פשיטת רגל לתושב חו"ל

פשיטת רגל היא לא נעימה לאף אדם, הדבר נכון גם עבור תושב חול שצריך לעבור הליך פשיטת רגל בישראל. הגשת בקשה לפשיטת רגל לתושב חו"ל היא הליך קצת יותר מסובך מהליך פשיטת הרגל לאזרח ישראלי ולכן במקרים רבים מומלץ לפנות אל עו"ד פשיטת רגל כדי לקבל ייעוץ.

 

תושב חו"ל המבקש לפשוט את הרגל בישראל

תושב זר אשר מבקש לפתוח בהליכי פשיטת רגל בישראל ימצא את עצמו עובר תהליך דומה לתהליך שעוברים אזרחים ישראלים, כדי לבקש להכריז על פשיטת רגל יש לפנות לבית המשפט בבקשה לדיון בהליך פשיטת רגל. אם בית המשפט מקבל את הבקשה יחלו הליכי פשיטת הרגל, נאמן יקבל אחריות לנכסים של פושט הרגל והוא ינהל את מכירתם והעברת הרווחים לנושים של פושט הרגל.

הנאמן נקבע בהתאם לנוהל מינוי מנהל מיוחד, כאשר נושים מגישים את הבקשה הם זכאים להציע מנהל נכסים מטעמם ולכן חייבים רבים מעדיפים לפנות בעצמם להליך פניית רגל כדי להימנע מכך.

על פושט הרגל יחולו הגבלות רבות ביניהן, הגבלות על אופן ניהול חשבון הבנק שלו, יוטלו הגבלות על השימוש של פושט הרגל בכרטיסי אשראי, כאשר לנאמן שמונה על ידי בית המשפט כוח רב במספר ובעוצמת ההגבלות שיוטלו על פושט הרגל.

ההכרזה על פשיטת הרגל תבוטל רק במידה ובית המשפט ישתכנע בדיעבד שהיה מדובר בצעד מיותר, או במידה ופושט הרגל הצליח לשלם את כל הכספים שהיה חייב לנושים שלו.

אדם שאיבד את כספו

 

הגשת בקשה לפשיטת רגל לגבי אזרח זר

כאשר אזרח זר נכנס לחובות בישראל הגופים שאליו הוא חייב כספים יכולים לפנות לבית המשפט כדי להכריז על אותו אדם כפושט רגל, השופטת ורדה אלשיך קבעה בפסק דין מחודש דצמבר 2010 כי : "אדם המנהל עסקים בישראל בצורה מסיבית כמו בוימלגרין, צריך להביא בחשבון שהוא יכול להימצא גם תחת מרותם של בתי המשפט בישראל. לא יעלה על הדעת שאדם ינהל עסקים בישראל, ייטול אשראים במדינת ישראל מהבנקים במדינת ישראל, ולאחר מכן יזמין את כולם לטוס לארה"ב כדי להתדיין עימו".

לכן, על פי קביעת בית המשפט ניתן בתנאים מסוימים להכריז על אזרח זר כפושט רגל בישראל, זאת בתנאי שאותו אדם מנהל עסקים רבים בישראל ושיש לו זיקה עסקית משמעותית למדינה, פקודת פשיטת הרגל קובעת כי האזרחות של התושב הזר איננה משפיעה על האפשרות להוציא כנגדו צו פשיטת רגל וזאת בתנאי שאותו תושב זר מנהל עסקים בישראל.

אם נקלעתם לסיטואציה בה אדם זר חייב לכם כספים ונמנע מלשלם אותם תצטרכו לשכור את שירותיו של עו"ד פשיטת רגל אשר יידע להדריך אתכם בצורה הטובה ביותר בנוגע לדרכי הפעולה המומלצות, ההליך מסובך יותר מהליך פשיטת הרגל הרגיל ודורש ידע ומומחיות ספציפיים בתחום.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לטפל בכוורת צרעה
כללי
איך ניתן לטפל בכוורת צרעות באופן עצמי?

אנשים מספרים על כניסתם לביתם החדש שהיה ריק תקופה מסוימת טרם כניסתם, ועל בואם לפתוח חלון, כשבחריץ הכניסה של המנגנון, מצד ימין, מתגלה כוורת צרעות ענקית, שוקקת חיים ויערת דבש

מחשבון
מחקרים
מחקר שוק

עומדים לפתוח בקרוב עסק? אין ספק כי אחת הפעולות החשובות ביותר היא ביצוע של מחקר שוק ע"י חברה מקצועית. להלן הפרטים. ביצוע מחקר שוק – חשיבות עליונה בטרם מתחילים בפתיחה

זר בבחירה אישית
פרחים
כיצד תשמרו שזר הפרחים לא ינבל?

קיבלתם זר פרחים יפיפה וצבעוני. אורך החיים של פרחים מהרגע שנקטפו ידוע כלא ארוך במיוחד, אבל בכל זאת, הנה מספר דרכים שיעזרו לכם להאריך את חיי זר הפרחים שלכם ולוודא

האם אוכל לחתולים צריך הכשר
חיות מחמד
האם אוכל לחתולים צריך הכשר?

לאחרונה גילינו שיש שקיות אוכל לחתולים ושימורים שמכילים רכיבים שאינם כשרים. הדבר גרם לנו לתהות האם בעלי חתולים ששומרים כשרות מודעים למצב זה? ואם כן – האם הם צריכים לבחור