איזה ציוד צריך על מנת לנסר בטון בצורה יעילה?

במעבר לדירה חדשה או במהלך שיפוץ הבית הנוכחי שלנו, אנחנו נצטרך לעבוד הרבה עם הידיים. ניקיון המעבר לא כולל רק שטיפת רצפה וניקוי מדפים ביסודיות, אלא לעיתים גם ניסור בטון ושינוי מבנה הבית. לא תמיד אנחנו יודעים לאן לפנות וכיצד לבצע את העבודה הזו לבד, או שמא צריך מקצוען. במאמר זה נסביר לכם איזה ציוד תצטרכו במידה ואתם מעוניינים לנסר בטון בצורה יעילה.

 

לפני שמתחילים

רגע לפני הניסור עצמו ומציאת האמצעים הרלוונטים, אנחנו צריכים להבין כמה דברים על ניסור בטון. הפעולה שונה מניסור חומרים אחרת כגון עץ, גבס, מתכת וכן הלאה. מאחר ובטון הוא חומר קשה מאוד, יש צורך בציוד מיוחד על מנת לנסר או לחתוך אותו. בעבר היה נהוג לנתץ את הבטון בעזרת פטישים כבדים, אלא שאלו רק היו גורמים לנזק למבנה ולקירות הסמוכים ופוגעים בתשתיות הבניין. כיום ישנם אמצעים מתקדמים לניסור בטון. כאשר יש צורך לניסור וחיתוך בטון בצורה מדויקת, פנו לאיש מקצוע המכירים את אופי העבודה ויודעים כיצד להפעיל את הציוד הנדרש לכך.

 

איזה ציוד נדרש?

ישנם כלי עבודה רבים לניסור וחיתוך בטון. זה מתחיל מציוד נייד קטן, שניתן להעביר ממקום למקום בקלות ומרכיבים על מקדחות לצורך עבודות קטנות בתוך הבית, ומגיע עד למקדחים מקצועיים המחייבים קירור של אזור הפעולה, בגלל החום הגבוה שנוצר מפעולת הקידוח והניסור.

  • מקדח כוס יהלום – מדובר במקדח קטן בצורת כוס שניתן להתקינו באמצעות מתאם מיוחד על מקדחה. המקדח מגיע בקוטרים שונים ומאפשר קידוח מדויק ועגול שמתאים לביצוע עבודות שונות בבית כמו פתחי מיזוג אוויר, צינורות של מייבשי כביסה, תעלות ועוד.
  • מסור מסילה – מדובר במסור שנע על גבי מסילה המקובעת לקיר באמצעות עוגנים. מסור מסילה חותך באמצעות דיסק יהלום, המסילה שומרת על היציבות ודיוק החיוך. יתרון במסור זה שהוא ברדיוס חיתוך גדול ובטוח באופן יחסי למסורים אחרים. ההפעלה נעשית מרחוק ואין צורך לגעת במסור פיזית במהלך ההפעלה.
  • מכונה לקידוח בטון – המכונה ניתנת לשינוע באמצעות גלגלים ומיודעת לחיתוך מגוון משטחי בטון כמו כבישי אספלט, רצפות, מדרכות, מגרשי חנייה ועוד. בתחתית המכונה ישנו דיסק יהלום גדול הדורש הפעלה על ידי אדם.
  • היהלום שנמצא בחיתוך הבטון – היהלום, מלבד שהוא נוצץ, הוא חומר קשה במיוחד, וזו הסיבה שמשמש לחיתוך בטון. יהלומים המיועדים לחיתוך משולבים במספר רב של כלים מקצועיים לחיתוך וניסור. שימוש ביהלום הופך את המלאכה לקלה ואפשרית.

במידה ואתם מנסרים באופן עצמאי בביתכם בטון, שימו לב שנדרש קירור באופן רציף על ידי התזת מים או נוזל קירור אחר על המכונה והבטון. התזת נוזל נגד קירור חיונית גם למניעת ענני אבק בסביבת העבודה. במידה ולא תקררו את סביבת העבודה, ייתכנו עיוותים בלהבי החיתוך ובחיתוך עצמו כתוצאה מהחיכוך.

ראה בטון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
IRA - חסכו כסף
פיננסים
IRA – מה זה וכיצד זה יעזור לכם לחסוך כסף?

בזכות ההתפתחות הטכנולוגית בעשורים האחרונים, ישנן כיום אפשרויות רבות יותר מאי פעם לנהל את כספי החיסכון שלנו באופן אישי. אחת האופציות האטרקטיביות ביותר היא IRA‏ (Individual Retirement Account)‏ שמאפשרת לכל

הובלה גדולה
בעלי מקצוע
איך מתבצעת הובלה בבניין רב קומות?

מעבר דירה לרב קומות מצריך שימוש במנופים שמאפשרים גישה ישירה לדירה. ביצוע ההובלה מחייב תיאום ותכנון. מאמר זה יתייחס לכל אלה שעוברים לגור בשחקים.    עידן חדש מדינת ישראל נחשבת