תחביבים שישפרו את יכולות החשיבה של הילדים

אין ספק שהילדים היום גדלים בצורה שונה מאוד מדור ההורים. הם מחוברים מגיל 0 למסכים השונים: טלוויזיה, מחשב, טאבלט, וטלפון חכם. כמעט לכל ילד יש היום מכשיר חכם, והוא מחזיק חשבון פעיל ברשת חברתית אחת או יותר. יש הרבה בעיות עם דרך הגדילה הזו, אך אנו צריכים להכיר בכך שהעולם השתנה ולא להילחם בילדים שלנו.

עם זאת, מכיוון שלרוב הצפייה במסכים מנוונת לילדים את המוח ולא מעודדת מחשבה ופעילות קוגניטיבית, כדאי לסייע להם לרכוש תחביבים שכן יעשו את זה. הכנו כאן בשבילכם רשימה קצרה של תחביבים מהנים שגם יפתחו וישפרו את יכולות החשיבה של הילדים שלכם. מוכנים? בואו נתחיל!

 

הרכבת פאזלים

כולנו בילינו שעות בילדות בישיבה על הרצפה ובחיפוש אחרי חלקים קטנים שיתאימו אחד לשני. הרכבת פאזלים היא תחביב מהנה שיכול להעביר לנו שעות רבות בכיף, אבל יש לו גם יתרונות קוגניטיביים משמעותיים. קודם כל, בזמן הרכבת פאזלים שני החצאים של המוח שלנו עובדים, מה שלרוב לא קורה, ויוצר חיבורים עצביים חדשים.

בנוסף, הרכבת פאזלים מסייעת לשיפור וחידוד הזיכרון לטווח הקצר, בתפיסה מרחבית ובהבנה של תמונה גדולה. אולי הילדים שלכם בהתחלה לא ירצו לשחק במשהו שדורש הרבה שעות של ריכוז, אבל עם הזמן הם יתחילו להתמכר ולבקש פאזלים במספר חלקים גבוה יותר וברמת קושי גבוהה יותר.

הרכבת פאזלים

ציור יהלומים

ציור יהלומים הוא תחביב חדש שכובש את העולם בסערה. זוהי פעילות פשוטה ומהנה מאוד, והיא מתאימה במיוחד גם למי שאין לו חוש אמנותי מפותח ושלא מצייר ברמה הכי גבוהה. מה שבעצם עושים בציור יהלומים זה לקבל סקיצה פשוטה, ולצבוע אותה בצבעים מיוחדים ויפים מאוד. הטכניקה די פשוטה: עובדים על קנבס ריק עם סימון כלשהו, על פי הסימון צובעים את הקנבס ביהלומים קטנטנים.

חוץ מזה שמדובר על תחביב מהנה שבסופו מתקבלת יצירה מרשימה יש לו גם יכולות לשפר את החשיבה שלנו. הוא מסייע בתכנון מקדים, מסייע לסגל תכונות של סבלנות והתמדה, וגורם לילדים להפנים שיש דברים שדורשים תהליך. כמובן שהוא גם מפתח מאוד את החוש היצירתי והאמנותי, ואת התפיסה המרחבית של חללים.

ציור יהלומים

ציור לפי מספרים

ציור לפי מספרים מתאים לילדים קטנים יותר, והוא מהווה דרך נהדרת שבה הם יכולים ללמוד בצורה כיפית ומהנה. העיקרון די פשוט: הילדים מקבלים סכמה של ציור שמחולק להרבה חלקים קטנים וכל אחד מהם ממוספר. הילדים צריכים לצבוע את כל החלקים שממוספרים באותו מספר בצבע זהה, ובסופו של דבר מתקבלת תמונה. זו דרך מעולה ללמוד מספרים או אותיות, לפתח תפיסה מרחבית, לעבוד על תכנון, ולפתח את הדמיון.

 

סיכום

נכון שהילדים שלנו מבלים הרבה שעות במסך, אך אם אנו רוצים להוציא אותם מהמסכים ולתת להם הפעלות חיוביות, אנו חייבים לתת להם תחליפים מהנים.

תחביבים שישפרו את יכולות החשיבה של הילדים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הכל לבית
ניסור בטון – מה צריך לדעת בנושא?

מי מאיתנו לא רוצה לעשות מידי פעם שיפוצים בבית? לפרוץ את הכניסה לעליית הגג? או אולי לנסר חומה מבטון וכך להרחיב את השטח העומד לרשותו? האמת היא, שזה לא משנה