קביעת אחוזי נכות כללית – מדריך מקוצר

מלבד הפגיעה במצב הבריאותי וביכולת לנהל שגרת חיים נורמטיבית, למצב של נכות עלולות להיות השלכות כלכליות מהותיות, הן בשל ההוצאות הרפואיות והן בשל הפגיעה ביכולת ההשתכרות. בכדי להקל על ההתמודדות הכלכלית, ביטוח לאומי מעניק קצבאות נכות, כאשר אחד הפרמטרים הקובעים את הזכאות לקצבה הוא אחוזי הנכות הכללית

 

קצבת נכות כללית מביטוח לאומי

מדינת ישראל דוגלת במדיניות חברתית – סוציאלית, כאשר אחד הביטויים הבולטים לכך הוא התשלומים הקבועים שכולנו מחויבים בהם למוסד לביטוח לאומי, אשר נועד לספק רשת ביטחון כלכלית לאוכלוסיות מוחלשות, ביניהן נמצאים גם אנשים נכים, הסובלים מבעיות רפואיות שונות, הפוגעות ביכולת ההשתכרות שלהם.

על מנת לממש את זכאותכם לקבלת קצבאות הנכות מביטוח לאומי, עליכם יהיה להגיש תביעה מול ביטוח לאומי ובכדי למקסם את סיכויי הצלחתה, חשוב ומומלץ ביותר להיעזר בשירותיו של עורך דין נכות כללית. בין הגורמים העיקריים המשפיעים על הזכאות לקבלת קצבת נכות כללית, נמצא נושא קביעת אחוזי הנכות הכללית והנה לפניכם מדריך מקוצר בנושא.

 

כיצד נקבעים אחוזי הנכות הכללית?

קביעת אחוזי הנכות הכללית היא למעשה הגדרה מספרית, אשר נועדה להגדיר, באמצעות אחוזים, את מהות הפגיעה בתפקודו השגרתי של האדם (פגיעה הנבחנת באמצעות מבחנים רפואיים שונים, בהתאם לליקויים הרפואיים והאיברים השונים) ואת הזכאות לקבלת קצבת נכות כללית.

לאחר הגשת התביעה לקבלת קצבת נכות, בצרוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לבעיה הרפואית ממנה התובע סובל, הרי שהתובע יקבל זימון לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, בה ייבחן מצבו הרפואי על ידי גורמי רפואה מומחים מטעם ביטוח לאומי, אשר יקבעו את אחוזי הנכות.

 

מהם אחוזי הנכות המזכים בקצבת נכות?

אחוזי הנכות הכללית שיכולים להיקבע על ידי הוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי, מתחלקות ל – 4 רמות: 60%, 65%, 74% ו – 100%, כאשר בנוסף על הנכות הרפואית, הרי שעל התובע להוכיח כי יכולת ההשתכרות שלו נפגעה / צומצמה בשיעור העולה על 50%.

בהתאם לדרגות אחוזי הנכות הללו, ניתן יהיה לקבל קצבת נכות כללית בשיעורים הנעים בין 2,135 ₪ ועד 3,700 ₪ לדרגת נכות מלאה. במקרים הבאים ניתן יהיה לקבל תוספת לקצבה – תוספת בגין שני ילדים ראשונים מתחת לגיל 18 ותוספת בגין בן / בת זוג שאינו מקבל קצבה אחרת והכנסתו אינה עוברת את תקרת השכר הקבועה בדיני הביטוח הלאומי.

 

כיצד ניתן להתכונן בצורה מיטבית לוועדות הרפואיות?

כפי שניתן להבין, החלטות הוועדות הרפואיות יכולות לחרוץ גורלות, פשוטו כמשמעו ולכן, חשוב להתכונן בצורה מיטבית לוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי, באמצעות איסוף מסודר של כלל התיעוד והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים ולהיעזר שליווי של עו"ד המתמחה בתביעות נכות כללית.

 

לסיכום

אחד הפרמטרים העיקריים המשפיעים על הזכאות לקבלת קצבת נכות כללית הוא, קביעת אחוזי הנכות על ידי הוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי, בהן יושבים גורמים רפואיים מומחים ובוחנים את מצבכם הרפואי ומידת הפגיעה בכושר העבודה שלכם. בכדי להתכונן בצורה מיטבית לוועדות הרפואיות הללו, חשוב להיעזר בליווי מקצועי של עו"ד נכות כללית.

נכות כללית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין
ביטוח
6 דברים שלא ידעתם על ביטוח בניין משותף

ביטוח על המבנה המשותף שבו אתם גרים עשוי לחסוך לכם אלפי שקלים. מדובר במקרים שכיחים שעשויים לקרות מדי יום, ובהם אתם חשופים להוצאות אסטרונומיות ומיותרות שתעדיפו להימנע מהן. הכנו עבורכם

מקלדת
מחקרים
יחסי המין בישראל – איך זה עובד

 חיי המין מהווים חלק חשוב ומרכזי בחייהם של בני הזוג. חיי המין מעידים לא פעם על טיב מערכת היחסים ועל הלך הרוחות בקשר. כתוצאה מכך כל מקרה שעשוי להפריע במידה

מס הכנסה לעצמאיים בארצות הברית
אזרחויות ודרכונים
מס הכנסה לעצמאיים בארצות הברית

בישראל ניתן למצוא אזרחים רבים המחזיקים באזרחות כפולה, וחייבים בחובות אזרחיות גם כלפי המדינה הנוספת, שהינם אזרחיה. לא מעט מבעלי האזרחות הכפולה בישראל הם בעלי אזרחות אמריקאית. על מנת להימנע