מה צריך לדעת לגבי המחיר של בית חכם?

שאלת השאלות בכל נושא. כמה זה עולה לנו? מה חשוב לדעת? איזה מונחים כדאי לנו להכיר? כזה מגיע לבית חכם, שאלות אלו מקבלות נפח אחר בגלל טווחי המחירים, אופני ההתקנה והתאמות בין בית בתהליך בנייה לבין בית קיים. המאמר הקרוב יסקור את פערי המחיר שחשוב לדעת, יסביר למה הם קיימים ולמי כל מערכת בית חכם יכולה להתאים? סקרנים? גם אנחנו.

 

מערכות בית חכם שונות

כיום עולם המערכות של בתים חכמים מתחלק לשניים:

  • מערכת בית חכם קווית – מתאימה אך ורק לבית שנמצא בתהליכי בנייה. למה? מערכת זו מצריכה השתלבות ישירה בתשתיות החשמל ולוחות הבקרה של הבית, וכן גם הקנת המתגים החכמים שלה. יש לפעמים צורך בלוח בקרה נוסף ובהנחת תשתית נוספת. מערכת קווית תתאים מאוד לבתים גדולים ומבני משרדים גדולים, ש החבירו הישיר לחשמל וללוח בקרה מרכזי יובילו לביצועים מהירים וטובים.
  • מערכת בית חכם אלחוטית – מערכת המתאימה בעיקר לבתים פרטיים לא גדולים מדי, לצורך העניין עד חמישה חדרים בבית. מאחר ומערכת זו מבוססת על חיבור אלחוטי בין המערכות וללוח בקרה מרכזי המותקן על לוח החשמל של הבית, ככל שטווח השידור יגדל, כך תרד יעילות ומהירות המערכת.

 

בית אחר ומחיר אחר

כפי שהסברנו, מערכת קווית ואלחוטית תתאים כל אחת לבית לפי תהליך הבנייה והקיום שלו. בהתאם לכך, טווח המחירים יגדל. התקנת מערכת חוטית בבית בתהליכי בנייה תעלה לא פחות מ- 40,000 ₪, בגלל כל מה שציינו בפסקה הקודמת, טווח המחירים עולה, כולל המתגים, הנחת התשתיות ואופן ההתקנה. מערכת אלחוטית תעלה הרבה פחות, באון משמעותי, החל מ- 7,000 ₪, בהתאם לגודל הבית וכמות המערכות שתרצו לסנכרן.

 

מחירי קיצון

טווח המחירים הוא רחב מאוד בגלל גודל המערכות והצרכים השונים של כל בית או בית עסק\משרד. טווח הקיצון למערכת חכמה חוטית יכול להיות עד ל- 200,000 ₪ ושל מערכת אלחוטית עד 70,000 ₪.

 

חברות מתקינות

ישנן חברות רבות היום בשוק שמנסות את מזלן ואת  ניסיונן בתוך שוק זה. אחת החברות המובילות והוותיקות ביותר היא גלובל קוואלטי, שמספקת שירותים חכמים, כולל מערכות ניתוח נתוני צריכת חשמל.

 

מילת הפלא לסיום

כל מערכת חשמל בבית שתרצו לתכנת ולשנות לנוחיותכם נקראת 'תרחיש'. למשל, אם תרצו שתאורת הכניסה לבית תדלק מהשעה שמונה בערב ועד חצות, תצרכו להזין תרחיש תחת הקטגוריה 'תאורה' באפליקציית הניהול או במתג החכם ולהזין את השעות שבהן תרצו שהמערכת תעבוד.

למערכת בית חכם יש מגוון עצום של תרחישים ומערכת קווית מובילה באפשרויות על פני מערכת אלחוטית. יחד עם זאת, כל אחד בהתאם לבית שלו יוכל להתקין מערכת בית חכם, ואין ספק בכלל שהחלטה מחושבת ושקולה תוביל לשיפור אורח החיים.

בית חכם

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתנה לאישה
מתנות
איך לשמור על יצירתיות בבחירת מתנה לאישה

גברים ונשים בכל הגילאים ובכל המצבים בחיים מתמודדים עם שאלת השאלות והיא – מה קונים לאישה? איך נבחר מתנה יצירתית שלא תהיה בנאלית ותהיה מושלמת עבור האישה המיועדת. בין אם

זר בבחירה אישית
פרחים
כיצד תשמרו שזר הפרחים לא ינבל?

קיבלתם זר פרחים יפיפה וצבעוני. אורך החיים של פרחים מהרגע שנקטפו ידוע כלא ארוך במיוחד, אבל בכל זאת, הנה מספר דרכים שיעזרו לכם להאריך את חיי זר הפרחים שלכם ולוודא

מדף מעוצב
לבית ולגינה
מה יותר קל להרכיב מדף עץ או מדף מתכת?

השאלה איך הבית שלנו מעוצב היא השאלה החשובה ביותר שיש בכל הקשור לבית שלכם. ככל שהבית יהיה יותר יפה כך אתם תהיו מאושרים יותר ולכן הנושא של עיצוב הבית הוא

עורך דין נכות כללית
עריכת דין
קביעת אחוזי נכות כללית – מדריך מקוצר

מלבד הפגיעה במצב הבריאותי וביכולת לנהל שגרת חיים נורמטיבית, למצב של נכות עלולות להיות השלכות כלכליות מהותיות, הן בשל ההוצאות הרפואיות והן בשל הפגיעה ביכולת ההשתכרות. בכדי להקל על ההתמודדות