פתיחת סתימה כתוצאה משורשים

עצים ברחובות זה דבר נפלא שמייצר לנו את תחושת הטבע המתפרץ בקרבת הבית, בעיקר אם גרים במקום עירוני. הרשויות המקומיות שותלות עצים יפים ומרשימים, לעיתים מדובר בעצים מאוד גדולים שמכים שורשים עמוקים ואין בכך כל רע עד אשר מתגלה סתימה בקו הביוב של הרחוב כתוצאה משורשים אלה. מדובר במצב מעט לא נעים מכיוון שהביוב מעלה ריח ופתחי הניקוז עלולים להעלות מים שיציפו את הכבישים ואולי אף את המדרכות. מה ניתן לעשות כאשר מתפתחת סתימה כתוצאה משורשים?

 

הפתרון השכיח ונקודת התורפה שלו

מרבית אנשי המקצוע שעוסקים בפתיחת סתימה כתוצאה משורשים מציעים פתרון שהוא ללא ספק יעיל, הם מביאים ביובית ממנה יוצא צינור ארוך ששוטף את קווי הביוב בלחץ מים גבוה שקורע את השורשים ומשחרר את הסתימה. הבעיה בפתרון זה שהוא פתרון זמני בלבד ולאחר תקופה לא מאוד ארוכה, צומחים מחדש השורשים ומייצרים שוב סתימה.

 

כיצד מומלץ לפתוח סתימה כתוצאה משורשים?

איש מקצוע יגיע עם רכב ביובית שכולל מיכל מים וצינור התזה בלחץ גבוה, לצינור המים הוא יחבר ראש מתכת מיוחד שנקרא דיזה. עבור פתיחת סתימה משתמשים בדיזה עם ראש מתכת שעליו גם שרשראות ברזל וסכינים. ראש הדיזה יסתובב במהירות במהלך העבודה כתוצאה מלחץ המים הגדול וכך יחתוך את השורשים ושיחרר את הסתימה.

על מנת שלא ייגרם נזק לצינורות שנמצאים ליד, ראש הדיזה מגודר בכלוב שמונע מגע בין השרשראות והסכינים לבין הצנרת הקרובה. הכלוב מותאם לקוטר הצינור עמו עובד איש המקצוע xblade.co.il. אופציה נוספת שקיימת לפתיחת סתימה קשה במיוחד כתוצאה משורשים היא באמצעות רובוט ייעודי שיודע להיכנס לקו הביוב, לחתוך את השורשים ואף לנסר בבטון במידת הצורך.

 

הביובית

שם חמוד ומעט מטעה למשאית שמגיעה כשעליה מיכל גדול עם או בלי מים, צינור התזה בלחץ גובה וכלי עבודה נוספים המשמשים את איש המקצוע. ביובית נדרשת במצבים בהם מדובר בסתימה קשה של קו ביוב אם כתוצאה ממזון ושמן, אם כתוצאה משורשים ואם כתוצאה משאריות פסולת שכוללות  – מגבונים קשים, שאריות נסורת, בטון ועוד. הביובית מסוגלת לבצע שאיבה של פסולת, שפכים, שאריות מזון ושמן.

 

כיצד מתפתחת סתימת קווי ביוב עקב שורשים?

בביוב זורמים בין השאר חומרים אורגניים אשר מהווים קרקע פורייה ומדושנת לצמיחתם של צמחים שונים. העצים שננטעו בקרבה לקווי הביוב או ממש מעליהם מחפשים כל העת מזון וזה עשוי להגיע אליהם דרך צמחים אלה ולכן, שולחים העצים שורשים למקורות המזון ומתפתחים משם. כמו כן, העצים מחפשים נתיב בכיוון מי הביוב וברגע שנוצר סדק קטן כתוצאה מבלאי, הוא מאפשר לעצים לטעת שורשים ומשם הדרך להיווצרות סתימה בקו הביוב קצרה.

 

טיפול שורש

סתימה כתוצאה משורשים היא בעיה מורכבת שדורשת טיפול של אנשי מקצוע, במצב אידאלי כל רשות מקומית הייתה בודקת אחת לכמה זמן את מצב קווי הביוב ומנסה למנוע סתימה שמחייבת טיפול שורש.

אינסטלטור עובד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אותיות באנגלית
עסקים
סוגי שלטים – שילוט אותיות בולטות

סוגי שלטים – שילוט אותיות בולטות עולם השלטים הוא עולם כמעט אינסופי ולכן ברור מדוע כאשר אתם מנסים לבחור את השלט המושלם לעסק שלכם, אתם הולכים מעט לאיבוד. זה נכון

לבצע התערבות למכורים
בריאות
הגיע הזמן להתערב: כך עורכים התערבות למכורים

כאשר אדם אהוב נאבק בהתמכרות, זה יכול להיות מצב קורע לב ומאתגר. עדים להתנהגותם ההרסנית העצמית והמחיר שהיא גובה מבריאותם הפיזית והנפשית היא לרוב מכריעה. במקרים כאלה, התערבות יכולה להיות

עבודת סיגריות אלקטרוניות
מכשירי חשמל
איך פועלת סיגריה אלקטרונית?

בשנים האחרונות הפך השימוש בסיגריה אלקטרונית לנפוץ ביותר. עובדה זו גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה בנושא שתציג בכל פעם את האינפורמציה המעניינת ביותר בנוגע למוצר זה. מדריך זה הוא