שיווק דיגיטלי – מחלום למציאות

החלטת להקים עסק, חשבת על קונספט, שכרת עובדים, פיתחת את המוצר ועכשיו כל מה שחסר זה לקוחות. מהי הדרך הטובה ביותר לפנות לקהל היעד? כיצד ביכולתנו לנצל את הטכנולוגיה המודרנית לשיווק המוצר או השירות שלנו? איך עושים את כל זה בצורה יעילה ואיכותית?  כל זאת ועוד במאמר הקצר שלפניך.

 

איך מתחילים?

בעבר תהליך השיווק נשען ברובו על מדיה מסורתית – פרסום ברדיו, בטלויזיה ובעיתונות. אך כיום אין אף חברה שמכבדת את עצמה שלא משקיעה את מירב מאמציה בפרסום הדיגיטלי. השלב הראשון שלנו בתור מפרסמים הוא להבין מהי מטרתנו ומי קהל היעד שלנו ובהתאם לכך לבחור בטכניקות השיווק היעילות ביותר עבורנו.

 

מיפוי ובניית אסטרטגיה

לפני היציאה לדרך עלינו לתכנן את אסטרטגיית השיווק שלנו ולענות על מספר שאלות:

  • מה הם ערכי המותג שלנו? מה המסר שלנו, מה אנחנו מנסים לשדר? מה הוא הסגנון העיצובי פרסומי שלנו? במה אנחנו נהיה שונים מהמתחרים? מה מייחד אותנו?
  • מי הם הלקוחות שלנו? מבחינת גיל, אזור מגורים, תחומי עניין, נגישות, מצב כלכלי וכדומה.
  • מה הוא התקציב אותו אנחנו רוצים להשקיע בשיווק, האם כל התקציב מושקע במקום אחד? האם אנחנו רוצים להשקיע בכמה פלטפורמות נפרדות?
  • מהו היעד שלנו, האם אנחנו רוצים להעלות את המכירות ב- 20%? האם אנחנו מחפשים לפנות לקהל יעד חדש? האם אנחנו מנסים להשתלב בשוק הבינלאומי?

 

לאחר שנענה על השאלות הללו נוכל לתכנן בצורה המיטבית את טקטיקת השיווק האידיאלית עבורנו ולפעול בהתאם. האפשרויות העומדות בפנינו מוצגות בהמשך המאמר.

 

 SEO – קידום אתרים אורגני

גם ללא כל הבנה בשיוויק דיגיטלי, ידוע כי הדבר הראשון שאנו עושים כלקוחות המחפשים שירות או מוצר הוא חיפוש באינטרנט. מה שיופיע בעמוד הראשון או מקסימום השני בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל כנראה יהיה האתר אליו ניכנס.

 

מה זה אומר עלינו בתור מפרסמים?

 האינטרס הראשוני של המפרסם הנו לאפשר חשיפה מיטבית של שירותיו עבור לקוחותיו. אם המטרה היא להיכלל באותן תוצאות חיפוש ראשונות במנועי החיפוש, עלינו להתמקד בקידום אתרים אורגני.

קידום אתרים אורגני מתייחס לשימוש באלגוריתמים של מנועי החיפוש על מנת לייצר אתר שיענה באופן מיטבי על מילות החיפוש המתקשרות לשירות אותו האתר מציע. קידום שכזה נקרא "אורגני" מפני שהוא עונה באופן ישיר לדרישות הדירוג של גוגל ובעצם דורש מהמפרסם להתאים את האתר לתנאים של גוגל על מנת שיופיע שם באופן טבעי.

האלגוריתם של גוגל מורכב מאלמנטים רבים המתקשרים בין היתר לאופן התכנות עצמו והקוד של האתר, למבנה ותצורת האתר, לתוכן שלו, לחוויית המשתמש, לקישורים לרשתות החברתיות ועוד ועוד. מאחר וקידום אתרים אורגני הנה משימה מורכבת, כדאי להשאיר אותה לבעל מקצוע ופחות מומלץ להקים אתר בעצמך.

 

שיווק ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות תופסות יותר ויותר מקום ככלי פרסום חזקים ויעילים. כשמארק צוקרברג הקים את פייסבוק הוא רק רצה שחבריו לספסל הלימודים באוניברסיטת הרווארד היוקרתית יוכלו לתקשר עם חבריהם ולהגיב על תמונות באופן וירטואלי. כיום פייסבוק הפכה לאחד ממקורות התוכן הנצרכים ביותר בעולם המערבי.

