8 שאלות שחשוב לשאול מתווך לפני תחילת העבודה

כמעט תמיד, ברגע שאתם חותמים על הסכם עבודה עם מתווך, אתם תהיו חייבים לשלם לו בשלב מסוים. לכן חשוב מאוד לשאול שאלות ולהבין לעומק מול מי אתם עומדים, לפני שאתם שוכרים את שירותיו של מתווך זה או אחר. הנה 8 שאלות שחשוב לשאול מתווך לפני תחילת העבודה המשותפת.

 

האם תוכל לספק הפניות מלקוחות קודמים?

כשעובדים עם מתווכי נדל"ן – עובדים רק עם מתווכים בתל אביב. קבלת הפניות מלקוחות קודמים יכולה לעזור לכם להעריך את רמת המקצועיות, הכשירות והאמינות של המתווך. ככלל, מומלץ לבחור מתווך רק מאתר שמוודא שמדובר באדם הגון וישר, או כזה שיש לכם ניסיון קודם טוב איתו.

נדל"ן

כמה זמן אתה עובד כמתווך נדל"ן?

חשוב להכיר את רמת הניסיון והמומחיות של המתווך בענף הנדל"ן. במדינת ישראל ישנה חובה להחזיק ברישיון ייעודי כדי לעבוד בתור מתווך נדל"ן. אם מדובר במתווך ותיק ומנוסה – הדבר יבוא לידי ביטוי ברישיון שלו.

 

באילו סוגי נכסים אתה מתמחה?

שאילת שאלה זו תיתן לכם מושג על תחום ההתמחות של המתווך והאם הם מתאימים לצרכים הספציפיים שלכם. מתווך שמתמחה במכירת משקים לא בהכרח יועיל לכם אם אתם רוצים למכור דירה, וההפך.

 

איך אתה מתקשר עם הלקוחות שלך?

הבנת אופן התקשורת המועדף על המתווך יכולה לעזור לכם לבסס ציפיות ברורות ולהימנע מטעויות בתקשורת. יש מתווכים שמעדיפים להתקשר, ויש מתווכים שמסתפקים בהודעות בווצאפ. אין שיטה נכונה, ורק התחושה שלכם קובעת מה התשובה הנכונה לשאלה הזו.

 

מהי האסטרטגיה השיווקית שלך למכירת נכסים?

חשוב לדעת כיצד המתווך מתכנן לשווק את הנכס שלכם ולמשוך קונים פוטנציאליים. זכרו, המתווך שלכם לא צריך להמציא את הגלגל בכל מה שקשור לשיווק. אתם רק צריכים לדעת שיש לו תוכנית ברורה ומסודרת.

נדל"ן

איך קובעים את שווי הנכס?

הבנת הגישה של המתווך להערכת נכסים יכולה לעזור לכם לקבוע מחיר ריאלי. זכרו, רק שמאי מוסמך יכול לתת הערכת מחיר רשמית. יחד עם זאת, מתווך בעל ניסיון והתמצאות בנכסים דומים באזור שלעם ידע לתת הערכה די מדויקת.

 

מה שיעור העמלה שלך?

ידיעת שיעור העמלות של המתווך תעזור לכם להבין את העלויות הכרוכות בשירותיו. רוב המתווכים לוקחים שני אחוז מגובה העסקה – אחוז אחד מהמוכר, ואחוז אחד מהקונה. בשכירות המצב יותר מורכב.

 

מהם האתגרים הנפוצים בעת מכירת נכסים באזור זה?

אין מקום בישראל שאין בו שום אתגר. הבנת האתגרים העומדים בפני המתווך בעת מכירת הנכס שלכם יכולה לעזור לכם להתכונן ולתכנן את העתיד. זו גם דרך טובה לראות עד כמה המתווך שלכם מקצועי, ועד כמה הוא אמין.

 

סיכום

לסיכום, תיווך דירות זה עסק לא קל, ולא זול. חשוב לוודא שאתם שוכרים את שירותיו של מתווך אמין, מומלץ ומקצועי.

נדל"ן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אפליקציה
דיגיטל
5 תוספים שיעזרו לכם לבנות אתר מוצלח

בעלי עסקים רבים בוחרים, ובצדק, לבנות אתר אינטרנט לעסק שלהם באמצעות תוכנת WordPress המחזיקה בכרבע מהאתרים באינטרנט ולמרות שמדובר באחת ממערכות ניהול התוכן הנוחות והטובות ביותר, יש משהו אחר שהופך

מס הכנסה לעצמאיים בארצות הברית
אזרחויות ודרכונים
מס הכנסה לעצמאיים בארצות הברית

בישראל ניתן למצוא אזרחים רבים המחזיקים באזרחות כפולה, וחייבים בחובות אזרחיות גם כלפי המדינה הנוספת, שהינם אזרחיה. לא מעט מבעלי האזרחות הכפולה בישראל הם בעלי אזרחות אמריקאית. על מנת להימנע

לבצע התערבות למכורים
בריאות
הגיע הזמן להתערב: כך עורכים התערבות למכורים

כאשר אדם אהוב נאבק בהתמכרות, זה יכול להיות מצב קורע לב ומאתגר. עדים להתנהגותם ההרסנית העצמית והמחיר שהיא גובה מבריאותם הפיזית והנפשית היא לרוב מכריעה. במקרים כאלה, התערבות יכולה להיות