מה הם קידוחי בנטונייט?

אתם רגע לפני רכישת שטח קרקע ויצא לכם לשמוע שלל מושגים המשתייכים אל עולם הבנייה שאין לכם שום מושג מה משמעותם? קידוחי בנטונייט למשל? אם כך הגעתם למקום הנכון. כאן ננסה להאיר את עיניכם במענה לשאלה – מה הם קידוחי בנטונייט ואיזה תפקיד יש להם בעבודות הבנייה? ספוילר… תפקיד מהותי ביותר!

קידוחי בנטונייט מבססים את יסודות השטח לקראת בנייה עליו. למעשה הבנטונייט הוא חומר שמיועד ונצרך כדי לחזק ולייצב את דפנות הבורות של הקידוחים במידה ומתבצעות עבודות בנייה על אדמה רכה, או שחתך הקרקע אינו יציב, דבר שלרוב קורה באדמה חולית. מה עוד צריך לדעת?

 

קידוחי בנטונייט

קידוחי בנטונייט הינם קידוחים בקרקע בלתי יציבה, שיש לייצב אותה ואת דפנות בורות הקידוח לבנייה. לרוב ישתמשו בקידוחי בנטונייט בעת בנייה באדמה חולית, או כשעומק הבנייה מתקרב למפלס מי תהום. למעשה, בכל עת שמהנדס הבניין חושש כי בורות הקידוח המתבצעים לא יחזיקו מעמד לאורך זמן הבנייה, יש צורך בקידוחי בנטונייט.

קרקע רכה שאינה יכולה להחזיק מעמד אל מול חפירות הבנייה עלולה לגרום לסכנת קריסה בעת ביצוע העבודות. באמצעות הבנטונייט ניתן לייצב את הבורות והקידוחים וזאת יחד עם דיפון פנימי. הדיפון מתבצע יחד עם תמיסת הבנטונייט, שהוא חומר ג'לי שלא חודר לקרקע בזמן החפירה, אלא רק מייצב אותה.

במידה ואתם מעוניינים לבצע קידוחי בנטונייט, הזמינו את השירותים מחברה אמינה ואיכותית. באתר https://geotest.co.il תוכלו למצוא אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר.

קידוח בנטוניט

איך משלבים את הבנטונייט בקידוח?

הבנטונייט הוא תמיסה. התמיסה הזו משולבת בתהליכי הקידוח באמצעות מערכת בנטונייט ייעודית. המערכת מבצעת פעולות של שאיבת הקרקע, לאחר מכן היא מוליכה את הבנטונייט אל אזורי הקידוח המיועדים ובכך יוצרת קידוחי בנטונייט.

הבנטונייט הוא למעשה חומר מינרלי, אשר מכיל בתוכו תרכובות של נתרן וסידן ויש לו יכולות איטום וספיגה גדולות מאוד. זאת למעשה הסיבה העיקרית שהבנטונייט מאפשר תמיכה של הכלונסאות מלכתחילה. כאשר הבנטונייט מתערבב עם המים, נוצרת תרכובת סמיכה שאותה יוצקים אל תוך קרקע שנחפרה ובכך מייצבים אותה.

בעת שהבנטונייט יוצר מגע עם הקרקע, הוא אוטם אותה לחלוטין. אין יכולת זליגה או קריסה של הקרקע בעת שהיא מצופה בתרכובת הבנטונייט. בתום הבנייה מערכת הבנטונייט שואבת את שאריות החומר בשאיבה חוזרת.

 

מדוע יש צורך בהתמחות מיוחדת בבנטונייט?

התמחות בבנטונייט נדרשת והכרחית בעולם הבנייה. זאת לא רק בגלל המערכת המיוחדת של הבנטונייט, אלא מאחר ויש לדאוג לכך שהבנטונייט יעבוד בצורתו המלאה בעת שהוא מחזק את דפנות הבור באופן זמני, וימנע התמוטטות.

בנוסף לכך, אחראי הבנטונייט צריך לדאוג לכך שיישמר הקוטר המדויק של הבורות שנחפרים, זאת כדי להכניס את הכלונסאות בצורה נכונה מבלי שיישארו מרווחים מיותרים או שיהיה עומס על הבור.

קידוח בנטוניט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מכשירי חשמל
מקרר סמסונג – קירור אולטימטיבי לאוכל שלנו

המקרר של סמסונג הוא המותג הפרקטי והאידיאלי בשבילכם על מנת לקרר את המזון בצורה אולטימטיבית. המאמר יפרט כיצד בוחרים מקרר איכותי למטבח.   מבנה המקרר כאשר בוחרים מקרר סמסונג המבנה

היי בוב
עסקים
גיוס איכותי במינימום מאמץ

גיוס כישרונות מובילים היא משימה קריטית עבור כל ארגון. עם זאת, תהליך הגיוס המסורתי יכול להיות גוזל זמן ומשאבים. כדי לייעל את מאמצי הגיוס ולהבטיח את הגיוס האיכותי ביותר, ארגונים

פטור ממס הכנסה
מיסים
מה הם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה?

רשויות המס בישראל מעניקות לאנשים מסוימים הטבות מס בכל הקשור לתשלומי מס הכנסה. בין הקבוצות שזכאיות לפטור מלא, ניתן למצוא אנשים שסובלים מנכות. אם אתם או מישהו ממשפחתכם סובל מנכות