פיצויים לאחר תאונת דרכים – מדריך מקוצר

 תאונות דרכים קורות כל העת וגורמות לאנשים לאבד את חייהם ברגע אחד, להפוך לנכים, לסיעודיים, לאבד את כושר העבודה בשל נזקי הגוף והנפש ולקבל פיצויים. ריכזנו עבורכם את המדריך המקוצר לפיצויים במקרה של תאונת דרכים.

 

איך מקבלים פיצוי על נזקים מתאונת דרכים?

כל אדם הנפגע בתאונת דרכים כנוסע, נהג או הולך רגל יכול להגיש תביעה באמצעות עורך דין תאונות דרכים לביטוח החובה מבלי להוכיח אשמה ולקבל פיצוי. כך קבע חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים – פלת"ד. אם רכב פוגע בהולך רגל הוא יגיש תביעה לביטוח החובה של הנהג הפוגע. אם לנהג אין ביטוח חובה יהיה ניתן להגיש נגדו תביעת נזיקין.

אם מדובר בתאונת פגע וברח ואין יכולת לתבוע את ביטוח החובה, ניתן לתבוע את חברת קרנית שהוקמה לצורך זה. בכל מקרה יש לקבל מייד לאחר התאונה טיפול רפואי בו מתועדת התאונה והנזקים ולהביא אישור מהמשטרה על התאונה.

התביעה תתמקד ב-3 דברים עיקריים שיקבעו את גובה הפיצוי: דרגת הנכות, אובדן כושר ההשתכרות ועוגמת הנפש. בנוסף, יינתן פיצוי על ההוצאות הרפואיות כולל פינוי אמבולנס, טיפולים, תרופות וכד'.

 

איך מקבלים פיצוי על תאונת דרכים בדרך או בחזרה מהעבודה?

כאשר קורה תאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה או תוך כדי העבודה התביעה לא תוגש במסגרת חוק הפלת"ד אלא כתביעת תאונת עבודה באמצעות עורך דין תאונות עבודה. במקרה כזה המעסיק צריך לדווח לביטוח הלאומי על תאונת עבודה והעובד מקבל דמי פגיעה על היעדרותו מהעבודה.

לאחר מכן במידה ואיבד את כושר העבודה לצמיתות הוא יוכל להגיש תביעת נכות כללית ולהמשיך לקבל קצבה. במקביל יש לבדוק את הפוליסות הפרטיות לאובדן כושר עבודה ואת הביטוח הפנסיוני לקבלת פיצויים.

חשוב לדעת שגם בתאונת דרכים הנחשבת לתאונת עבודה יש לקבל טיפול רפואי ראשוני ולהביא אישור מהמשטרה. בנוסף, כאן כן צריך להוכיח שמדובר בתאונה שהתרחשה בדרך או בחזרה מהעבודה מכיוון שמי שסוטה מהמסלול בצורה משמעותית יצטרך להגיש תביעת פלת"ד.

 

תביעת פלת"ד או תביעת תאונת עבודה?

תביעה על תאונת עבודה כאמור היא כאשר הנסיעה מתבצעת במהלך העבודה כחלק מהשגרה. מדובר על שליחים, נהגי משאיות, ספקים או אנשים שנוסעים לצורך פגישות עבודה, לבדוק נכסים וכד'. במקביל, מי שנוסע עם הרכב של העבודה או הרכב הפרטי שלו לעבודה ובחזרה ממנה ואפילו יש סטייה קלה במסלולו.

למשל, הורה שהוריד את ילדיו בבית הספר והמשיך לעבודה או אדם שישן בבית של אחר ובבוקר נסע לעבודה. למרות זאת, מי שנסע אחרי העבודה לסידורים או קניות סטה בצורה משמעותית מהמסלול ולכן במקרה של תאונת דרכים הוא יגיש את התביעה במסגרת חוק הפלת"ד. לסיכום, מומלץ בכל מקרה לפנות לעורך דין מקצועי בתחום ולקבל את ייצוגו בתביעה.

פיצויים לאחר תאונת דרכים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איך לבחור אוכל איכותי לכלב שלך
חיות ומזון
איך לבחור אוכל איכותי לכלב שלך?

אין דבר שחשוב לנו יותר מאשר החברים הטובים ביותר שלנו. הם כלכך שמחים שחזרנו הביתה, כלכך מאושרים שאנחנו יוצאים איתם לטיולים והכי מאושרים? כשאנחנו מביאים להם אוכל. אחד הדברים שאנחנו