מה הם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה?

רשויות המס בישראל מעניקות לאנשים מסוימים הטבות מס בכל הקשור לתשלומי מס הכנסה. בין הקבוצות שזכאיות לפטור מלא, ניתן למצוא אנשים שסובלים מנכות. אם אתם או מישהו ממשפחתכם סובל מנכות כזו או אחרת, ואתם רוצים למצות את כל הזכויות שלכם ברשויות המס, קראו את המאמר שלפניכם ותוכלו לדעת מה הם התנאים לקבלת הפטור המיוחל.

 

למי יש זכאות לקבלת פטור ממס הכנסה?

על פי פקודת מס הכנסה ניתן לתת פטור ממס הכנסה למי שמוגדר כנכה בדרגה של 100 אחוז על פי ועדת ביטוח לאומי, או 90 אחוז לפי שקלול מיוחד. מקרים נוספים בהם ניתן לקבל את הפטור הם מקרים בהם החולה סובל ממחלה מוכרת או שהוא בעל עיוורון או לקויות ראייה אחרות. הסיבה שמוענק פטור זה הוא כדי לעזור לאנשים הסובלים מנכות ומחלות שונות להתמודד כלכלית עם העול של לשלם על טיפולים רפואיים, תרופות, מטפלים צמודים, התאמת מקום המגורים לצרכיהם וכדומה.

פטור ממס הכנסה

מהם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה?

ישנם מספר תנאים קבועים בחוק לצורך קבלת הפטור מתשלום דמי מס הכנסה על הכנסה חייבת במס. הכנסה חייבת במס היא הכנסה ממשכורת, הכנסה כעצמאיים, הכנסה מהשכרת נכס או הכנסות אחרות מיגיעה אישית. אז איזה תנאים ישנם?

קריטריון ראשון שמעניק זכאות לפטור הוא 100 אחוזי נכות. הנכות הזאת נקבעת על ידי ועדה של ביטוח לאומי לאחר הגשת בקשה להכרה בנכות של אדם. קיימים סוגים שונים של נכויות שמעניקות דרגת נכות זו. כל מקרה כמובן נבחן לגופו ובו אנשי מקצוע בוחנים מהי רמת העזרה שאדם מסויים זקוק לה ברמה היומיומית.

קריטריון נוסף שיכול להעניק פטור הוא הגדרה של 90 אחוזי נכות בשקלול מיוחד. הקריטריון הבא הוא 89 אחוזי נכות עם תחשיב מיוחד.

פטור ממס הכנסה

מהו שקלול מיוחד של אחוזי נכות?

כשמגישים בקשה לפטור ממס הכנסה יתבצע שקלול מיוחד של מספר נתונים שונים שמטרתם לבחון האם יש להעניק פטור זה למבקש הבקשה. תחת חישוב מיוחד זה מכניסים את חוק הנכים, חוק שירותי הסעד, חוקי התגמולים ועוד. הליך זה מבוצע בכדי לבחון את המקרה בצורה מעמיקה ויסודית, ולא לפספס מקרים בהם האדם זכאי לפטור אך אחוזי הנכות שלו הם לא 100.

 

תקרת הפטור

אם קיבלתם פטור ממס הכנסה, זה לא אומר שכל סכום שתכניסו יהיה פטור מכך. קיימת תקרה שנתית על ההכנסה שרק מתחתיה הפטור ייחשב. אם אתם זכאים לפטור ותרוויחו יותר מכך- תשלמו מס על כל ההפרש. בכל שנת מס נקבעת תקרה אחרת, והיא משתנה מהכנסה מיגיעה אישית והכנסה שאינה מיגיעה אישית. חשוב לבדוק כל שנה מהי התקרה שנקבעה כדי לבחון האם תקבלו פטור מלא או רק על חלק מההכנסה שלכם.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חרדה חברתית אצל ילדים
כללי
3 דרכים להתמודד עם החרדה החברתית

חרדה חברתית אצל ילדים הינה תופעה מוכרת המתבטאת בריחוק, בקשיים ביצירת קשר עם ילדים אחרים, בהמנעות מפעילויות חברתיות וקושי להשתלב חברתית. ניתן לטפל בחרדה חברתית באמצעות טיפול רגשי, באמצעות רכישת

כמה עולה תרגום נוטריון לגרמנית?
כללי
כמה עולה תרגום נוטריון לגרמנית?

כשאנחנו נדרשים למסמכים אשר עוסקים בתרגום שמבוצע על ידי נוטריון, אחת השאלות הנפוצות ביותר היא לכמה העלות של אותם מסמכים יכולה להגיע. תרגום נוטריון הוא תרגום אשר חיוני למסמכים משפטיים

אטרקציות ובידור
כך תשדרגו את אירועי הקייטנה שלכם

תחום הקייטנות תפס תאוצה בשנים האחרונות במדינתנו, והתחרות בתחום הינה רבה וגדולה. זו הסיבה שכיום דרושה ייחודיות על מנת להצליח ולהגשים את ייעוד בקייטנה. כיצד? כל זה במאמר הקרוב. עולם