מה תפקידו של עורך דין צוואות

כמעט בכל משפחה צוואות הן עניין מאוד עדין ומורכב ויכול לעורר הרבה מחלוקות וריבים בקרב כל המעורבים. פטירתו של אדם קרוב במשפחה הוא נושא כואב ואינו נעים ומעורר קשיים רבים בהתמודדות מול הסיטואציה החדשה לכל המעורבים. לעיתים אנשים רבים לא יודעים לבצע את הצוואות בצורה שתהיה טובה לכל המעורבים והצוואות יכולות לגרור ריבים וסכסוכים רבים. מלבד זאת, ענייני צוואות מאוד רגישים עבור אנשים רבים והופכים להיות מורכבים יותר יותר מבלי עזרתו של עורך דין.

 

תכנון הצוואה ועריכת הצוואה

השלב הראשון מתחיל כאשר המוריש עדיין בחיים, והוא מתכנן יחד עם עורך דין לענייני צוואות וירושות את החלוקה את חלוקת מסת הנכסים לאחר הפטירה בין היורשים. עריכה של צוואה נועדה כדי לחלק את הנכסים ואת הכספים של המוריש.

משפטן בעל מומחיות יכול למנוע מההתחלה מלחמה על ירושה ועתידיות, באמצעות חוקים ובאמצעות הידע שהוא צבר וכמובן פסיקה רלוונטית. עורך דין צוואות יוכל להמליץ לכם גם במקרים ספציפיים וגם במקרים הרגילים מול חלוקת מתנות בחיים או בצוואה, והאם עדיף לכם צוואה רגילה או הדדית.

 

צו ירושה וחלוקת ירושה

השלב השני הוא עם פטירת האדם, כאשר היורשים פונים אל עורך דיו כדי לקבל צו ירושה ברשם הירושה או בבית דין רבני במקרה ואין צוואה, או קיום של צוואה אם יש כזו. חשוב מאוד להיעזר בעורך דין בעל ידע והוא מתמחה בחוק ובפסיקה בכל מה שקשור להיבטים משפטיים שיכולים להיות רלוונטיים לנושא.

כאשר יורשים עומדים בפני חלוקה של עיזבון או במקרה שאין צוואה – לפי דין, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא להיעזר בשירות של עורך דין עדי להגיש את הבקשה לצו קיום וכך גם לרשום את הנכסים על שם החדש של היורשים. המומחיות הגדולה ביותר של העורכי הדין היא לשמור על היחסים בתוך המשפחה וכך להימנע סכסוך.

 

התנגדות לצוואה

שלב של התנגדות לצוואה יכול לקרות פעמים רבות, ויכול לגרור עימו סכסוכים רבים שכולם מתנהלים בבית משפט לענייני משפחה. לפעמים מתקיימות מלחמות קשות מאוד בין בני משפחה קרובים מאוד, כמו הורים ואחים.

לרוב הסכסוך מתחיל בכך האם יש צוואה או לא, האם יש להם חובות עיזבון, האם יש להם התנגבות לצוואה, מה המשמעות עבורם של הצוואה, או עיזבון חייב להם כסף ועוד נושאים רבים. ברוב המקרים, שיתוף עורך דין צוואות מונע את כל הסכסוך המיותר ועוזר ליישב את הדברים במהירות.

 

לסיכום

צוואות במשפחה, ובכלל עיסוק בכסף בתוך משפחה יכול להיות נושא עדין מאוד עבור משפחות רבות ויכול לגרום לסכסוכים רבים בתוך המשפחה, לעיתים סכסוכים לכל החיים. עורך דין העוסק בצוואות וירושות יכול לעזור לכם למנוע את כל המריבות והאי נעימות ולהשיב את השלום אל המשפחה שלכם ולמנוע אי הבנות מיותרות.

עורך דין צוואות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עלה
לבית ולגינה
אילו מוצרים צריך לגידול הידרופוני בבית?

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים החלו לגדל צמחים בשיטת ההידרופונית. הידרופוניקה היא שיטת גידול המאפשרת לגדל צמחים מנותקי מצע, ללא חיבור לקרקע. בשיטה זו הצמחים מקבלים את החומרים המזינים הנחוצים

רעל
הדברה
איך תכינו תרסיס נוגד טרמיטים ביתי?

יש לא מעט סוגים של חרקים ומזיקים שאנו נפגשים איתם בביתנו. אחד החרקים שלא יוצא לנו לראות הרבה אלו הטרמיטים. הטרמיטים הם חרקים חברתיים שבדרך כלל חיים בתוך תעלות מבוץ

תפוח
בריאות
איך לפתח הרגלי אכילה בריאים

על מנת לרדת לשורש הבעיה המונעת מאדם לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן, מאמנים אישיים רבים המתמחים בטיפול בשיטת ה – NLP עושים שימוש בשיטה טיפולית אבחונית יוצאת דופן הידועה