מידע מועיל על מיסוי מקרקעין

כל אדם המעוניין לרכוש או למכור נדל"ן, צריך לשלם מס על פי החוק, אלא אם יש לו פטור. המאמר יסקור את כל תהליך המיסוי על מקרקעין וכיצד עושים זאת.

 

מהו מיסוי מקרקעין?

כאשר מדובר על מקרקעין הכוונה היא לקרקעות, מגרשים, בניינים, מבנים ובתים שבנויים בצורה קבועה על הקרקע. זכות השימוש בהם היא בעלות או חכירה. כאשר מוותרים על זכות הבעלות או מעבירים אותה אין זו מכירה ולכן לא משלמים על כך מיסים. במקרה של מכירה יש לשלם מס רכישה ומס שבח. מדובר רק על מבנים הנמצאים בשטח של המדינה כולל יהודה ושומרון. על מנת להעביר את הזכות בטאבו יש להציג אישור על תשלום מס שבח, מס רכוש ומס רכישה.

 

מהו מס רכישה?

מס רכישה הוא תשלום למדינה בשיעור משווי המכירה. ההבדל בשיעור המס נקבע בין נכסים למגורים לבין נכסים מסחריים שאינם מיועדים למגורים. כלומר, נכסים למגורים יהיו מדורגים מבחינת שיעור המס ולנכסים מסחריים ייקבע מס קבוע. ניתן לקבל פטור על המס במידה ועונים על ההגדרות בחוק. על מנת לבדוק האם זכאים לפטור או להנחה משמעותית חשוב לקבל ייעוץ של עורך דין נדל"ן הבקיא בתחום. האישור לטאבו יינתן לאחר 90 יום או לאחר 30 יום כשהרוכש מציג את המסמכים הדרושים. כלומר, המאוחר מבניהם. אין צורך לשלם מקדמה אם עדיין אין שומה למס הרכישה או אם נעשה תשלום כחוק או במידה והרוכש הגיש בקשה לפטור מהמס או בקשה להקלות.

 

מהו מס שבח?

מס שבח הוא מס על הרווחים, כלומר, שווי ערך המכירה העולה על שווי הנכס. במקרה של הפסד אין צורך לשלם מס שבח. למעשה מחשבים את שיעור המס כחלק משעור ההכנסה החייבת במס של אותה שנת מס בה התבצעה מכירת הנכס לאחר ניכוי ההוצאות. גם לכך יש פטור לאלו העונים להגדרות על פי החוק. רוכש הנכס צריך לשלם מקדמה של 15% מהתמורה על חשבון מס השבח של המוכר ואחר כך להתחשבן איתו. כאשר רוכשים נכס מעסק שיעור המס הוא בערך של 7.5% ובמקרה של דירת מגורים הערך מחושב בצורה ליניארית אם מדובר על נכס שנמכר בין השנים 2,014-2,017. את המקדמה יש לשלם לאחר שהרוכש מעביר 40% מהמחיר על הנכס או לאחר תשלום של 80% לקבלן על דירה חדשה. חובת התשלום של המקדמה היא לאחר 40 יום מחתימת החוזה.

 

כיצד ניתן להקטין את סכום המקדמה?

ניתן להגיש בקשה להקטנת סכום המקדמה על תשלום המס באמצעות טופס 7155. מומלץ למלא את הטופס ביחד עם עורך דין. ההחלטה לגבי ההקלה תינתן לאחר 20 יום ובמידה ולא מתקבלת תשובה תוך פרק זמן זה, סימן שהבקשה מאושרת. במידה והבקשה לא אושרה ניתן לערער על ההחלטה שתיבחן שוב באמצעות גורם אחר ברשות. עליו לתת תשובה תוך 45 יום ובמידה ואין תשובה בפרק זמן זה, הבקשה מאושרת.

Real, Estate

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
Android phone
צרכנות
למה עדיף מגן זכוכית לגלקסי?

מגן זכוכית לגלקסי יכול לשמור באופן מיטבי על המסך כמו גם לאפשר נוחות שימוש בלתי רגילה.   מגן זכוכית לגלקסי – מדוע לבחור בו? אחת התופעות הקשות ביותר עמן נתקלים