כך תמצאו את כלל הביטוחים שלכם

ניהול יעיל של ביטוחים דורש ידע מקיף בנוגע לכל הפוליסות הקיימות על שימכם. מציאת כלל הביטוחים עשויה להיראות כמשימה מורכבת, אך באמצעות מספר צעדים פשוטים תוכלו לאתר את כל הפוליסות ולנהל אותן בצורה מיטבית – על כך במאמר הבא.

 

בדיקת תיק הביטוחים

במהלך חיינו אנו עושים ביטוחים במגוון תחומים. למשל, ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח מבנה, ביטוח רכב, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח תאונות עבודה, ביטוחים פנסיוניים ועוד. על מנת לעקוב אחריהם צריך כלי יעיל שיפרוס לנו את כל הביטוחים הנוכחיים. לשם כך יש לאתר אותם ולמנוע תשלומים מיותרים. השאלה כיצד עושים זאת?

 

איתור ביטוחים בהר הביטוח

למשרד האוצר יש אתר הנקרא הר הביטוח בו מתקבל מידע משוק ההון לגבי כל הביטוחים שברשותכם. הדרך הקלה לאתר ולבדוק אותם היא באמצעות סוכן ביטוח – למשל, ניתן לעשות את הר הביטוח עם ארנפלד. אפשרות אחרת היא להיכנס באמצעות מספר תעודת זהות וסיסמא ולמצוא את הביטוחים. ההבדל הוא שבאופן עצמאי יהיה קשה יותר להבין אם יש לכם כפל ביטוחים ולהשוות בין תנאי הפוליסות והפרמיות השונות. בנוסף, סוכן הביטוח יוכל לאתר ביטוחים 3 שנים אחורה ולבדוק את היסטוריית הביטוחים שלכם במקרה של תביעה נגד חברת הביטוח.

 

לתייק ולעקוב

אופציה נוספת, אך יותר מסורבלת, היא לתייק בכל פעם שעושים ביטוח את המסמכים בתיק או לשמור את הפוליסות באופן דיגיטלי. הבעיה היא שצריך לשמור גם אישורים וחשבוניות למיניהן של חברות הביטוח ויהיה קשה להבין אם אתם לא מחזיקים בפוליסות דומות ומשלמים כפול.

 

לפנות לחברות הביטוח

דרך נוספת היא לפנות לחברות הביטוח השונות שאתם זוכרים שהייתם מבוטחים בהן ולברר האם קיימות פוליסות פעילות על שמכם. כדי למנוע התרוצצות ובזבוז זמן, הר הביטוח הוא הפתרון האידאלי עבורכם כיוון ששם תקבלו מידע מרוכז של כל הביטוחים שלכם. אם הסיבה היא השוואת מחירים תוכלו אף להיכנס למחשבון באתר ולבדוק מחירים.

 

מה מומלץ לעשות לאחר איתור כלל הביטוחים?

  • ערכו רשימה מסודרת – רשמו את כל הביטוחים, כולל פרטי הפוליסה, חברת הביטוח, תאריך תחילת הביטוח, סכום הפרמיה ועוד.
  • בדקו את הכיסויים – ודאו שהכיסויים בכל פוליסה מתאימים לצרכים ולרצונות שלכם.
  • השוואת מחירים – השתמשו במחשבוני ביטוח כדי להשוות מחירים בין פוליסות דומות.
  • שקלו ביטול ביטוחים מיותרים – ייתכן שאתם מחזיקים בביטוחים שאינכם זקוקים להם, ביטול ביטוחים אלו יכול לחסוך לכם כסף.

 

 

סיכום

מציאת כלל הביטוחים שלכם היא צעד חשוב בניהול יעיל של תיק הביטוח. באמצעות מספר צעדים פשוטים תוכלו לאתר את כל הפוליסות, להבין את הכיסויים ולוודא שאתם משלמים רק עבור הביטוחים הדרושים לכם .כמו כן, סוכן ביטוח מקצועי ומיומן יוכל לסייע לכם לאתר את הביטוחים בקלות ולייעץ לכם כיצד להתנהל.

תיק ביטוח

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אירוע מוצלח
אירועים
איך נמדד אירוע מוצלח?

באירועים רבי משתתפים תמיד יש משהו מעט מלחיץ למארגנים. חייבים לוודא שכולם נהנים, שהכל מתנהל כשורה, שאין טעות או עיכוב או בעיה. אך גם שכל אלו מתנהלים כמו שצריך, לפעמים

כלי עבודה
בעלי מקצוע
מה היא הדרך הכי טובה לאיתור נזילות?

החורף הגיע ויחד איתו בתים רבים סובלים מנזילות. הנזילות יכולות להגיע דרך הגג, מערכת הצינורות הביתית ואפילו בקירות הבית. ההתמודדות המרכזית בנזילות היא לא תמיד הטיפול בהן, אלא הצורך לאתר

ארון מטבח
הכל לבית
ממה מורכב ארון איכותי

עד היום בכל פעם כאשר קניתם ארון התפשרתם על האיכות שלו? אם כך, הגיע הזמן שתדעו שאין תחליף אמיתי לארון מאיכות ללא פשרות. לכן אנחנו כן ממליצים לכם להשקיע ולבדוק