מה לעשות לאחר קבלת מכתב דחייה מחברת הביטוח

מבוטחים בביטוח שונים שתבעו לקבלת זכויותיהם יוצאים מאוכזבים מהתהליך באופן די שגרתי, נראה שמכתבי דחייה ואי קבלת המקרים בשלמותם אצל

חברות הביטוח השונות הם אולי התגובה האוטומטית לפניות ורק לאחר ערעור הבקשות נשקלות שוב.

מה עושים במצב ביש שכזה?

 

מה עושים אם מקבלים מכתב דחייה?

לאחר כל הבדיקות הרלוונטיות כמו מעבר על הפוליסה החתומה, בדיקת דיווח המקרה ועוד עליהם נפרט בהמשך. אל תוותרו או תתפשרו אלא פנו לקבל ייעוץ מקצועי של עורך דין ביטוח. אל תשכחו שכל מהות הביטוח הוא לסייע לכם במידת הצורך וזו הסיבה לתשלומים הלא מעטים שאתם מבצעים. הדחיות הללו מתקיימות לעיתים עקב טעויות תמימות ולעיתים תקוות שווא של החברות שהמבוטח יוותר והן יצאו מורווחות.

 

קריאת הפוליסה

השלב הראשון בסדר הפעולות (אפילו לפני התרחשות המקרה, אלא במעמד חתימת פוליסת הביטוח). קריאה והבנה של הפוליסה הן החשובות ביותר בעולם הביטוחים, פוליסה אולי נשמעת מילה גדולה עם סעיפים ואותיות קטנות אך בדרך כלל הן פשוטות ומורכבות מרשימת הביטוח ותנאים כלליים מהם תוכלו להסיק האם יש בידכם עילה מספקת להגיש תביעה ולקבל פיצויים או שהביטוח אינו מכסה עבור אותו הנזק שנעשה לכם. בבדיקת הפוליסה חשוב לעקוב אחר המשתנים הבאים –

  • בדיקת דיוק בפרטיים האישים – שמות, מספרי זיהוי כמו תעודת זהות או מספר רישוי בביטוח רכב.
  • השוואת הסכומים שנקבעו – לדוגמא בביטוח אובדן כושר עבודה תכלו לבדוק שהתשלום החודשי הקבוע למידת הצורך אינו נמוך מ 75% מהשכר שלכם.
  • עברו על סעיפי החריגה של הפוליסה וודאו שאין הפתעות עבורכם כמו החרגות לסוגי רכב מסוים או ביצוע עבודות מסוימות.

 

דיווח על התאונה

הדיווח על התאונה או כל מקרה ביטוחי אחר חייב להיות מדויק ומיידי. עליכם להודיע לחברת הביטוח על שהתרחש בפרטים מדויקים ותואמים לשאר הגרסאות שמסרתם בכל מקום אחר. אם אינכם בטוחים בפרטים מסוימים אין סיבה להמציא. ניסוח ההודעה יכול להיות קריטי במקרי ביטוח מסוימים שהם מורכבים יותר ודורשים הוכחת קשר לביטוח בצורה משמעותית יותר. במקרים אלו מומלץ להתייעץ עם עורך דין עם תחילת תהליך התביעה מול חברת הביטוח.

 

 

שימוש בעורך דין מחייב הגעה לבית משפט?

שימוש בעורך דין אינו מחייב הגעה של התביעה לבית משפט כלל, לעיתים רבות הביטוח יקבל את התביעה נגד מכתב הדחייה שמסרו וימסור את הפיצויים המגיעים ללקוח, אם חברת הביטוח לא חוזרת בה במגעים שנוצרים לפני הגעה לבית המשפט אז הלקוח ועורך דינו יגיעו אל בית המשפט על מנת לדרוש את הזכויות של הלקוח ולסיים את התהליך.

 

לסיכום

אזרחים רבים מתקשים להתמודד מול חברות הביטוח המחפשות בדרכים שלהן לא להפסיד כספים גם אם זה עולה על זכויות בסיסיות של הלקוח ששילם להם על כך לכן אם אתם נתקלים בבעיה כזו אל תהססו לפנות לעו"ד ביטוח.

איש משפט

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
הוצאת ויזה לארה"ב מהר – האם זה אפשרי?

בין אם מדובר באירוע משפחתי או רפואי או כל אירוע אחר שבו נדרש להוציא ויזה לארה"ב באופן מהיר, מדובר במשאת נפשם של רבים. כיצד ניתן לקצר את ההליך? כל הפרטים.

אותיות בסדר עולה
קורסים ולימודים
איך לומדים שפה חדשה?

למידה של שפה חדשה הפכה כיום לקלה יותר מאי פעם, כל זאת בשל טכניקות ייחודיות אשר מאפשרות לרכוש שפה שנייה במהירות. כל הפרטים – במאמר. למידת שפה חדשה – מדוע