טיפים לתכנון מטבח פרקטי ונוח

ככלל, תחום עיצוב מטבחים הינו דומיננטי ותופס חלק משמעותי בתהליך של עיצוב בתים פרטיים וחללים אחרים.

תכנון נכון של המטבח יכול להשפיע על מראהו הכללי ועל הפונקציונאליות שהוא ממלא ולפיכך, ההמלצה היא לשים דגש על החלק של התכנון, בטרם ביצוע

העבודה ולכלול בו את האלמנטים הרלוונטיים, על מנת שיתקבל המטבח המבוקש.

אנשים שנמצאים זמן ממושך במטבח, או שמרבים בפעולות של בישול ואפייה יוכלו להעיד כי תכנון מוקפד של המטבח, עשויים להשפיע מאוד על הנוחות שבו. לפיכך, משטחים קטנים מדי במטבח, מחסור במקומות אחסון בו וכיו"ב, עשויים לגרום לשימוש במטבח לחסר בנוחות ואפילו למעייף.

 

טיפים

בכדי לתכנן את המטבח, כך שיהיה נוח ופרקטי, ניתן להיעזר בכמה טיפים יעילים:

  1. ראשית, יש לבחון מראש את גודל החלל של אזור המטבח. אם אתם מערבים מעצב פנים, שינהל עבורכם את תהליך העיצוב של המטבח, תנו לו את המרחב והחופש לאתר את המגבלות (אם קיימות) במטבח ואת האפשרויות העומדות בפניכם, לעיצוב של המטבח החדש. הבנה של מעצב פנים מקצועי, בנוגע התאמת המטבח עבורכם, תסייע עבורכם להגיע בסופו של דבר למטבח פרקטי ונוח עבורכם.
  2. בחירה של סגנון העיצוב – בטרם תחילת העבודה, מומלץ לבחור את סגנון עיצוב המטבח. תוכלו לבקש לראות תיק עבודות של מעצב הפנים, המלווה אתכם ובאופן זה, להצליח לבחור מראש בסוג העיצוב שבו אתם מעוניינים.
  3. בחירה של מקומות ו/או פתרונות אחסון שונים – לאחר האבחון המתבצע ע"י מעצב הפנים, בנוגע להעדפותיכם במטבח, מתפקידו להציע עבורכם פתרונות אחסון שימושיים, שיסייעו לכם בהמשך, באחסון של אוכל, של פיצ'יפקס ועוד. תכנון נכון של מקומות ופתרונות אחסון במטבח, לרוב מהווים חלק משמעותי בתכנון שלו, שכן, המטבח אמור להיות נוח, פרקטי ויעיל.
  4. בחירת שיש – בחירה של שיש עבור המטבח שלכם אינה בהכרח פשוטה, שכן, קיים מגוון של מאפיינים ותכונות לסוגי השיש הקיימים ולפיכך, בבואכם לבחור שיש, יש לקחת בחשבון כמה גורמים, כגון: עמידות השיש (בפני חום, קור, כתמים וכיו"ב), אופן הניקוי שלו וכן, מחירו.
  5. תקציב עבור המטבח בהחלט אמור להילקח בחשבון, שכן, בד"כ מדובר בהוצאה לא מעטה ובפרט כשמעוניינים במטבח בעל עיצוב ברמה גבוהה וכד'.
  6. מלבד תכנון סגנון המטבח וגודלו, יש לדאוג גם לתכנון של הפונקציות הקיימות בו, כגון: מיקום הכיריים, מיקום המקרר, מיקום ארוניות אחסון וכיו"ב. באופן זה, תוכלו לדאוג למטבח נוח בזמן בישולים, אפייה וכיו"ב.

 

לסיכום

תכנון ועיצוב מטבחים מהווה חלק ניכר מעולם עיצב הפנים וניכר, כי קיים מגוון של סגנונות עיצוב של מטבחים. אולם, השקעה באסתטיקה ובמראה יפה של המטבח, ללא תכנון נכון של הפרקטיות והנוחות שהוא מאפשר, עלולה להתברר כטעות קריטית. לפיכך, מעבר לאסתטיקה של המטבח, ישנה חשיבות גבוהה לתכנון נכון של הפרקטיות והנוחות שבו.

 

מטבח מעוצב

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איך הבריאות שלך משפיעה על הזוגיות
למבוגרים
איך הבריאות שלך משפיעה על הזוגיות

מצב הבריאותי שלך תופס חלק נכבד ועיקרי לאורך החיים שלך. כשאתה מרגיש טוב אתה יכול לבצע מגוון רחב של פעולות שונות, כמו ללכת לעבודה ולהגיע לתפוקה מצוינת, כמו לצאת עם