שתלים רבותיי שתלים – מדריך חובה

תאונות בלתי נמנעות, הזנחה של חלל הפה ואפילו טיפולי שיניים ייעודיים – השיניים שלנו חשופות לפגיעות שנראות כביכול בלתי הפיכות. נוכח פגיעות אלה, הומצא בענף רפואת השיניים תחום השתלים – היכולת להשתיל שן מלאכותית במקום הפגוע, ובכך להשיב לחניכיים את התפקוד והמראה הנדרש. הנה כל מה שצריך לדעת על שתלים.

 

מהו שתל?

איבוד שן, כתוצאה מנזק כלשהו בחלל הפה או אפילו כתוצאה מעקירה, מצריך השתלה של שן מלאכותית. השתלה זו קרויה השתלה דנטלית. השתל מורכב משני חלקים עיקריים. הראשון הוא בורג מתכתי, שאמור להיכנס אל החניכיים ולדמות את שורש השן, בעוד שהחלק השני הוא כתר עשוי חרסינה, שמטרתו לדמות את השן עצמה, מדויק ככל הניתן.

במדינת ישראל כל רופא שיניים יכול לבצע את ההליך הכירורגי של השתלה. עם זאת, הרופאים בעלי הניסיון הרב ביותר הם מומחים בהשתלות שיניים שהינם רופאי שיניים מומחים בעלי ההתמחויות רלוונטיות.

 

השתלת הבורג

החלק הראשון בהשתלה הוא קביעת בורג דמוי שורש השן אל המקום הרצוי בחניכיים. הליך קביעת הבורג נשמע מורכב, אך למעשה מדובר בהליך די פשוט. בעזרת לייזר, רופא השיניים מודד את גודל החור שיש לבצע בחניכיים ובעצם הלסת. ההליך מתבצע בהרדמה מקומית, אם כי ניתן לבצע אותו גם בהרדמה מלאה, למקרים בהם המטופל סובל מחשש עז.

לאחר קיבוע הבורג, הרופא המטפל יסגור את הפתח שנוצר בחניכיים בעזרת תפירה מקומית. לאחר ההברגה, המטופל ישלח לתקופת התאוששות והחלמה, במהלכה גם יעקוב הרופא על מצבו של השתל וכיצד הוא משתלב בחלל הפה.

 

חיבור כתר החרסינה

כתר החרסינה הוא למעשה החלק החזותי של השתל, השן החדשה עצמה שנוכל לראות במראה. לאחר ההחלמה מהשלב הראשון של השתל, יהיה ניתן להוסיף לו כיפת מתכת שאליה הכתר אמור להתחבר. אחרי שהשתל יהיה מקובע באופן מלא, יחבר הרופא את כתר החרסינה ויסיים את מלאכת ההשתלה כולה.

 

היבטים נוספים

יש לזכור כי השתלה היא הליך רפואי, כך שגם לה יש אחוזי הצלחה וסיכונים מסוימים. אחוז ההצלחה של ההשתלות הדנטליות נחשב לגבוה, ועומד על 95%. ישנם גורמים מסוימים שיכולים להפחית את אחוז ההצלחה, כאשר בין היתר מדובר על מחלת הסכרת, עישון, צריכת אלכוהול והימצאות דלקות חניכיים חמורות בפיו של המטופל.

כמו כן, חשוב לציין כי לאחר ההשתלה יש לחזור באופן מבוקר לשגרה המוכרת. תופעות לוואי מוכרות שצצות לאחר ההשתלה הן כאבים מקומיים, דימומים ונפיחות בימים הראשונים לאחר ההשתלה.

 

הליך חשוב ובטוח

השתלה דנטלית היא הליך בעל משמעות אסתטית, אך לא רק. להשתלה יש היבטים רפואיים ותפקודיים על חלל הפה. הסיכוי של ההשתלות להיכשל הוא נמוך. בנוסף לכך, רופאי השיניים ידעו לזהות את המטופלים בעלי סיכוי גבוה לטיפול כושל, להתריע מראש ולספק פתרונות.

מומחים בהשתלות שיניים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בריאות
כך תשמרו על חניכיים בריאות

כולנו מבצעים מדי יום פעולות על מנת לשמור על בריאות השיניים והחניכיים שלנו. אלו פעולות שאנו עושים בצורה אוטומטית ורוטינית, כך שלעיתים אנו לא מקדישים את הזמן הראוי לפעולות האלו

צעצועים בעידוד יצירתיות ודמיון
כללי
מה תפקידם של צעצועים בעידוד יצירתיות ודמיון?

יצירתיות ודמיון הן תכונות חשובות, לא רק עבור סופרים ועבור ציירים, אלא למעשה עבור כולנו. חשיבה יצירתית מובילה אותנו, בעזרת הדמיון, בעולם שמשתנה ללא הרף, והיא הדרך המועדפת בעולם המודרני

צבע אדום
נושאים נוספים
האם אפשר להוריד כתמי שוקולד ושמן מהספה

  אחת הבעיות המתעוררות דרך קבע, בעיקר בבתים שיש בהם ילדים קטנים, היא בעיית הכתמים שנוצרים על הספות, על כורסאות ועל פריטי ריהוט נוספים בבית. כתמים כאמור יכולים להיות כתמי