מה היא הדרך הכי טובה לאיתור נזילות?

החורף הגיע ויחד איתו בתים רבים סובלים מנזילות. הנזילות יכולות להגיע דרך הגג, מערכת הצינורות הביתית ואפילו בקירות הבית. ההתמודדות המרכזית בנזילות היא לא תמיד הטיפול בהן, אלא הצורך לאתר אותן בצורה המהירה ביותר. כיום קיימות דרכים שונות לאתר נזילות, ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולהסביר לכם איך כדאי לכם לאתר את הנזילה שלכם.

 

איתור נזילות

במקרה של גילוי נזילה בבית, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להבין מה הגורם לנזילה. לפני שמבינים מדוע הנזילה נגרמת, אין שום דרך לטפל בה, וגם אם נטפל בה סביר להניח שהיא תחזור מהר מהצפוי. הדרך לאתר נזילה משתנה כמובן לפי המקור של הנזילה, ואנחנו בחברת נו ליק איתור נזילות כאן כדי לספר לכם על הדרכים השונות לביצוע איתור נזילות.

 

סקירה ויזואלית

נזילות פשוטות ניתנות לאיתור בדרך כלל בעין של איש מקצוע. אם הנזילה שלכם היא מהגג כתוצאה מאיטום לקוי, במקרים רבים כל מה שאתם צריכים זה פשוט להגיע אל איש מקצוע מתאים שיוכל לזהות במהירות את מקור הנזילה בגג. כמובן, אחרי זיהוי הנזילה יהיה עליכם לבצע איטום אפקטיבי, אבל לאחר מכן, סביר להניח שכבר לא תסבלו מאותה נזילה.

 

איתור נזילות עם גלאי

המקרה המסובך יותר הוא כאשר הסקירה הוויזואלית לא מאפשרת לנו לראות דבר, והמקור של הנזילה לא ברור לנו. במקרים הללו מומלץ לעשות שימוש בגלאי נזילות. הגלאי הזה מסוגל לאתר נזילות גם מבעד לקירות בטון, בעזרת כלים טכנולוגיים מתקדמים כמו גלאי רעש ומזהה לחות. בעזרת הגלאי הקירות בבית נסרקים עד שהוא מצביע על המקור של הנזילה.

 

איתור נזילות בעזרת מצלמה

דרך נוספת שבה נעשה שימוש במקרים של נזילה בצנרת היא החדרת מצלמה משדרת. כאשר הנזילה היא במערכת הצינורות, קשה מאוד לגלות אותה בעזרת שני האמצעים הקודמים, לאור העובדה שהמערכת עצמה נמצאת במקום שסביר להניח שאין לנו גישה אליו.

הפתרון במקרה הזה הוא מצלמה שאותה מחדירים למערכת הצינורות, והיא פשוט משדרת לנו את המסלול שלה לאורך הצנרת. ברגע שאנחנו נזהה את המקור של הנזילה נוכל להבין בדיוק איפה הוא, ולבצע איטום ממוקד, בלי לפתוח את כל התשתית.

 

מהי הדרך הטובה ביותר

כמובן, הדרך הטובה ביותר לאתר נזילות משתנה לפי המקור של הנזילה. כל עוד הנזילה בשלב מוקדם ובמקום ברור, ייתכן שסקירה ויזואלית תספיק. במקרים קשים יותר, מומלץ לעשות שימוש בדרכים שעליהן קראתם כאן, על מנת להבטיח שתזהו את המקור של הנזילה כמה שיותר מהר. זכרו, כל עוד לא זיהיתם את מקור הנזילה, אין סיכוי שתוכלו לטפל בה.

 

לסיכום

איתור נזילות יכול להיעשות במגוון אמצעים, כאשר כל אמצעי מתאים לסיטואציה אחרת. חשוב להבין שבעזרת כלים טכנולוגיים, ניתן לאתר כל נזילה, ואתם פשוט צריכים למצוא איש מקצוע מתאים.

איש תחזוקה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ספרי ילדים
כללי
אמנות האיור בספרי ילדים

אם יצא לכם לקרוא לאחרונה ספרי ילדים, כנראה שמתם לב לכך שיש שוני בין האיורים השונים שמופיעים בהם. בתור הורים לילד סקרן שקורא שוב ושוב את אותם ספרים מידי יום,

אבקת חלבון ראשית
כללי
אבקת חלבון – האם זה בריא?

מתאמנים רבים וכן ספורטאים נוטלים כחלק מתוכנית האימונים שלהם אבקת חלבון, אך רבים חוששים כי היא איננה בריאה ויכולה להזיק. גיא יצחקי, המנכ"ל של אתר אמינו שופ, הרשת המובילה בישראל

מתקן לנייר טואלט
עסקים
מה כרוך בתכנון שירותים בבית עסק?

תכנון שירותים בעסק הוא משימה לא קטנה. מדובר בתהליך מורכב, החל עיצוב ועד לבחירת מרכיבים ועיצוב החלל. בניית חדר שירותים הוא למעשה איזון עדין בין תפקוד ואסתטיקה, וחשוב לקחת בחשבון