תואר שני בייעוץ ארגוני – מה לומדים ואיפה כדאי ללמוד?

תחום הייעוץ הארגוני הינו תחום חם ומתפתח, המשיק למגוון תחומים מעניינים כגון מנהל עסקים, סוציולוגיה ומשאבי אנוש. תואר שני בייעוץ ארגוני יכול לפתוח דלתות בשוק העבודה ולתת לנו ידע וערך משמעותיים כעובדות וכנשות מקצוע. אם ארגונים מעניינים אותך, אם יש לך רצון להוביל ולקדם שינוי לטובה בתוך מערכת קיימת, ואם יש לך חשיבה מגוונת וגמישה שמאפשרת לך לראות גם את המכלול וגם את הפרטים בתוכו, יתכן שמתאימה לך קריירה של ייעוץ ארגוני. הדרך אליה מתחילה בלימודי תואר שני בייעוץ ארגוני. כמה שאלות נפוצות הנוגעות לתחום הייעוץ הארגוני ולמסלול למידה זה.

 

מהו ייעוץ ארגוני?

הייעוץ הארגוני הוא תחום הלימוד החוקר ארגונים, תהליכים פנים ארגוניים ושינויים ארגוניים. הארגונים בימינו פועלים בסביבה הדורשת שינויים מהירים ויכולת הסתגלות, ותפקידו של היועץ הארגוני הוא לסייע בקידום הארגון ושיפורו, תוך מחויבות הן למטרות הארגון והן לקידום והצמחת העובדים. בייעוץ ארגוני אנו מתמודדים עם שאלות כמו: "איך נסייע לארגון להתאושש ממשבר?", "איך נוביל שינוי מערכתי בארגון מבלי לערער אותו?", "כיצד הארגון יוכל להתמודד עם שינוי המוכתב לו מבחוץ?" ועוד.

 

מה לומדים בתואר שני בייעוץ ארגוני?

כפי שהובן מהסעיף הקודם, תחום הייעוץ הארגוני משיק לתחומי לימוד רבים, כגון סוציולוגיה, מנהל עסקים, פסיכולוגיה ובמקרים מסוימים – אף הנדסת תעשייה וניהול. בהתאם לכך, תואר שני בייעוץ ארגוני הינו תואר מגוון ומקיף, במסגרתו נדרשת הכשרה במגוון תחומים. רשימת הקורסים במסלולי ייעוץ ארגוני תכלול, בדרך כלל, סוציולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה ארגונית, מנהיגות ופיתוח צוותים, מדידה והערכה של ארגון, סוגיות של אתיקה מקצועית, ועוד. בנוסף, תואר שני בייעוץ ארגוני יכלול התנסות פרקטית בעבודתו של היועץ הארגוני, תחת הדרכה מתאימה.

 

מה עושים עם תואר שני בייעוץ ארגוני?

אם בעבר יועצים ארגוניים היו בעיקר בארגוני ענק, כגון צבא ומפעלים גדולים, הרי שהיום התמונה שונה לגמרי. כיום, כמעט כל ארגון משלב בשורותיו יועץ או יועצים ארגוניים, או נעזר בשירות של יועץ ארגוני חיצוני. תואר שני בייעוץ ארגוני יכול להוביל להשתלבות בארגון או לאפשר לך לעסוק בתחום הייעוץ כעצמאי/ת.

 

האם ניתן ללמוד ייעוץ ארגוני כתואר ראשון?

לא ניתן ללמוד ייעוץ ארגוני כתואר ראשון, אלא רק כתואר שני. הסיבה לכך היא שייעוץ ארגוני הינו התמחות הדורשת ידע נרחב במגוון תחומי ידע, ולכן נלמד רק כתואר שני.

 

כיצד לבחור את מקום הלימודים?

ראשית, מומלץ לבדוק שהמסלול אליו נרשמנו מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, ושהמוסד האקדמי אכן רשאי לתת את התואר עליו הוא מצהיר. בנוסף, מומלץ לבחון את רשימת הקורסים ולוודא שהיא מקיפה מספיק, וכמובן, כוללת פרקטיקום איכותי. יחס המוסד הלימודי לסטודנט/ית גם הוא חשוב. כדאי לוודא כי למוסד הלימודי אליו נרשמים יכולת לספק לנו מסלול מתאים מבחינת היקף העומס והשעות.

הרצאה בכיתה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
IP במחשוב ענן יתרונות ושיטות עבודה מומלצות
כללי
IP במחשוב ענן: יתרונות ושיטות עבודה מומלצות

בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית, ריכוז הקניין הרוחני (IP) בענן הפך להיבט קריטי בפעילות העסקית. הענן מציע פלטפורמה מרכזית וניתנת להרחבה לאחסון, גישה וניהול נכסי ,IP דבר שמשנה את הדרך שבה ארגונים

Android phone
צרכנות
למה עדיף מגן זכוכית לגלקסי?

מגן זכוכית לגלקסי יכול לשמור באופן מיטבי על המסך כמו גם לאפשר נוחות שימוש בלתי רגילה.   מגן זכוכית לגלקסי – מדוע לבחור בו? אחת התופעות הקשות ביותר עמן נתקלים