 

מתי בפעם האחרונה נכנסת לקישור שהופיע לך בפייסבוק ומצאת את עצמך רוכש מוצר?

מתי בפעם האחרונה קנית כרטיסים להופעה כי ראית שחברה שלך עשתה "אטנדינג" בפייסבוק?

הפרסום הדיגיטלי ברשתות החברתיות כל – כך מוטמע בהן שאנחנו כמעט ולא מבחינים בו. עבור מפרסמים זוהי דרך השיווק הזולה והנוחה ביותר.

דף פייסבוק עסקי הוא התחלה טובה ברשת החברתית הגדולה בעולם, בדף הפייסבוק ניתן לפרסם תגובות וביקורות, ניתן לנהל שיח ישיר עם הלקוחות ולפרסם חידושים ועדכונים באופן מיידי ובלתי מתווך. כמובן שניתן גם לפרסם באופן יזום בפייסבוק על ידי ניטור קהל היעד, פייסבוק מספקת מידע שוטף עקב משתמשיה ומפרסמים יכולים להיעזר במידע זה על מנת לפנות בדיוק ללקוחות הרלוונטים להם.

אם אנחנו מוכרים חיתולים נשמח אם הפרסומת שלנו תופיע בפיד של אמהות טריות, אם אנחנו מוכרים מצתים נשמח להיחשף לאוכלוסיה מעשנת ואם אנחנו מציעים שיעורי בישול כנראה נרצה להיחשף למי שהביע עניין בבישול וכדומה. כמובן שפייסבוק אינה השחקנית היחידה בשוק וכמותה ניתן לפרסם גם באינסטגרם, טוויטר, לינקדאין,יוטיוב, טיק טוק ורבות אחרות.

 

דפי נחיתה

חברות רבות משקיעות המון מאמצים בפיתוח אתר האינטרנט שלהן, מקפידות לספק את כל המידע, ההיסטוריה, האפשרויות והקישורים הרלוונטיים ועדיין מתקשות לייצר עבודה ולהגדיל את מאגר הלקוחות בעזרת האתר.

אתרי אינטרנט לעיתים מכילים יותר מדי מידע עבור הגולש המזדמן. על מנת לאפשר יצירת אינטראקציה מיידית בין הלקוח לשירות או המוצר בו התעניין קיים פורמט שנקרא דף נחיתה.

דף נחיתה בעצם מהווה עמוד אינטרנט בודד המיועד באופן אקסקלוסיבי לפרסום מוצר אחד, זהו העמוד בו נוחתים הגולשים לאחר לחיצה על הלינק בפרסום. לקוחות הנתקלים בדף הנחיתה ברשתות החברתיות או בזכות הפרסום הממומן של גוגל וילחצו על הקישור לאתר יגיעו לרוב לעמוד בודד המעוצב באופן נעים  הכולל את לוגו החברה ואת השירות אותו היא מציעה. עמוד הנחיתה אינו עמוס במלל ומאפשר להירשם לשירות, להשאיר פרטים, לרכוש מוצר או לקבל מידע מדויק יותר לגבי הנושא בו התעניינו.

שימוש בדפי נחיתה הוא מאוד יעיל עבור פרסום מתחלף, מבצעים מיוחדים, אירועים חד פעמיים או הרשמה לניוזלטר וכדומה.

 

אל תמעיטו בכוחה של המרשתת

לסיכום, שיווק בעידן המודרני לא יכול להתקיים ללא האינטרנט, כל מוצר, שירות או רעיון שברצוננו לקדם חייב להיות בעל נוכחות דומיננטית ברשת על מנת להיחשף ללקוחות פוטנציאליים.

בין אם על ידי קידום אתרים באופן אורגני ומיקום גבוה בתוצאות החיפוש, שימוש ברשתות החברתיות לחשיפה לקהל יעד מסוים או יצירת דפי נחיתה עבור שירותים ומבצעים ספציפיים.

כל אלו מאפשרים לנו בתור מפרסמים להגדיל את החשיפה ולקדם את העסק שלנו. למדריכי שיווק דיגיטליים נוספים.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הרבלייף - כל מה שתצטרכו לדעת
בריאות
הרבלייף – כל מה שתצטרכו לדעת

בעולם התזונה והבריאות הרבלייף הוא שם ידוע. החברה שהוקמה בשנת 1980, הפכה לחברת תזונה עולמית עם מגוון רחב של מוצרים שנועדו לתמוך באורח חיים בריא. עם דגש על תזונה, ניהול