נהיגה ללא טסט – השלכות וענישה

בישראל, כל נהג רכב ל חייב להעביר את רכבו מבחן כשירות, הנקרא הטסט, מידי שנה.

מהן הסיכונים וההשלכות בנהיגה ברכב ללא טסט?.

ומה קורה במידה ונהג נסע ללא רישיון רכב בתוקף ונתפס על ידי שוטר או פקח תנועה? כל המידע במאמר שלפניכם.

אחד מחוקי התעבורה המרכזיים, הוא חובת החזקת רישיון רכב תקף. כדי לחדש את רישיון הרכב, צריך בעל הרכב לבצע בדיקת כשירות (טסט) הכוללת בדיקה מקיפה של כל מערכות הרכב. זמן ביצוע הטסט נקבע על פי זמן פקיעת התוקף של רישיון הרכב הקיים.

 

הענישה במקרה של נהיגה ללא טסט

כאשר אדם נוהג ברכב ללא רישיון רכב בתוקף, הוא מסכן את עצמו ואת סביבתו. עבירה על דבר זה גוררת עימה ענישה בהתאם לחוק. חומרת העונש על נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף תלויה במשך הזמן שעבר מרגע פקיעת תוקפו שך רישיון הרכב, זאת על פי מספר קריטריונים.

כאשר הנסיעה ברכב ללא רישיון רכב התבצעה בזמן של עד חצי שנה מרגע פקיעת הרישיון הקודם, העונש יהיה דו"ח תעבורה וקנס כספי. כאשר הנסיעה ברכב ללא רישיון רכב התבצעה בזמן של עד שנה מהפקיעה, העונש יהיה זימון לבית המשפט. כאשר נהג נתפס נוהג ללא רישיון רכב מעל לשנה מרגע פקיעת הרישיון הקודם, העונש שהוא עשוי לקבל  הוא שלילת רישיון וקבלת שש נקודות.

מידת העונש הנגזר בבית המשפט משתנה על פי מספר קריטריונים גם הוא. קריטריונים אלו הם למשל עברות תעבורה קודמות של הנהג, מספר השנים שהנהג מחזיק ברישיון נהיגה ומצבו של הרכב עצמו. ברוב המקרים העונש שייגזר יהיה שלילת הרישיון של הנהג או פסילת הרישיון על תנאי.

 

תאונת דרכים בעת נהיגה ברכב ללא טסט

הסיכון בתאונת דרכים המתרחשת על ידי רכב ללא רישיון רכב בתוקף, גדולה יותר. מסיבה זו העונש קשה יותר ,והוא יהיה חמור יותר מקנס כספי רגיל, שלילת רישיון או קבלת נקודות על עברות תנועה.

חברות הביטוח המבטחות את הרכב שביצע את התאונה עלולות לנקוט בצעדים כנגדו. צעדים אלו הם למשל התנערות מפוליסות הביטוח שרכש בעל הרכב, כמו כן האשמת הנהג ברשלנות. לכן חברות הביטוח לא יכסו את עלות התאונה. במקרה כזה, התשלומים על הנזקים שנגרמו לרכב והתשלום לנפגעים בתאונה עלולים לחול על עובר העברה ללא עזרת חברת הביטוח.

 

מה עושים במידה ויש זימון לדין בגין נהיגה ללא רישיון רכב?

חשוב לדעת שבמקרה של נהיגה ללא טסט, הענישה וההרשעה מושפעות מכמה גורמים שונים, כל אחד מהם עשוי לשנות את תוצאות המשפט. צריך להבין שהעונש במקרים אלו עשוי להיות קשה מאוד, ולכלול פסילה של רישיון הנהיגה בפועל או קבלת נקודות ענישה וקנס כספי גבוה במיוחד.

לסיכום, נהיגה ללא רישיון רכב היא לא דבר פשוט, לכן חשוב , למען בטיחותכם, להקפיד על ביצוע בדיקת כשירות לרכב במכון רישוי מקצועי בזמן. לפיכך, במקרים כאלו חשוב לפנות לסיוע מקצועי אצל עורך דין תעבורה , על מנת לקבל סיוע מקצועי, וכן להגביר את הסיכויים לזיכוי או הקלה בעונש.

 

כלי משפטי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
האם כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים
עריכת דין
האם כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים?

תאונות דרכים יכולות להיות בעלת תוצאות חמורות מאוד. לעיתים קרובות בכדי להתמודד עם תוצאות של תאונת דרכים, הנפגעים יזדקקו לפיצויים כאלה או אחרים. ישנם קריטריונים רבים לקביעת גובה הפיצוי לו

אלפי לייקים לתמונה
דיגיטל
איך לקבל יותר לייקים באינסטגרם

כל אחד רוצה לקבל כמה שיותר לייקים על התמונה שלו באינסטגרם ויחד עם זאת גם לאסוף עוקבים נאמנים שישפרו את פופולאריות שלו. הדרך הטובה ביותר להיות פופולארי כמה שיותר מהר