איך ניתן לטפל בכוורת צרעות באופן עצמי?

אנשים מספרים על כניסתם לביתם החדש שהיה ריק תקופה מסוימת טרם כניסתם, ועל בואם לפתוח חלון, כשבחריץ הכניסה של המנגנון, מצד ימין, מתגלה כוורת צרעות ענקית, שוקקת חיים ויערת דבש בליבה. מדובר באירוע מעט מלחיץ מכיוון שעקיצת צרעה איננה נעימה כלל וכלל ולעיתים, היא עשויה להיות ממש מסוכנת.

מה עושים באותו הרגע? האם ניתן לטפל בכוורת הצרעות בעצמכם או שיש בכל מקרה להזמין מדביר מקצועי שיפטר עבורכם מהמטרד החדש? על כך במאמר הקצר הבא.

 

צרו קשר עם מדביר מקצועי

למרות השאלה שמופיעה בכותרת המאמר ונותנת את התחושה שאולי אפשר לעשות זאת לבד, מומלץ ביותר לא להתעסק עם כוורת צרעות. הפעולה האחראית ביותר שתוכלו לעשות לבד היא ליצור קשר עם חברת הדברת מזיקים מקצועית, או מדביר מקצועי פרטי שיבואו לטפל במפגע המעט מורכב ומסוכן הזה.

כל ניסיון לטפל במפגע בעצמכם עלול להסתיים בעקיצות מרובות, כואבות, ובמקרים חריגים אף מסוכנות. אל תנסו לשרוף את הכוורת, לחבוט בה באמצעים שונים, או להתיז עליה מים, כל הניסיונות הללו יסתיימו בכך שהצרעות יתקפו אתכם ויעקצו אתכם. חשוב לזכור, צרעה בניגוד לדבורה רגילה לא מתה לאחר העקיצה ואי לכך, היא תמשיך לעקוץ שוב ושוב.

 

הדברה מקצועית

לאחר שהופחדתם בצורה מרשימה למדי, בואו נדבר לרגע על הדברה מקצועית נגד כוורת צרעות שהתמקמה בביתכם. מדביר מקצועי יגיע עם בגדים מיוחדים שיגנו עליו מפני עקיצות לרבות, כפפות וכיסוי פנים מקצועיים. במקרים של כוורת צרעות שהתמקמה בנקודה אחת מדויקת כמו מזגן, חלון או צינור, הדרך הטובה ביותר להדברה היא ריסוס נקודתי של המקום.

הריסוס שעל פי רוב, נוזלי או מוקצף אמור לחסל את כל הצרעות שבכוורת והוא יתבצע בשעות הערב המאוחרות כשהצרעות ישנות וניתן לרססן ביעילות גדולה. לאחר הריסוס יכניס המדביר את הכוורת כולה, לאחר ניתוקה, לשק אטום וייקח אותה לאתר פסולת מרוחק.

 

הדברה ללא נגישות

במידה והנגישות למיקום הכוורת היא בעייתית יש לבצע את ההדברה בצורה מעט שונה ולהיעזר במלכודות. המלכודות יכילו בשר שמהווה פיתוי גדול מאוד לצרעות הקרניבוריות, הבשר יהיה כמובן מורעל. מכיוון שהצרעות מתנהגות בצורה מאוד חברתית לבנות מינן, כל חתיכת בשר שתמצא על ידי צרעה תובא לכוורת וכך כל הצרעות יטעמו מהבשר המורעל ויחוסלו.

 

מניעה של הגעת צרעות נוספות

לאחר פינוי הכוורת שנמצאה והודברה יסייע לכם המדביר לאטום טוב יותר את נקודת התורפה שאפשרה לצרעות להקים את הכוורת שפונתה, על מנת שצרעות חדשות לא תגענה לאותו מקום במטרה דומה. המדביר יחפש נקודות תורפה נוספות בביתכם ובמידת הצורך יאטום גם אותן. מעבר לכך, חשוב לדעת, התזה של מים מהולים בשמן אקליפטוס בנקודות התורפה בבית תרחיק גם היא את הצרעות הבאות.

 

סיכום

 

כוורת צרעות שהתמקמה בביתכם היא עסק למדביר מקצועי, אל תנסו לפנותה בעצמכם, זה מסוכן.

לטפל בכוורת צרעה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתנות ממותגות
מתנות
5 מתנות ממותגות בסטייל

בנוף העסקי התחרותי של היום, יצירת רושם מתמשך על לקוחות, עובדים ושותפים היא חיונית. מתנות ממותגות לא רק מציגות הערכה אלא גם משמשות כמוצרי פרסום יעילים המקדמים את המותג שלך

אלימות במשפחה - הגנה משפטית
עריכת דין
אלימות במשפחה – הגנה משפטית

אלימות במשפחה נחשבת לעבירה חמורה במשפט הישראלי, והיא יכולה לגרור ענישה משמעותית. אם נפלתם קורבן לתופעת האלימות במשפחה, או לחילופין, הואשמתם בגרימת האלימות – קראו כאן על האפשרויות המשפטיות העיקריות