פטור ממס הכנסה – עיוורים ולקויי ראייה

תשלום מס הכנסה הוא חלק מחייו של כל ישראלי עובד. עם זאת, בנסיבות מסוימות ולאחר עמידה בקריטריונים ותנאים, יש הזכאים להקלות ואף פטור מתשלום מס הכנסה. כשמדובר בעיוורים ולקויי ראייה (בעלי תעודה), הם זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה על יגיעה עצמאית וגם על הכנסה שאינה מיגיעה עצמית. במאמר זה, נציג את כל המידע שכדאי לדעת על פטור ממס הכנסה לעיוורים ולקויי ראייה.

 

פטור ממס הכנסה לעיוורים ולקויי ראייה

אנשים בעלי תעודת עיוור ו/ או לקוי ראייה זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה, הן על הכנסות מגיעה אישית והן על הכנסות אחרות. לעתים, הפטור יכול להקל במידה משמעותית על בעליו ולסייע להם לנצל את הכסף לדברים אחרים להם הם זקוקים. ריכזנו עבורכם את המידע הנחוץ על מנת להשיג את המגיע לכם.

 

מה אומרת הזכאות לפטור ממס הכנסה?

הזכאות לפטור ממס הכנסה לבעלי תעודת עיוור או לקוי ראייה רלוונטית עד לתקרת הכנסה מסוימת המתעדכנת כל שנה, על יגיעה אישית וגם על הכנסות האחרות. כלומר, אדם עיוור או לקוי ראייה המרוויח עד לסכום שהוגדר, מגיעה אישית (שכר על עבודה) או לא מיגיעה אישית (כל הכנסה אחרת, ככסף או תמורה בעלת ערך כספי) זכאי לפטור ממס הכנסה.

 

איך ניתן לקבל את הפטור?

בתור התחלה, יש למלא את טופס 1516 – טופס בקשה לפטור ממס הכנסה. בעלי תעודת עיוור, לעומת לקויי ראייה, לא נדרשים לעבור וועדה רפואית לפטור ממס הכנסה ועל כן יכולים לגשת ללשכת פקיד השומה הסמוך למקום המגורים עם תעודת העיוור (או לקוי הראייה, לאחר הוועדה) בצירוף הטופס.

בעלי מעסיק או משלם קצבה אחד יבקשו אישור כללי התקף למספר שנים מפקיד השומה, וימסרו אותו למעסיק או משלם הקצבה. לאלה בעלי מספר מעסיקים או משלמי קצבה, יש לבקש תיאום מס ולמסור את האישורים לכל הגורמים המעורבים בכך.

 

מה ניתן לעשות אם אדם שילם מס הכנסה למרות שזכאי לפטור?

במקרים מסוימים, אנשים הזכאים להקלה או פטור ממס הכנסה משלמים או שילמו בשנה מסוימת סכום גבוה מהנדרש למס ההכנסה. על כן, ניתן להגיש בקשה להחזר מס ברטרו עד 6 שנים מהשנה המדוברת. את הבקשה מגישים לרשות המסים לפי תהליך הגשת בקשה לבעלי נכות רפואית הזכאים לפטור.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה לעיוורים ולקויי ראייה מסתכם בסכומים לא מבוטלים, אשר יכולים פעמים רבות להקל במידה משמעותית על האדם הזכאי לפטור. בין אם האישור לפטור נקבע והאדם לא שילם סכום גבוה של מס הכנסה מהנדרש ובין אם אדם מגלה שהוא זכאי להחזר מס, רצוי לוודא כי מבצעים את כל התהליכים הנדרשים כדי למצות את הזכות ולחסוך כסף רב המגיע לבעלי תעודת העיוור או לקוי הראייה הזכאים לפטור.

עיוור

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סוגים שונים של תכשיטים
לאישה ולגבר
טבעות אירוסין – סוגים ומחירים

דעו לכם כי ישנם לא מעט סוגים שונים של טבעות אירוסין. אם תבחנו היטב את החנויות השונות תוכלו לראות כי כל טבעת יכולה להתאים אישה אחרת ולפיכך יהיה חשוב לבחור

סֵמֶל
עסקים
למה חשוב למתג את העסק כבר בהתחלה

בעלי עסקים חדשים עלולים למצוא את עצמם בשלבי פתיחת העסק כשענן של אופוריה מרחף סביבם. ההתרגשות מההליך החדש וההתחדשות עשויה לגרום לא פעם להתמקד בהליכים פחות חשובים בכל הנוגע לפתיחת

כללי
כל הסיבות לקנות מטבח חוץ ביתי

אם יש משהו שכולנו יודעים לומר על הארץ המקסימה שלנו, זה שכמעט בכל יום מזג האוויר כאן נפלא. זה אומר שאנשים שיש להם בתים פרטיים יכולים ליהנות לא מעט מהגינות