכל עולם התכנות בכל שפת מחשב בה תרצו לעבוד. קורסים אלה מעט ארוכים יותר מאחרים אך הם פותחים את הדלת לעבודות מתגמלות במיוחד – מתכנת מתחיל בארץ מרוויח משכורות העולות על 10,000 שקלים.

בניית אפליקציות לטלפון

תחום נוסף בתחום המחשבים הוא בניית אפליקציות לטלפון. את האפליקציות השונות בונים לסביבה של אפל או של אנדרואיד בשימוש במחשבי PC או מק. בניית אפליקציות דומה מאד לתכנות אך כוללת ידע עיוני ומעשי המותאם לעבודה בסביבה של מכשירים ניידים. כאשר יודעים לתכנת יישומוניםלאייפון ולאנדרואיד אפשר גם לתכנת אפליקציות לטאבלטים. היום, קיים ביקוש גדול מאד גם לתחומים הללו.

אבטחת מידע וקורס סייבר

בעולם שבו קיימות סכנות של טרור סייבר, פריצות למחשבים ולמערכות תקשורת על ידי גורמים עוינים והאקרים שסוחרים במידע פנימי של חברות יש ביקוש גדול מאד גם לתחום אבטחת המידע. בקורס לומדים את השיטות השונות להגנה על הרשת הן מבחינת התוכנה והן מבחינת החומרה. לאחר שעוברים את הלימוד הבסיסי ניתן להמשיך לקורסי אבטחת מידע מטעם החברות הגדולות ולזכות להסמכה של מייקרופוסט או חברות הגנה מסייבר המקלות עליכם להשיג עבודה בתחום.

טכנאות מחשבים ורשתות

תחום נוסף, השונה במיוחד מקודמיו עוסק לאו דווקא בתוכנה על המחשב אלא בחומרה – המחשב עצמו וחלקיו. בקורס קצר ניתן להכיר את מבנה המחשב וכיצד ניתן להרכיב מחשב מאפס. הקורס מלמד איך להגדיר רשתות וכן כיצד לתקן תקלות של חומרה ותוכנה. בסיום הקורס אפשר לקבל תעודה מקצועית של מייקרוסופט ולהמשיך לקורסים מתקדמים יותר ברשתות המהווים פתח למשרות כמו מנהל מערכות מידע, הלפ-דסק או לפתוח עסק עצמאי כטכנאי מחשבים.

לסיכום, בתחום המחשבים ניתן לבחור בין מגוון רחב של מקצועות ליבה שאת המרכזיים בהם הזכרנו פה. כל אחד מהמקצועות האלה מאפשר בעתיד גם לפתוח עסק עצמאי ולעבוד מהבית או להיות חלק מצוות של עובדים בארגונים קטנים כגדולים. חשוב לבחור את הקורסים בהתאם לרמת ההכרות שלכם עם עולם המחשבים. אם אתם עדיין עושים את צעדיכם הראשונים בתחום כדי ללמוד הכרת המחשב ולאחר שהתמקצעתם בתחום להמשיך למקצועות נוספים בתחום המחשבים. חשבו על כך, אם התחלתם קורס קצר מספר חודשים מהיום כבר תוכלו להיות מועמדים למשרה מתגמלת.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תלמידים
לימודים
האתרים החמים לסטודנטים

לימודים אקדמיים הם אחד האתגרים הכי גדולים שעומדים בפניו של כל ישראלי. כדי להתמודד איתם בהצלחה, יש כמה דברים שכדאי לעשות. אחד מהם הוא פשוט להכיר אתרים שיכולים לסייע לכם

עורך דין תעבורה
עורך דין תעבורה
דוגמאות לפיצויים תאונת דרכים

אנשים אשר נפגעים בתאונות דרכים לעיתים מסתפקים רק בפנייה לחברת הביטוח ותביעתה במסגרת ביטוח חובה או במקרים מסוימים באם מחזיקים הם בפוליסה מתאימה, גם במסגרת ביטוח מקיף. יכול להיות כי

חושב
עסקים
לחשוב מחוץ לקופסא במירוץ העכברים

בעולם המהיר של היום, השאיפה ליציבות פיננסית דוחפת לעתים קרובות אנשים לתוך מירוץ העכברים, שם הם מתאימים לנתיבים שנקבעו מראש ולנורמות מסורתיות. עם זאת, כדי לשגשג ולהצליח באמת, חיוני לחשוב