תאונת עבודה – מה מגיע לכם מביטוח לאומי

נקלעתם לתאונת עבודה? למרות שמדובר בסיטואציה מצערת ומתסכלת, שיכולה להשבית את העובד ואפילו לגרום לו לנכות קבועה, אין סיבה שלא לממש את הזכויות השונות שמעניקה המדינה לנפגעי תאונות עבודה. דרך הגשת תביעות לביטוח הלאומי, ניתן לקבל הטבות כספיות שונות. פרטים במאמר הבא.

 

מהי תאונת עבודה?

החוק קובע שתאונה שהתרחשה במקום העבודה, במהלך העבודה ועקב העבודה, היא תאונת עבודה. בנוסף, החוק מגדיר כתאונות עובדה עוד סיטואציות שונות שעובדים יכולים להיקלע אליהן. למשל, עובד שהיה בדרך אל העבודה ונקלע לתאונה, ייחשב כמי שנפגע בתאונת עבודה. גם מי שנקלע לתאונה בזמן שסעד במקום המאושר על ידי המעסיק ייחשב לנפגע תאונת עבודה.

נפגעי תאונות עבודה יכולים למצוא את עצמם מושבתים לתקופת עבודה ממושכת. הנזק שנגרם בתאונת העבודה יכול להיות נזק למספר ימים בודדים מצד אחד, אך גם ייתכן ועובד יספוג נזק קבוע שימנע ממנו לעבוד לתקופה ארוכה. במקרים כאלו, קיימות שתי תביעות ביטוח לאומי שיכולות לסייע כלכלית לנפגעי תאונות עבודה.

 

קבלת דמי פגיעה

עובד שנפגע בתאונת עבודה, צריך להגיש את התביעה הזאת בראש ובראשונה לביטוח הלאומי. תביעת דמי פגיעה היא תביעה שמגישים עובדים שנפגעו בתאונות עבודה ונעדרים מעבודתם. הרעיון מאחורי תביעת דמי פגיעה היא סיפוק תשלום יומי לעובד, שנעדר כתוצאה מחוסר היכולת לחזור ולתפקד.

דמי הפגיעה משתנים מאדם לאדם. בסופו של דבר, דמי הפגיעה אמורים להתאים למשכורת של העובד שנפגע, כך שכל עובד יקבל דמי פגיעה בהתאם לנוסחה של הביטוח הלאומי, שמתחשבת במשכורות האחרונות של העובד. דמי הפגיעה זמניים וניתן לקבל אותם עד ל-13 שבועות בלבד.

 

קבלת גמלת נכות עבודה

במידה וגם לאחר 13 השבועות שחלפו מקבלת דמי הפגיעה הראשונים שלכם אתם לא מסוגלים לחזור לעבודה כתוצאה מהנזק שנגרם לכם, אתם יכולים לתבוע גמלת נכות מהביטוח הלאומי.

גמלת הנכות היא קצבה חודשית למעשה, שמשולמת לעובדים שהגיעו למצב של נכות מסוימת כתוצאה מהתאונה. הגמלה מחושבת לפי אחוזי נכות שנקבעים בוועדה רפואית בביטוח הלאומי.

 

לא כל תאונה בעבודה היא תאונת עבודה

על מנת שתאונה במקום העבודה תוכר כתאונת עבודה, יש להוכיח קשר סיבתי בין הנזק שבוצע לתאונה שהתרחשה, כלומר שהתאונה היא זאת שגרמה לנזק. כמו כן, מצבים מסוימים, כמו סטיה מהדרך לעבודה לפני התאונה, לא נחשבים לתאונות עבודה.

 

ייעוץ משפטי בתביעת הביטוח הלאומי

תאונות עבודה יכולות לקרות לכם בכל מקום. בין אם אתם עובדים בשטח או בסביבה ממוזגת, בין אם העבודה שלכם דורשת מאמץ פיזי או שלא, תאונה היא דבר בלתי נמנע שלא ניתן לחזות מראש. היוועצות בעורך דין היא אחת הזכויות של עובדים שנפגעו. עורך דין זכאי להכין את התביעה בשבילכם ולהכין אתכם לשלבים השונים מול הביטוח הלאומי בזמן התביעה.

תאונת עבודה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
7 טיפים לניקוי יסודי של הבית לפני פסח!
ניקיון
7 טיפים לניקוי יסודי של הבית לפני פסח!

בחג הפסח, התרגשות והתחדשות מתגברים באוויר. החודשים שלפניו מתמלאים בעסקה והכנות מרובות, ואחת מהן היא הניקוי היסודי של הבית. פסח מגיע כתזכורת לנו להקדיש זמן לניקיון, לשיפור ולהכנה של המקום

דרך קידום נכונה
seo
כתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר היא פרמטר משמעותי ביותר, וזאת בשל העובדה כי לגולש הממוצע לוקח כ 5-10 שניות להחליט האם להישאר באתר או לא. כיצד זה משפיע על קידום האתר? להלן

סקוץ
הכל לבית
3 טיפים מקצועיים לניקיון דירות בכלום זמן

הזמן בו משקיעים בניקוי שוטף של הדירה הוא בהתאם למספר החדרים והתכולה של הדירה והאם מדובר על ניקיון יסודי או חלקי. קבלו 3 טיפים מקצועיים לניקיון דירות בכלום זמן.