מהו ביטוח אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא דבר מצער ששיכול לקרות לכל אחד. בין אם זה בעקבות מחלה, פציעה, תאונה ועוד, כולנו יכולים להגיע למצב שבו נמנעת מאתנו היכולת לעבוד בעל כורחנו. בדיוק בגלל זה קיים ביטוח אובן כושר עבודה.

 

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח מפני אובדן כושר עבודה נועד להבטיח למבוטח בו קצבה חודשית (זמנית או קבועה) במקרה שיאבד את כושר עבודתו ולא יוכל לעסוק בה עקב מצבו הבריאותי. הקצבה אמורה להחליף את ההכנסה מהעבודה ולכן תקבע בהתאם להכנסותיו של המבוטח.
ביטוח אובדן כושר עבודה הוא חלק מביטוח מנהלים או מקרן פנסיה. הביטוחים הפנסיונים מציעים מסלולים שונים בנוגע לביטוח אובדן כושר עבודה, מבניהם יוכל המבוטח לבחור איזה מהם מתאים לו ביותר. הביטוח הוא חלק מן הסכום החודשי שמופרש לביטוח הפנסיוני או לביטוח המנהלים. גובה הסכום מותאם למסלול בו בוחר המבוטח.

 

ההחלטה היא רק שלכם!

המעסיק לא יכול להתערב בבחירת המסלול לניהול כספי החיסכון הפנסיוני של העובד שלו, על כן, לכל עובד יש גם את הזכות לבחור במסלול שאינו כולל ביטוח אובדן כושר עבודה. חשוב לזכור שבמידה והעובד בוחר מסלול שאינו כולל ביטוח אובדן כושר עבודה הוא לא יהיה זכאי לקבל את קצבת נכות הן ממעסיקו והן מחברת הביטוח.

 

אז מה ההבדלים בין חיסכון פנסיוני לביטוח מנהלים?

חשוב לדעת- במסגרת חיסכון פנסיוני, ביטוח אובדן כושר עבודה מגן לרוב רק מפני אובדן מוחלט של כושר עבודה רק במקצוע המתאים לכישוריו של המבוטח. זאת אומרת שאם בעתיד עובד יאבד את יכולתו לעבוד במקצוע בו הוא עובד, אבל יוכל לעבוד במקומו במקצוע אחר, הוא לא יהיה זכאי לקבלת קצבת בשל אובדן כושר עבודה.
לעומת זאת, בביטוח מנהלים, ביטוח אובדן כושר עבודה מעניק קצבה גם אם המבוטח יוכל לעסוק במקצוע אחר מזה שעסק בו קודם. זאת אומרת שמספיק שהמבוטח לא יוכל לעבוד עוד בעבודה בה עבד, הוא כבר זכאי לקבלת הקצבה.

 

איך ניתן לדעת את היקף הכיסוי?

כל מבוטח יכול לדעת את היקף הכיסוי הביטוחי שלו במסגרת ביטוח אובדן כושר עבודה. כל שעליו לעשות הוא לפנות לחברת הביטוח, לבדקו בדוחות הרבעוניים או השנתיים שלה או לברר באתר האינטרנט.

ייתכן מאוד שיש לכם קרנות פנסיה מעבודות קודמות בהן עסקתם ש"נשארו מאחור" ושכחתם מהן. יכול להיות שבקרנות האלו עדיין יש לכם כספים ששייכים לכך ולא ידעתם עליהם.

 

איך ניתן לאתר את אותן קרנות פנסיה שנשכחו?

לשם כך הקים משרד האוצר את מערכת הר הכסף שנועדה לאתר ולמצוא עבורכם כספים אבודים שיש ברשותכם ולא ידעתם עליהם. הר הכסף יעזור לכם לברר האם יש לכם קרנות פנסיה מעבודות קודמות שיכול להיות שעדיין יש בהן כספים ששייכים לכם.

לעוד פרטים על הר הכסף לחצו כאן.

 

טביעות אצבע בזכוכית מגדלת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
להדביר את התיקן הגרמני
הדברה
כיצד מדבירים את הג'וק הגרמני?

הדברה של תיקן גרמני אין צורך לבצע מדי שנה, מומלצת הדברה בכל פעם בה הוא מופיע. במאמר הבא נלמד לזהות את התיקן הגרמני ונחשף לשיטה הנכונה להדברתו. השיטה האפקטיבית להדברת

אייפון
סלולר
כיצד מגן לסלולרי עוזר לך לחסוך?

נוטים להפיל את הסמארטפון שלכם רבות? כנראה שכדאי לכם להשקיע במגן איכותי לסמארטפון על מנת לספק למכשיר היקר את ההגנה המקסימלית. אך מסתבר שישנם מגינים שמאפשרים לנו לחסוך גם אם