מה תפקידם של צעצועים בעידוד יצירתיות ודמיון?

יצירתיות ודמיון הן תכונות חשובות, לא רק עבור סופרים ועבור ציירים, אלא למעשה עבור כולנו. חשיבה יצירתית מובילה אותנו, בעזרת הדמיון, בעולם שמשתנה ללא הרף, והיא הדרך המועדפת בעולם המודרני לפתרון בעיות. בניגוד למאפיינים אישיותיים אחרים, יצירתיות היא יכולת שניתן ללמוד ולשפר, והלמידה המשמעותית אודות יצירתיות ושימוש בדמיון ככלי משמעותי מתרחשת בתקופת הילדות בעזרת ניסויים, למידה חווייתית, משחקי אלתור, וכמובן בעזרת צעצועים שתפקידם בעידוד יצירתיות ודמיון הוא רב.

 

יצירתיות בחיי היום-יום

יצירתיות היא חלק בלתי נפרד מהיום-יום של כולנו, בעזרת חשיבה יצירתית אנחנו יכולים לחשוב  "מחוץ לקופסה", להמציא רעיונות ולמצוא פתרונות חדשים לבעיות. עבור ילדים, צעצועי יצירה לילדים משלבים יצירתיות פעולות הדמיון מסייעת לילדים ללמוד ולהבין את עצמם, לבטא את עצמם בפני אחרים והבין את העולם הסובב אותם. בהמשך החיים, מחשבה יצירתית ודמיון יכולים לעזור בלימודים אקדמיים, בניהול קריירה וגם בגידול ילדים.

צעצועי יצירה לילדים

משחקי דמיון

גם הדמיון הוא חלק חשוב במהלך השגרתי של החיים, גם עבור מבוגרים. למרות שאצל מבוגרים נצפה לראות אבחנה ברורה בין מציאות לדמיון ובוחן מציאות תקין, בעוד עבור ילדים, עולם הדמיון והמציאות עדיין לא נפרדים לחלוטין זה מזה.

דמיון הוא גם כלי חשוב עבור ילדים כדי להתמודד עם פחדים ולהתגבר על קונפליקטים, פנימיים וחיצוניים. ישנם שימושים של הדמיון במשחקים שאינם מערבים צעצועים כמו המצאת סיפורים או יצירה של ציור או פסל אבל פעילות דמיון עצמאית אצל ילדים, מתרחשת לרוב בסיוע של צעצועים.

 

צעצועים שמעודדים יצירתיות ודמיון

צעצועים שונים מפעילים באופן שונה את הדמיון ואת המחשבה היצירתית. לדוגמה, צעצועי בנייה כמו קוביות עץ או לבנים של לגו, מאפשרים לילד לדמות בנייה אמיתית ברמה פשוטה ובקנה מידה קטן. היצירה הבנויה היא גם תוצאה של מחשבה יצירתית ודמיון אבל היא גם מייצרת השראה למשחקי דמיון בעצמה.

גם ארגז תחפושות יכול לשמש ילדים במשחקי דמיון – יש ילדים שיחפשו תחפושת שתתאים למשחק שדמיינו ויש ילדים שיבחרו תלבושת ויתנו לה להשפיע על המשל מסלול המשחק הדמיוני. כמו כן, צעצועים שונים שמדמים חפצים מעולם המבוגרים כמו בובת תינוק או מכונית צעצוע מעוררים גם הם את הדמיון ומאפשרים לילדים לשחק משחק דמיון בו הם מבוגרים.

 

טיפים למשחק יצירתי עם הילדים

אין ספק שחשיפה של ילדים, בגילאים צעירים, לשפע של צעצועים מעוררי דמיון מאפשר להם הזדמנויות רבות להפעיל את הדמיון ואת היצירתיות לטובת משחק. אבל ישנם דברים נוספים שהורים יכולים לעשות כדי לעודד את הילדים ליהנות ממשחקי דמיון ומיצירתיות.

הורים שמאמצים את עולם הדמיון ואת החשיבה היצירתית מהווים דוגמה טובה לילדים לעשות כמותם. כמו כן, השתתפות של ההורה במשחק יכולה להעצים את החוויה עבור הילד – למשל כאשר הורה שואל שאלות אודות המשחק הדמיוני כדי לעזור לילד לחשוב על המציאות ועל רעיונות חדשים גם מנקודות ראיה שונות משלו.

צעצועים בעידוד יצירתיות ודמיון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטור ממס הכנסה
מיסים
מה הם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה?

רשויות המס בישראל מעניקות לאנשים מסוימים הטבות מס בכל הקשור לתשלומי מס הכנסה. בין הקבוצות שזכאיות לפטור מלא, ניתן למצוא אנשים שסובלים מנכות. אם אתם או מישהו ממשפחתכם סובל מנכות

בעלי מקצוע
ממה הצילינדר מורכב?

אין ספק שאחד המנעולים הכי נפוצים שאנחנו יכולים למצוא באינספור מקומות, הוא כמובן מנעול צילינדר. הוא נוח מאוד לשימוש והוא מגן בצורה גבוהה מאוד, שכן קשה לפרוץ אותו והמנגנון שלו

למצוא את כל הביטוחים שלך
ביטוחים
כך תמצאו את כלל הביטוחים שלכם

ניהול יעיל של ביטוחים דורש ידע מקיף בנוגע לכל הפוליסות הקיימות על שימכם. מציאת כלל הביטוחים עשויה להיראות כמשימה מורכבת, אך באמצעות מספר צעדים פשוטים תוכלו לאתר את כל הפוליסות