רשלנות רפואית בעת כריתת רחם – באילו מקרים יש לכם קייס?

כריתת רחם היא ניתוח באמצעותו מסירים את הרחם חלקית או באופן מלא. לאחר הכריתה האישה לא תקבל את המחזור החודשי יותר ולא תוכל להרות. למרות זאת ישנם מצבים המחייבים כריתת רחם ובהם עלולה גם להתרחש רשלנות. המאמר יפרט אילו מקרים יכולים להיות קייס לרשלנות רפואית של כריתת הרחם.

 

מהן הסיבות לכריתת רחם?

כריתת רחם נעשית במצבים שבהם מתגלה גידול שפיר ברחם ולא ניתן להסירו אלא בניתוח. בנוסף, דימומים חזקים במחזור החודשי, צניחת רחם, סרטן הרחם והשחלות או כריתה בלידה שמסתבכת בין אם מדובר על שלייה נעוצה, קרע ברחם, חוסר כיווץ או בין אם על דימום שאינו נשלט.

 

מתי עלולה להיות רשלנות לפני ניתוח של כריתת הרחם?

רשלנות רפואית בעת כריתת רחם עלולה להתחיל כבר בהכנות לניתוח. הרופאים צריכים לידע את המטופלות על ההשלכות של הניתוח, הסיכון, הפסקת נטילה של תרופות מדללות דם, הפסקת עישון, צום מלא לפני הניתוח וכיוצא בזה. במידה והרופא לא מיידע על ההכנות הוא עלול לסכן את המטופלות ולהזיק להן. עוד לפני כן בשלב הייעוץ הרופא צריך להסביר את ההשלכות של הניתוח על הפוריות, לייעץ על אפשרויות נוספות ולהסביר את הסיכונים.

 

רשלנות במהלך ניתוח לכריתת הרחם

גם בניתוח עצמו עלולה להיות רשלנות במידה ונפגעים כלי דם, איברים אחרים והתוצאה בלתי הפיכה. מעבר לזיהום או דימום פנימי, הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי בכריתה הגורמת לסיבוך ארוך טווח שאחר כך יש לחיות איתו כל החיים ולסבול מכאבים ומתפקוד לקוי.

 

אחריות רפואית לאחר ניתוח לכריתת הרחם

לאחר הניתוח הרופאים צריכים לידע את המטופלות בהליך להחלמה מלאה. כלומר, לוודא שהן מרוקנות את שלפוחית השתן והמעי, לזוז ולנוע על מנת למנוע קרישי דם ולהמליץ על תרופות נגד כאבים ותרופות שיפחיתו תסמינים של גיל המעבר. ראוי לציין שאסטרוגן המונע התעוררות מוקדמת של גיל המעבר עלול לסבך את המצב כי הוא מביא למחלת סרטן השד ולכן זוהי סוג של רשלנות.

בנוסף, אם ישנם כאבים במקום הניתוח או בעת קיום יחסי מין, זיהום או פגיעה באיברים אחרים מדובר על רשלנות. יתרה מכך, אם הניתוח נעשה למרות שלא היה צורך לכרות את הרחם, זוהי רשלנות. לאמור, במידה וישנם סיבוכים שיכלו להימנע מדובר על קייס להגשת תביעה על רשלנות של כריתת הרחם.

 

האם ניתן למנוע את הניתוח?

לסיכום, למרות שרופאים רבים ממהרים להמליץ על ניתוח כריתת הרחם לנשים פוריות, הם יכולים למנוע את הפרוצדורה הניתוחית ולהמליץ על פעולות שמפחיתות את הסיכון למטופלות. למשל, מכשיר אולטרה סאונד ממוקד שמטפל בבעיות דימומי וסת חזקים וכאבי מחזור. ככל שהרופא יהיה יותר בקיא ויעניק את הטיפול הראוי למטופלת, כך יהיו פחות טעויות משלב האבחון ועד לשלב הניתוח.

רשלנות רפואית

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
היי בוב
עסקים
גיוס איכותי במינימום מאמץ

גיוס כישרונות מובילים היא משימה קריטית עבור כל ארגון. עם זאת, תהליך הגיוס המסורתי יכול להיות גוזל זמן ומשאבים. כדי לייעל את מאמצי הגיוס ולהבטיח את הגיוס האיכותי ביותר, ארגונים

מיחזור משכנתא ראשית
כללי
מיחזור משכנתא – האם זה באמת משתלם?

כל מי שיש לו משכנתא יודע לומר שזו ההוצאה הכי מרגיזה שלו בחודש. במהלך השנים אנחנו אומנם מתרגלים לשלם את המשכנתא על הדירה שבה אנחנו גרים או על הנכס שקניתם