כל מה שרציתם לדעת על שיקום מבנה מסוכן

אם קיבלתם צו מבנה מסוכן בנוגע לבניין המגורים שלכם או למבנה בבעלותכם, יש מספר דברים שחשוב לדעת כדי לטפל בליקויים באופן מיידי ולהביא לביטול הצו ולהסרת המבנה מרשימת המבנים המסוכנים. לכן, הכנו לכם רשימה של כל מה שחשוב לדעת על שיקום מבנה מסוכן.

 

צו מבנה מסוכן

מבנה מסוכן מוגדר כמבנה המהווה סכנה לשוכנים בו ובסביבתו, על פי חוקי העזר העירוניים. לאחר בדיקה של מהנדס מבנים מטעם הרשות המקומית או העירייה, הרשות יכולה לשלוח צו מבנה מסוכן, אשר מחייב את דיירי הבניין ובעלי הנכס להגיש תוכנית שיפוץ מפורטת בעזרתו של מהנדס בניין מומחה. ברוב המקרים, המבנים ניתנים לשיקום ואינם מצריכים את פינוי הדיירים. עבודות שיקום יכולות לכלול חיזוק קירות, תיקון סדקים, שיקום עמודים והחלפת חלקים רעועים.

צו מבנה מסוכן

כיצד להתמודד עם צו מבנה מסוכן

אם קיבלתם צו מהרשות המקומית, ברוב המקרים יהיו לכם 90 ימים להסרת הצו על ידי תיקון הליקויים. לאחר קבלת הצו, עליכם לפנות באופן מידי למהנדס בניין מומחה בעל רישיון בתוקף אשר יוכל לייצג אתכם מול הרשויות. כאשר אתם משכירים את שירותיו של קבלן ביצוע, הסיווג הקבלני שלו חייב להיות בדרגת ג-1 ומעלה כדי לקבל אישור לעבודות השיקום.

דיירי הבניין צריכים לעמוד בעלויות התיקונים, ולכן יש לכנס בדחיפות ישיבת דיירים כדי ליצור הערכה כספית של הנזקים ולהגיע להסכמות בהקדם האפשרי.

 

סיום עבודות השיקום

שיקום המבנה יכול לקחת מספר שבועות או מספר חודשים, בהתאם לעבודות התיקון הנדרשות. לאחר סיום שיקום המבנה, מהנדס הבניין ששכרתם יחתום על תוכנית השיפוץ לאחר בדיקה יסודית שהתבצע תיקון מלא של כל הליקויים המופיעים בצו. לאחר מכן, המהנדס יגיש את הניירת לעירייה או לרשות המקומית.

סיום עבודות השיקום

ביטול צו מבנה מסוכן

לאחר שהמהנדס ששכרתם את שירותיו יגיש את כל האישורים, מהנדס מטעם העירייה צריך לערוך ביקורת על התיקונים ולאשר כי המבנה אינו מהווה סכנה. לאחר האישור, העירייה תשלח מכתב המאשר את הוצאת המבנה מרשימת המבנים המסוכנים ותבטל את הצו.

 

כיצד ניתן להימנע מראש מצו מבנה מסוכן?

לעיתים, מבנים ישנים יכולים להפוך למסוכנים בעקבות הזנחה, בנייה לא מוסדרת וטיפול לא נכון. שמירה על תחזוקה שוטפת של הבניין יכולה למנוע את המצב הזה, באמצעות פעולות כמו איטום מקצועי, טיפול מהיר בנזילות, זיהוי ברזלים חשופים וחלודים ועיבוי עמודים.

 

סיכום

ההמלצה החשובה ביותר שאנו יכולים לתת לכם היא להיות ערניים לליקויים במבנה ולדאוג לתחזוקתו באופן סדיר. עם זאת, אם כבר קיבלתם צו מבנה מסוכן, ברוב המקרים ניתן לטפל יחסית במהירות בליקויים, ללא צורך בפינוי הדיירים. ככל שתטפלו בצו מהר יותר באמצעות שכירת שירותיהם של מקצוענים בתחום, תוכלו לסיים עם התהליך יחסית בקלות ולהביא לביטול הצו ולאבטחת המבנה.

כל מה שרציתם לדעת על שיקום מבנה מסוכן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתנות ממותגות
מתנות
5 מתנות ממותגות בסטייל

בנוף העסקי התחרותי של היום, יצירת רושם מתמשך על לקוחות, עובדים ושותפים היא חיונית. מתנות ממותגות לא רק מציגות הערכה אלא גם משמשות כמוצרי פרסום יעילים המקדמים את המותג שלך