כיצד בודקים למי מגיעים החזרי מס? הדרך הקלה והנוחה ביותר

מדינת ישראל גובה כל שנה מיסים מאזרחיה בגביית יתר. המשמעות היא שבידי המדינה מוחזקים כספים אשר הזכות בהם שייכת לאזרחים, אך הואיל ואלו אינם דורשים את כספם בחזרה, הכספים נותרים בידי המדינה. הסיבה לכך נעוצה במנגנון גביית המיסים בישראל. נראה כי הסיבה המרכזית לכך היא החשש של רבים להתמודד מול מערכות בירוקרטיות מורכבות.

 

החזר מס – מה המשמעות?

בכל שנה רשות המסיים במדינת ישראל גובה גבייה עודפת של למעלה מ-8 מיליארד ₪ של מיסים מאזרחיה. הסיבה לגבייה העודפת נעוצה בשיטת פעולת מערכת המס. מערכת המס פועלת בתחשיב שנתי. כלומר, אילו בחודש מסוים הכנסתכם עמדה על 10,000 ₪, ההכנסה השנתית הצפויה שלכם מבחינת מערכת המס היא 120,000 ₪, ובהתאם לכך תיקבע מדרגת המס אשר לפיה ייגבה מכם מס. עם זאת, מובן כי לא תמיד הכנסה בחודש מסוים היא אינדיקציה לסך ההכנסה השנתית. על כן, היות שרשות המיסים מכירה בכשל המובנה של מנגנון הגבייה שלה, ישנה אפשרות להגשת בקשה להחזר מס.

 

מי זכאי להחזר מס?

גבייה ביתר עשויה להתרחש ממספר רב של סיבות. הסיבה השכיחה ביותר היא עבודה במהלך חלק מחלקי השנה. לדוגמא, אדם שעבד 6 חודשים בלבד בשנה מסוימת, זכאי להחזר מס הואיל והכנסתו הכוללת הייתה כחצי מהכנסתו הצפויה לפיה נגבה ממנו המס. בנוסף, כאשר עובדים אצל מספר מעסיקים שונים במהלך שנה אחת, ייתכן מאוד שישנה זכאות להחזר מס. מעבר לכך, גם שינוי מצב זוגי או הולדת ילד חדש למשפחה הן עילות שכיחות לביצוע החזר מס. נוסף על כן, הורות לילדים עם צרכים מיוחדים, הורים לילדים בגילאי 1-5, הורה גרוש הנדרש לתשלום מזונות וכן סיום תואר אקדמי הן עילות שכיחות לבקשת החזר מס.

 

איך עושים את זה?

בקשה של החזר מס כרוכה בביצוע פנייה רשמית בהתאם לנהלים הפרוצדורליים הקבועים בחוק. הגשת הבקשה צריכה לכלול את כל הטפסים הרלוונטיים, טופס 106, תלושי שכר על שנת המס הרלוונטית ועוד. בנוסף, צריך לצרף אישורים רלוונטיים המוכיחים את קיומה של העילה בגינה אתם מבקשים החזר מס (לדוגמא – תעודת סיום תואר אקדמי, תעודת לידה, אישור מביטוח לאומי על תקופות עבודה וכן הלאה).

 

לבד או ביחד?

כאמור הגשת הבקשה כרוכה בלמידה מסוימת של הנהלים הפרוצדורליים. אילולא תעשו כן, תמצאו את עצמכם נתקלים בשוקת שבורה. ישנם רבים הפונים לחברות המתמחות בהגשת החזרי מס עבור אחרים. הסתייעות באותן החברות בהחלט מקצרת את הזמן הדרוש לקבלת החזר המס, וכן חוסכת את למידת הנהלים. הדרך הנכונה להסתייע בחברות הללו עוברת תחילה בביצוע בדיקת החזר מס, אותה הן מסוגלות לעשות בקלות. בשלב שלאחר מכן, תוכלו לשקול האם נכון לכם להסתייע בשירותי החברה גם להגשת הבקשה עצמה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחשבון
מחקרים
מחקר שוק

עומדים לפתוח בקרוב עסק? אין ספק כי אחת הפעולות החשובות ביותר היא ביצוע של מחקר שוק ע"י חברה מקצועית. להלן הפרטים. ביצוע מחקר שוק – חשיבות עליונה בטרם מתחילים בפתיחה

3 סיבות להשתמש ב-ESIM!
דיגיטל
3 סיבות להשתמש ב-ESIM!

אתם כנראה יודעים שהרשת מלאה בחוות דעת חיוביות שנוגעות לשימוש קבוע ב – ESIM. שכן, גלישה ברשתות החברתיות, פורומים או כל פלטפורמה אחרת שנוגעת לטיולים תגרום לכם להבין שאתם צריכים

סקוץ
הכל לבית
3 טיפים מקצועיים לניקיון דירות בכלום זמן

הזמן בו משקיעים בניקוי שוטף של הדירה הוא בהתאם למספר החדרים והתכולה של הדירה והאם מדובר על ניקיון יסודי או חלקי. קבלו 3 טיפים מקצועיים לניקיון דירות בכלום זמן.  

מלונות בוטיק
תיירות
8 יתרונות של מלונות בוטיק בארץ 

לא כל חופשה שתצאו אליה תיראה כמו חופשה קודמת שהייתם בה. כאשר אתם בוחרים לנפוש במלון בוטיק, עליכם לדעת מראש שאתם הולכים לחופשה שונה, עם הרבה מאוד יתרונות שמאפילים על