שעות נוספות גלובליות – מה החוק אומר על כך?

אצל חלק מהעובדים גלובלית, מופיעה בתלוש המשכורת השורה "שעות נוספות גלובליות", המייצגת תוספת שכר מהמעסיק עבור שעות נוספות. יצאנו לבדוק כיצד מחושבת התוספת, ומה אומר עליה חוק העבודה והמנוחה. חוק העבודה והמנוחה קובע כי אורכו של שבוע העבודה בישראל לא יעלה על ארבעים ושתיים שעות שבועיות, כלומר – בערך שמונה וחצי שעות עבודה ביום. במקומות עבודה המשלמים שכר גלובלי, לא תמיד קיים פיקוח על זמני העבודה של העובד, כך שרוב העובדים יכולים, מחד, ללכת ולהגיע מתי שירצו, אך מצד שני, מחויבים להישאר באם המעסיק דורש זאת מהם. בתוך כך, רבים מאיתנו – כך על פי מחקרים עדכניים – עובדים הרבה יותר מארבעים ושתיים שעות בשבוע עבודה, ולכן זכאים לתוספת משכורת עבור השעות הנוספות. הפתרון של משרד הכלכלה והמעסיקים לנושא זה, הוא תוספת קבועה למשכורת בשם "שעות נוספות גלובליות". באם אתם עובדים גלובליים, עובדים יותר מ-42 שעות ולא שמעתם על תוספת זו – מומלץ להתייעץ עם עו"ד לענייני עבודה, כדוגמת עורכת הדין ליאת פייגל ושות' – https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה/

 

חוק שעות נוספות

על פי חוק, כל עבודה במסגרת שעות נוספות מחייבת תוספת למשכורתו של העובד, אשר עולה על סך משכורתו הקבועה. כלומר, עבור שעות עבודה ביום חול, זכותכם לקבל בין 125-150% תוספת למשכורת, וביום המנוחה או בחגים – תוספת של עד כ-200%. עבור עובדים גלובליים, החוק מציין כי על המעסיק לחשב את שעות העבודה של העובד בסוף כול חודש, ולהוסיף למשכורתו את התוספות המגיעות לו על פי כמות השעות הנוספות שצבר במהלך החודש.

 

שעות נוספות גלובליות

מהלך זה, שהוא מורכב ומסורבל, בייחוד בארגונים גדולים, הביא את המעסיקים להציע פתרון בדמותה של תוספת קבועה למשכורת, בשם "שעות נוספות גלובליות". תוספת זו, הינה תוספת קבועה למשכורת העובד, המסוכמת בין העובד והמעסיק בזמן חתימת החוזה בניהם. כל המטרה של התוספת היא להקל על המעסיקים בעת תשלום המשכורות לעובדים, באמצעות חיסכון של הצורך לחשב בכול חודש וחודש את שעות העבודה של כל אחד ואחת מהעובדים.

היתרון המרכזי של תוספת זו, היא שהיא מייצרת ודאות כלכלית אצל שני הצדדים – גם המעסיק וגם העובד, יודעים בדיוק כמה ירוויח העובד בסוף החודש. בנוסף, תוספת זו מאפשרת למעסיק גמישות בשעות העסקה של העובד, בלי לפגוע בזכויותיו.

 

סכום התוספת

חוק העבודה קובע, כי גודל התוספת "שעות נוספות גלובליות", חייב להיות לכול הפחות שווה, ואף גבוה מהסכום אותו צבר העובד בזמן עבודתו בשעות נוספות, בכל חודש בו הוא עובד. כך, שאם המעסיק והעובד סיכמו על סכום מסוים, ובחודש כלשהו העובד צבר שעות נוספות בסכום העולה על התוספת למשכורת, המעסיק מחויב לשלם את ההפרש לעובד, כך שיחסי העובדה, וגם זכויות העובד לא נפגעים.

 

עובדים במשרד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טיפול פנים
נושאים נוספים
מהי רשלנות רפואית

אחד המצבים הבעייתיים והמצערים ביותר, הוא מצב שבו אדם נכנס לטיפול אצל רופא הנחשב מומחה בתחומו, או במוסד רפואי מכובד האמון על טיפול איכותי ויסודי בחולים ובמטופלים המגיעים אליו, ומוצא

משאית גדולה
הכל לבית
נכנסים למשרד חדש? דברו עם גיא הובלות

על מנת לשמור על הציוד הרב והיקר של המשרד, חשוב לשכור חברת הובלות מובילה בתחומה. על כן, אם אתם זקוקים לשירות הובלות למשרד החדש – חברת גיא הובלות כאן בשבילכם.