קבלת ויזה למצרים

בשביל להיכנס למצרים, כמו למדינות רבות נוספות יש צורך בוויזה. הוויזה למצרים שונה מהוויזה לסיני – בעוד את הוויזה לסיני אנו מקבלים במקום בעודנו חוצים את הגבול, לוויזה למצרים יש להיערך מראש. למעשה, ויזה לסיני היא לא ויזה למצרים, ולא תוכלו להיכנס איתה לשאר החלקים של מצרים! הוויזה למצרים כוללת בתוכה גם אזורים שונים בסיני אליהם לא ניתן להיכנס עם הוויזה הרגילה של סיני כמו: האזור המערבי של ראס מוחמד, מבואות מפרץ סואץ ואזור גובאל.

תהליך קבלת הוויזה למצרים אינו מסובך, אך הוא כן ידרוש מכם להגיע 3 פעמים לשגרירות מצרים בתל אביב, או יותר אם לא תמלאו פרטים כמו שצריך. אם ביורוקרטיה מעלה לכם את הסעיף, תמיד תוכלו לשלם למשרדי תיירות שונים עמלה (של 120 ₪ בממוצע) על מנת שיבצעו את הסידורים בשבילכם. תצטרכו לספק להם את הפרטים הנדרשים לפי בקשתם והם יעשו את הרוב בשבילכם, ולשלם בנוסף לעמלה 150 ₪ שזוהי עלות הוויזה עצמה.

 

שלבי הוצאת ויזה למצרים

אם אתם מחליטים לעשות זאת בעצמכם הנה מה שתצטרכו לעשות:

  1. להוריד מאתר משרד החוץ את טופס בקשת הוויזה למצרים, למלא אותו במחשב (בלבד!) ולהדפיסו ב-4 עותקים.
  2. למלא כל שדה בטופס אפילו אם הוא לא תקף לגביכם (תוכלו לכתוב היכן שיש שדות אשר לא תקפים לגביכם "No".
  3. יש לפרט לגבי נושאים כמו עבודה. כלומר, לא מספיק שתכתבו רק מה עבודתם אלא גם היכן אתם עובדים (שם החברה ומקום), או לחלופין אם אתם סטודנטים את שם המקום בו אתם לומדים.
  4. לצרף לכל עותק בקשת ויזה למצרים תמונת דרכון (כלומר 4 תמונות דרכון).
  5. לבדוק שדרכונכם תקף לחצי שנה קדימה לפחות ויש בו שני דפים ריקים לחלוטין.
  6. להגיש את הבקשות בשגרירות מצרים בתל אביב, בימי ראשון עד שלישי מ-9:00- 11:00. שימו לב שהשגרירות אינה פתוחה בחגים ישראלים ומוסלמים. תוכלו לעשות כל זאת גם בקונסוליה המצרית באילת, אך התהליך יהיה ארוך יותר וישנן בעיות רבות של ביטולי ויזה שם, לכן מומלץ יותר בתל אביב.
  7. לחכות 10 ימי עבודה עד שהוויזה תהיה מוכנה, ולהתקשר לברר שהיא אכן מוכנה.
  8. כאשר הוויזה מוכנה יש לבוא חזרה לשגרירות בימי ראשון- חמישי בשעות 9:00- 11:00, לשלם 150 ₪ במזומן ולהפקיד את הדרכון.
  9. למחרת היום תוכלו לבוא חזרה לשגרירות המצרים ולקבל חזרה את דרכונכם עם הוויזה.

שימו לב – אל תחכו עם הגשת בקשת הוויזה לרגע האחרון! העניין לוקח זמן, וייתכן שאם לא תמלאו פרטים מסוימים כמו שצריך תאלצו לחזור לשגרירות ולשנות דברים, כל דבר כזה מביא לדיחוי בזמן קבלת הוויזה.

הוויזה למצרים תקפה ל-4 חודשים מיום קבלתה, והיא לכניסה אחת למצרים (כלומר לא תוכלו להיכנס ולצאת כאוות נפשכם עם הוויזה הזו), ולחודש שהות אחד בלבד במצרים.

ויזה למצרים לבעלי דרכון זר

במידה ויש לכם דרכון זר, תוכלו להגיע עם שני הדרכונים למעבר הגבול ולבקש בגבול המצרי ויזה למצרים בעלות 25$ במזומן. עליכם להביא אתכם בנוסף לדרכון תמונת פספורט, צילום של הדרכון ואת טופס הבקשה לויזה למצרים מלא. קחו בחשבון כי במעבר גבול טאבה לא תמיד יש את האפשרות להנפיק לכם את הוויזה הזו, לכן זה מומלץ יותר למי שטס לשארם א- שייח. תוכלו גם להכנס לסיני עם ויזת סיני רגילה ולסוע לאל טור בסיני (כ-4 שעות נסיעה ממעבר גבול טאבה/ שעתיים ורבע נסיעה מדהב) ולעשות שם את הוויזה למצרים באותה פרוצדורה כמו הוויזה למצרים בגבול. כאמור, זה רק במידה ויש לכם דרכון זר!
כרטיסים מגנטים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם