לא כולן אותו דבר: מה ההבדל בין קרנות הפנסיה השונות?

החל משנת 2008 , על כל עובד שכיר במדינת ישראל חלה החובה להפקדה לקרן פנסיה. מאז, יותר ויותר אנשים מתעניינים בקרן הפנסיה שלהם, בודקים מה מצבה אחת לכמה זמן ובמידת הצורך גם מעדכנים את צורת ההפקדה או את דרך החיסכון. קרן פנסיה היא עולם ומלואו וקיימים סוגים רבים של קרנות פנסיה. על מנת לעזור לכם לבחור בסוג קרן הפנסיה המתאימה לכם ביותר, סיכמנו עבורכם את סוגי קרנות הפנסיה העיקריות בכתבה הבאה.

 

מהי קרן פנסיה?

על מנת ליישר קו בין הקוראים, נסביר קודם כל מהי קרן פנסיה. קרן פנסיה היא קרן חיסכון,  שייעודה הוא לאפשר קצבה לאחר גיל הפרישה. הקצבה ניתנת אחת לחודש, במשך זמן מוגדר, לנישום לאחר גיל הפרישה או ליורשיו במידה והנישום כבר הלך לעולמו. לרוב, לאחר גיל הפרישה כבר מפסיקים לעבוד ולכן השאיפה היא להגיע למספיק כסף בקרן הפנסיה כדי לאפשר מתן קצבה גבוהה שתשמור על איכות חיים גבוהה, גם בתקופה שכבר אין בה משכורת סדורה. על מנת שתצאו מהכתבה הזאת כבר עם קרן פנסיה אנו ממליצים לכם להסתכל על מיטב דש קרן פנסיה מעולה. מדובר על קרן פנסיה מבית השקעות מוכר בישראל שחשובה לו השירות ומציע תנאים טובים.

 

סוגי קרנות הפנסיה השונים:

קיימות מגוון סוגים של קרנות פנסיה, כאשר לרוב כל קרנות הפנסיה מושקעות בשוק ההון, אך עדיין לכל אחת מאפיינים מיוחדים משלה. לאחר שהבנו מה היא קרן פנסיה נעבור לפרט על סוגי קרנות הפנסיה העיקריים שקיימים כיום.

 

קרנות פנסיה במגזר הציבורי:

אלו הן קרנות פנסיה הממומנות על ידי רשויות ממשלתיות וזמינות לעובדי המגזר הציבורי, כגון מורים, שוטרים וכבאים. בדרך כלל התנאים לקרן פנסיה בסוג זה יהיו מהטובים ביותר, ויבואו לידי ביטוי בעיקר בדמי ניהול נמוכים.

 

קרנות פנסיה במגזר הפרטי:

אלו הן קרנות פנסיה הממומנות על ידי חברות פרטיות וזמינות לעובדיהן. לרוב יהיו הסכמים בין חברות המגזר הפרטי לבין בתי השקעות, במקרה שבו העובדים יחליטו לפתוח קרן פנסיה באותו בית השקעות. במקרה כזה, אלו יהיו זכאים לתנאים טובים יותר מאשר במקרה של פניה בצורה עצמאית.

 

קרנות פנסיה אינדיבידואליות:

הסוג האחרון שנדבר עליו, הוא קרנות פנסיה שמנוהלות על ידי משקיעים בודדים, ולא על ידי מעסיקים. מי שבחר בקרן פנסיה כזו יצטרך לוודא שהוא בקיא בתחום הפנסיה וכן  שהוא פנוי להתעסק זמן רב בניהול השוטף של התיק. היתרונות של סוג זה הם ברורים, מאחר ופותח התיק הוא גם המנהל שלו, הוא יזכה לדמי ניהול אפסיים.

קרן פנסיה מומלצת

קרן פנסיה מומלצת:

על מנת לבחור קרן פנסיה מומלצת יש להתייעץ עם אנשי מקצוע אשר מומחים בתחום הפנסיה. אלו יקבלו תמונת מצב על המצב הפיננסי שלכם ועל מטרותיכם הכלכליות וישתדלו להמליץ לכם על הסוג המתאים ביותר עבורכם. כמו כן, לא פעם ולא פעמיים, אנשי מקצוע אלו יכולים אף להציע לכם תנאים טובים יותר מאשר אלו שהיו מוצעים לכם בעת פנייה לקרנות בצורה עצמאית.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, חשוב לציין שמלבד קרנות פנסיה, ישנם גם אפשרות לחסכון לפנסיה בעזרת כלי חיסכון פנסיוני, ואפילו בעזרת קופות גמל שונות. על מנת להתאים את סוג קרן הפנסיה אליכם חשוב להתייעץ עם איש מקצוע.

מחשבון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
צבע אדום
נושאים נוספים
האם אפשר להוריד כתמי שוקולד ושמן מהספה

  אחת הבעיות המתעוררות דרך קבע, בעיקר בבתים שיש בהם ילדים קטנים, היא בעיית הכתמים שנוצרים על הספות, על כורסאות ועל פריטי ריהוט נוספים בבית. כתמים כאמור יכולים להיות כתמי

ספק אינטרנט
עסקים
איך תבחרו ספק אינטרנט מומלץ לעסק שלך?

בעידן הדיגיטלי של היום, חיבור אינטרנט אמין ומהיר הוא חיוני לעסקים בכל הגדלים. בין אם אתם מנהלים סטארטאפ קטן או תאגיד גדול, בחירת ספק האינטרנט המתאים יכולה להשפיע באופן משמעותי

כמה עולה תרגום נוטריון לגרמנית?
כללי
כמה עולה תרגום נוטריון לגרמנית?

כשאנחנו נדרשים למסמכים אשר עוסקים בתרגום שמבוצע על ידי נוטריון, אחת השאלות הנפוצות ביותר היא לכמה העלות של אותם מסמכים יכולה להגיע. תרגום נוטריון הוא תרגום אשר חיוני למסמכים משפטיים