הגשת תביעה למשרד הביטחון – מדריך מקוצר

מערכת הביטחון היא אחת המערכות הגדולות והסבוכות ביותר במדינת ישראל. אזרחים רבים עוברים דרכה באופן זה או אחר. במקרים רבים, לאלו הנמנים בין המשרתים במערכת הבטחון נגרמת פגיעה, פיזית או נפשית, באופן המזכה אותם בפיצויים. כדי להשיג את הפיצויים המגיעים להם על פי חוק, יש לגשת להליך של הגשת תביעה למשרד הביטחון. במידה ותרצו לדעת עוד, ריכזנו עבורכם מדריך מקוצר להגשת תביעה למשרד הביטחון.

 

הגשת תביעה למשרד הביטחון – מי יכול לתבוע?

במידה ואתם שוקלים לגשת להליך של הגשת תביעה למשרד הביטחון, חשוב לוודא את ההיתכנות החוקית של המהלך. כשזה מגיע למערכת הביטחון, אין שחור ולבן וכדי לדעת בוודאות האם יכולים להגיש תביעה מומלץ להתייעץ עם עורך דין משרד הביטחון, אך בכל מקרה אלו הדרישות הכלליות לכך: הזכאים להגשת תביעה למשרד הביטחון הם אלו שנפצעו או נפגעו במהלך שירותם תחת משרד הביטחון וכשהפציעה לא נגרמה תחת "התנהגות רעה וחמורה" של אלו שנפצעו. במילים אחרות, פעולות הקשורות לפעילות במערכת הביטחון היא זאת שהביאה לפציעה. יחד עם זאת, ניתן לגשת להליך תביעה גם במידה והפציעה הרחשה בזמן חופשה וזאת תחת תנאים ברורים.

 

באיזה שלב מגישים תביעה?

לפי החוק, ניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון עד שלוש שנים מיום השחרור. עם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן להגיש תביעה גם אחרי המועד הקבוע בחוק, גם זאת תחת תנאים ברורים.

כמו כן, למרות שניתן להגיש את התביעה עד שלוש שנים מיום השחרור, מומלץ להגיש את התביעה לכל המאוחר שנה לאחר מועד השחרור. הסיבה לכך נעוצה בעבודה שתובע שמגיש את התביעה וזוכה בה – זכאי לפיצויים גם עבור שנת השחרור הראשונה, בעוד שמי שמגיש לאחר שהשנה הראשונה אינו זכאי.

 

הגשת התביעה

הגשת התביעה למשרד הביטחון מחולקת לשני שלבים עיקריים אשר בתוכם גם כן תתי שלבים: שלב ההכרה ושלב קביעת הנכות וקבלת הפיצויים.

 

  • שלב ההכרה

שלב ההכרה הוא החלק הארוך, המורכב והחשוב ביותר בהליך התביעה. תחילה, יש להגיש מסמך ייעודי לקצין התגמולים בדבר פגיעה או חבלה במהלך השירות במערכת הביטחון.

כמו כן, לטופס הייעודי יש לצרף מסמכים רבים, לרבות מסמכים רפואיים, אשר מצביעים על הבעיה הבריאותית שממנה סובל התובע וכן מסמכים אשר מראים כיוון סיבתי בין השירות במערכת הביטחון לבין הפציעה. לאחר שכל המסמכים הדרושים ישלחו, יבצע קצין התגמולים בדיקות נרחבות ומקיפות כדי לקבוע האם התובע יתקדם לשלב הבא.

 

  • שלב קביעת הנכות וקבלת הפיצויים

שלב זה מתחיל בוועדה רפואית מטעם משרד הבטחון. הוועדה תקבע האם התובע יקבל אחוזי נכות ואם כן כמה אחוזים יינתנו. באופן טבעי, ככל שאחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר כך התובע יזוכה בדמי פיצויי נרחבים יותר. כמו כן, כדי להעלות את הסיכויים להגיע לשלב קביעת אחוז הנכות ולקבל כמה שיותר מהם, מומלץ להיוועץ בעורך דין משרד הביטחון שינחה אתכם ויסייע לכם כל הדרך מהטופס הראשון ועד קבלת הפיצויים – בהצלחה!

הגשת תביעה למשרד הביטחון – מדריך מקוצר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אייפון
סלולר
כיצד מגן לסלולרי עוזר לך לחסוך?

נוטים להפיל את הסמארטפון שלכם רבות? כנראה שכדאי לכם להשקיע במגן איכותי לסמארטפון על מנת לספק למכשיר היקר את ההגנה המקסימלית. אך מסתבר שישנם מגינים שמאפשרים לנו לחסוך גם אם

מארזים
מתנות
3 מתנות שכל אישה ונערה אוהבת

אחת המשימות הקשות ביותר לביצוע היא מציאת מתנה שכל אישה ונערה תאהב. שכן, אנו מוצאים את עצמנו לא פעם תרים אחר מתנה שמתאימה לנשים ונערות ולא בטוחים שבחרנו נכון. יצאנו

טסים לרומא כך תנצלו את החופשה עד תום!
תיירות
טסים לרומא? כך תנצלו את החופשה עד תום!

מתכננים חופשה ברומא? לא משנה אם מדובר בחופשה משפחתית, נופש זוגי רומנטי או שילוב של נסיעת עסקים עם קצת פלז'רס, מדובר באחת הערים היפות, התוססות והמסקרנות ביותר בעולם ולכן זו

למה אוכל לגורים שונה מאוכל לכלבים בוגרים?

אנחנו בטוחים שאתם רוצים לתת לכלבכם את הטוב ביותר, ולכן, עליכם גם להבין את הצורך שלו בצורה המיטבית. בדיוק כפי שאצל בני האדם, תינוקות וילדים ניזונים מאוכל אחרת מאשר מבוגרים,