3 פעילויות שניתן לעשות בסדנאות ODT

לאחרונה מדברים רבות על טרנד ה- ODT והפעילויות שניתן להעביר בו.  למקרה שהשיחות האלה חלפו מעליכם, נעדכן אתכם כי ODT  אלו ראשי התיבות של Outdoor Training.

 

כדי להסביר את המושג, צריך לחלק אותו לשני חלקים:

 

Outdoor

הכוונה לסביבה שבה תתבצע הפעילות, הסביבה יכולה להיות חוף הים, חורשה או כל מקום אחר בשטח הפתוח. לעיתים ייתכן מצב שבו יתבצעו פעילויות ODT בכמה שטחים שונים בסדנא אחת.

 

Training

במושג זה הכוונה היא להליך שהמשתתפים עוברים במהלך הסדנא. המשתתפים רוכשים כל מיני מיומנויות ומשפרים את הכישורים שלהם תוך שהם לוקחים חלק בהתנסויות שמתרחשות בסדנא. במהלך פעילויות ODT המשתתפים מתנסים במצבים שונים בסביבה שאינה מוכרת להם. כך שאם פעילות ה-ODT  מתבצעת עבור תלמידים בבית ספר, הם יצאו מהמקום המוכר להם, הכיתה, אל שטח אחר. במהלך סדנאות ODT ישנו מגוון רחב של פעילויות שניתן להעביר למשתתפים. אספנו עבורכם 3 פעילויות שיגרמו לכם לפנות במייל לשפרה, מנהלת המשרד סדנאות ODT כדי לרמוז לה שהחבר'ה כבר יודעים מה הם רוצים ליום גיבוש הבא.

 

להלן 3 הפעילויות הללו:

  1. הפתעת סטראוטיפים

בכל קבוצה של אנשים עולה עניין הסטראוטיפים, הפעילות הזו מאפשרת למתן מצבים שבהם יש סטראוטיפים שמקשים על האווירה במקום העבודה. המטרה של הפעילות הזו היא להתמודד עם המצב באופן מבדר וקליל. בתחילת הפעילות כל משתתף לוקח מדבקה ועליה רשום סטראוטיפ (לדוגמא: דוגמנית, אסטרונאוט, ספורטאי וכו'). לאחר מכן, מדביקים את המדבקה על גב של משתתף אחר מהקבוצה, כך שהוא לא יוכל לראות מה רשום על הפתק. בהמשך המשחק, כל משתתף בתורו שואל שאלות אודות הסטראוטיפ שהוצמד לו והסובבים אותו עונים לו ב"כן" ו"לא".

 

  1. רועה צאן

מדובר בפעילות מבדרת, במהלכה המשתתפים בוחרים משתתף אחד שיהיה רועה צאן, הוא יהיה היחידי שיסתובב ללא כיסוי עיניים, בזמן ששאר המשתתפים יסתובבו עם כיסוי לעיניהם. המשתתפים הם בעצם עדר של כבשים והם יכולים לדבר ביניהם בשפת הכבשים. כל קבוצה יכולה להיאסף לפני תחילת הפעילות ולבנות לעצמה אסטרטגיה מתאימה. המטרה שלהם היא למצוא אחד את השני, להתאסף ורק אחרי שהם מוצאים אחד את השני הם יכולים להתקדם. רועה הצאן יעודד את הכבשים להיאסף לדיר באמצעות פעמון. הפעילות מסתיימת בהצלחה לאחר שכל הכבשים מגיעות אל הדיר.

 

  1. חוט חשמל

זוהי פעילות שמאפשרת יצירת קרבה בין המשתתפים. בהתחלה מותחים חבל בין שני עצים, חשוב שהחבל יהיה באורך שמתאים להיקף של חברי הקבוצה ולשים לב שהוא נמצא בגובה המותניים.
בתחילת הפעילות, המשתתפים צריכים לאחוז אחד בשני כמו שרשרת ולעמוד מול החבל. המטרה בסופו של דבר היא לעבור מעל החבל מבלי שהם נוגעים בו ומבלי שהם עוזבים את הידיים.
במצב שבו משתתף אחד נוגע בטעות בחבל, כל הקבוצה חוזרת להתחלה.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מס הכנסה לעצמאיים בארצות הברית
אזרחויות ודרכונים
מס הכנסה לעצמאיים בארצות הברית

בישראל ניתן למצוא אזרחים רבים המחזיקים באזרחות כפולה, וחייבים בחובות אזרחיות גם כלפי המדינה הנוספת, שהינם אזרחיה. לא מעט מבעלי האזרחות הכפולה בישראל הם בעלי אזרחות אמריקאית. על מנת להימנע

מים זורמים
לבית ולגינה
פתיחת סתימות בביוב ראשי

אין הרבה דברים מרגיזים כמו לחזור הביתה אחרי בילוי ולראות, ובעיקר להריח, ששוב יש בעיה במערכת הביוב בבניין. בדרך כלל זה לא מתחיל בבת אחת, שכן זה קורה אחרי תקופה

על החושות לבדן

חולמים על חופשה כבר המון זמן אבל חו"ל, עם ההנחיות המשתנות שלו, מרגיש כמקום לא הכי בטוח כרגע? דבר ראשון צודקים. מדינות שנכנסות ויוצאות מרשימת המדינות שמחייבות בידוד, מצב התחלואה

אלימות במשפחה - הגנה משפטית
עריכת דין
אלימות במשפחה – הגנה משפטית

אלימות במשפחה נחשבת לעבירה חמורה במשפט הישראלי, והיא יכולה לגרור ענישה משמעותית. אם נפלתם קורבן לתופעת האלימות במשפחה, או לחילופין, הואשמתם בגרימת האלימות – קראו כאן על האפשרויות המשפטיות העיקריות