למה אוכל לגורים שונה מאוכל לכלבים בוגרים?

אנחנו בטוחים שאתם רוצים לתת לכלבכם את הטוב ביותר, ולכן, עליכם גם להבין את הצורך שלו בצורה המיטבית. בדיוק כפי שאצל בני האדם, תינוקות וילדים ניזונים מאוכל אחרת מאשר מבוגרים, כך גם אצל כלבים השוני קיים, ומוליד צורך שעלינו להיות ערים עליו על מנת לתת לגור שלנו את הטוב ביותר.

 

המזון המומלץ – שונה בין כלב לכלב

אוכל מומלץ לכלבים נקבע לא רק בעקבות גילו של הכלב, אלא גם עקב גזע, "אופי" (כלב אנרגטי ופעלתן, למשל), מצב בריאותי ועוד. עלינו להיות ערים לכך שלא כל "מזון לכלבים" שנמצא בחנות חיות, יתאים בהכרח לכל הכלבים (בדיוק כפי שלא כל בני האדם ניזונים מאותו סוג המזון).

 

התאמה לכלבים גורים

אוכל לכלבים גורים נקבע בהתאם לגילו של הגור. במשך 3-4 שבועות ראשונים, הגורים ינקו מחלב האם (או זקוקים לתחליף מסוים). לאחר מכן, ועד גיל 7-8 שבועות, ניתן להתחיל להרגילם למזון יבש (בהדרגה, למשל על דרך הרטבת האוכל בהתחלה). רק לאחר שלב זה, ניתן לגמול לגמרי מחלב האדם.

 

רגע, רגע, רגע – מי בכלל מוגדר כגור?

הריון של כלבה נמשך כחודשיים (63 ימים בממוצע), ובעת הלידה משקל הגורים נקבע בהתאם לגזע. בקרב הגזעים הקטנים עשוי להיוולד גור במשקל של 0.5 ק"ג (קטן ביותר), ובקרב הגזעים הגדולים ניתן להגיע אפילו לעשרה ק"ג.

לאחר הלידה, במשך החודשים הראשונים, עוד נגדיר את הכלב כ"גור". גם לאחר הגמילה מחלב האם, הגורים עוד ניזונים מאוכל גורים בלבד.

 

תחליף לחלב אם

במידה והגורים נמצאים לא בקרבת אימם, חשוב להקפיד לתת להם תחליף ראוי ובריא. יש לשים לב שמדובר בתחליפים שמותאמים לשלבי ההתפתחות הראשונים של הכלב, אשר מכילים את הוויטמינים, המינרלים והשומנים הנדרשים לטובת התפתחותו.

 

לאחר הגמילה מחלב אם…

במקביל לתהליך הגמילה ההדרגתית מחלב האם, נתחיל להרגיל את הגורים לאכול מזון מוצק. בשלב זה, נקפיד על מזון שמכיל כמות גדולה של קלוריות, על מנת לסייע להם לבנות את גופם ולהעניק להם אנרגיה.

שומן, וויטמינים וחלבון הם מרכיבים הכרחיים במזון שיעזור לגור להתפתח ולגדול.

 

הגורים מתחילים לשחק…

בשלב הוצאת האנרגיה, כשהגורים עוד משתוללים ומשחקים רבות, חשוב להקפיד על מזון שמכיל כמות גדולה של פחמימות וקלוריות, וכן חלבונים שישמרו על חיזוק העצמות והמפרקים – מרכיבים אלו יימצאו במזון גורים בכמות גדולה יותר מאשר במזון של כלבים בוגרים.

 

כדאי לשים לב!

על אריזות המזון שתוכלו למצוא בחנות חיות, תוכלו לראות מדבקה שמעידה שהאוכל מיועד לגורים, או שזה ייכתב על החבילה. חשוב לחפש את ההצהרה הזו, על מנת להיות בטוחים שהאוכל שאתם רוכשים באמת מותאם לגור שלכם.

לפני שתרכשו לגור שלכם מזון שיסייע לו להתפתח ולגדול – הקפידו לוודא שמדובר במוצר הטוב ביותר עבורו!

חטיפים לכלבים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתנות לאמא
מתנות
4 רעיונות למתנות לאם ולתינוק

סיטואציה מוכרת – לחברה או קרובת משפחה נולד תינוק או נולדה תינוקת… מיד עולה הרצון לבקר, להסניף את התינוק החדש, ולתת ליולדת חיבוק, אבל החשש לבוא בידיים ריקות גדול גם

מארזים
מתנות
3 מתנות שכל אישה ונערה אוהבת

אחת המשימות הקשות ביותר לביצוע היא מציאת מתנה שכל אישה ונערה תאהב. שכן, אנו מוצאים את עצמנו לא פעם תרים אחר מתנה שמתאימה לנשים ונערות ולא בטוחים שבחרנו נכון. יצאנו

עובדת שכירה ראשית
החזרי מס
עובדת שכירה? ייתכן ומגיעים לך החזרי מס

האם ידעת שייתכן ומגיעים לך החזרי מס בגובה אלפי שקלים? כל כך הרבה נשים בישראל אינן מודעות לעניין הזכויות שלהן בעבודה, ומעט בקיאות עשויה להביא לכיסכן לא מעט כספים. מדובר