מיתוסים על מחלות מין

מחלות מין הוא צירוף מילים שמפחיד כל גבר וכל אישה בכל גיל. מחלות מין עשויות להביא להדרדרות משמעותית במצב הגופני של האדם, ובמקרים מסוימים גם להביא להדבקה של הגורם המעורב ביחסי מין או מגע מיני בסיסי. 

מחלות מין

מחלות מין יכולות להתפרץ גם אצל גברים וגם אצל נשים בכל גיל ובכל שלב בחיים. מרגע שהתגלו תסמינים ראשוניים, חשוב לטפל בבעיה בהקדם האפשרי ולנסות למנוע את התפשטותה בכל הגוף. לצערנו, יש מחלות מין שעד היום לא נמצאו להן טיפולים מונעים. מחלות כמו איידס לדוגמה, שמפתרצות בגוף האדם דרך נגיף ה-hiv, עדיין לא קיבלו שיטת טיפול שמסירה את האיום מהגוף אלא הטיפול רק מדכא את התפרצות המחלה.

גבר בלי חולצה

בדיקה למחלות מין תוכל לאבחן האם אתם חולים באחת ממחלות המין- מחלות כדוגמת איידס, עגבת, הרפס או זיבה. יש מגוון רחב של תסמינים שמאפיינים מחלות מין, החל מהופעת כיבים על איבר המין, הופעת פצעים מוגלתיים ולעיתים גם הפרשות של דם. אם אתם מזהים את אחד התסמינים הללו, או מזהים כל דבר חשוד שלא היה על איבר המין מאז ומתמיד- גשו לרופא עור ובצעו בדיקה ראשונית. במקרים מסוימים הרופא יפנה אתכם לביצוע בדיקה למחלות מין, על מנת לאשש את האבחנה שלו.

מיתוסים על מחלות מין

מחלות מין היו לאורך שנים תחום לא פתור שהמידע אודותיו היה זעום ביותר. בשנים האחרונות, אנו עדים להתפתחות משמעותית בתחום המחקר והפיתוח של מחלות המין- מגוון רחב יותר של טיפולים שונים, של תרופות וניתוחים כאלה ואחרים כמענה לבעיות המין השונות.

הרי לכם כמה מיתוסים שלאורך השנים אנשים פיתחו לגבי מחלות מין:

הראשון והמוכר ביותר הוא שדרך מין אוראלי לא ניתן להידבק במחלות מין. ההנחה שעל פיה אדם לא יכול להידבק במחלות מין בעקבות מין אוראלי היא שגויה מן היסוד. הרפס, זיוה, עגבת ואיידס- כולן מחלות מין שיכולות לעבור דרך מין אוראלי בסיסי ביותר. שמרו על עצמכם!

השני ומוכר לא פחות הוא הסברה שאם אדם נדבק פעם אחת במחלת מין בעבר, הוא יהיה "חסין" מהידבקות חוזרת. הסברה הזו שגויה מן היסוד ואין שום מנגנון שהגוף מפתח לאחר שנחשף בעבר לאחד מהמחלות הללו.

מיתוס נוסף הוא שניתן לזהות מחלות מין רק כאשר מזהים סימפטום כלשהו על הגוף: פצעים, גירודים או כיבים שלא הופיעו בעבר. לצערנו, אין הדבר נכון. אנשים שלא זיהו פצעים מוגלתיים או סבלו מגירודים כאלה ואחרים, התבשרו על כך שהם נגועים במחלות מין. ניתן לוודא אם אתה נגוע במחלת מין רק באמצעות בדיקה למחלות מין שמבוצעת בתל אביב מדיקל סנטר, מרפאה פרטית שמטפלת במאות מטופלים לאורך השנה. שימרו על עצמכם ואל תסתכנו כשמדובר במחלות מין!

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תביעת PLA
עריכת דין
פיצויים לאחר תאונת דרכים – מדריך מקוצר

 תאונות דרכים קורות כל העת וגורמות לאנשים לאבד את חייהם ברגע אחד, להפוך לנכים, לסיעודיים, לאבד את כושר העבודה בשל נזקי הגוף והנפש ולקבל פיצויים. ריכזנו עבורכם את המדריך המקוצר

עריכת דין
נהיגה ללא טסט – השלכות וענישה

בישראל, כל נהג רכב ל חייב להעביר את רכבו מבחן כשירות, הנקרא הטסט, מידי שנה. מהן הסיכונים וההשלכות בנהיגה ברכב ללא טסט?. ומה קורה במידה ונהג נסע ללא רישיון רכב

מה ההבדל בין התהליכים השונים להתחדשות עירונית
שיפוצים ובניה
מה ההבדל בין התהליכים השונים להתחדשות עירונית?

מדינת ישראל מאפשרת לבעלי נכסים לשדרג את הבתים שלהם ולאפשר להם להיות בטוחים יותר למגורים – וזאת לטובת התושבים כולם. קיימות מספר תוכניות ממשלתיות לצורך התחדשות עירונית, שמטרתן לעודד תהליכים