תעקבו אחרי המספרים בחיים שלכם – טיפים לניהול כלכלי נכון

אחד האתגרים שאנשים רבים מתמודדים איתם הוא ניהול נכון של הכסף שלהם.

ניהול כלכלי חכם יסייע לכם להימנע מקשיים כלכליים, ולהקטין חובות קיימים (במידה ואכן יש כאלו). כיצד תתנהלו בצורה נכונה יותר מבחינה כלכלית?

 

תהיו במעקב צמוד אחר ההוצאות וההכנסות שלכם

על מנת לדעת בדיוק כמה אתם מרוויחים וכמה אתם מוציאים בכל חודש, צריך לבצע מעקב צמוד על חשבון הבנק שלכם. עליכם לדעת מהו סכום העו"ש הקיים, והאם הוא מספיק לכם על מנת לחיות בצורה טובה ונוחה.

במידה ומצאתם שאתם מוציאים סכום גבוה יותר מאשר הסכום אותו אתם מרוויחים – נדרשת בדיקה מעמיקה כיצד תוכלו לייעל את ההתנהלות שלכם. את הבדיקה תוכלו לבצע לבדכם (באמצעות הטיפים שכתובים בהמשך המאמר) או באמצעות בנקאי או יועץ כלכלי, שיעזרו לכם להחליט על תוכנית פעולה על מנת לסיים את החודש עם רווח.

 

וותרו על הוצאות שאינן חיוניות

הטיפ הראשון שנוכל לתת לכם, במידה וההכנסה שלכם היא קבועה, הוא לצמצם את ההוצאות שלכם. תשאירו רק את ההוצאות החיוניות (שכר דירה, רכישת מזון, תשלומים שונים), ותשתדלו לוותר על הוצאות שנחשבות כ"מותרות" (כמו אכילה במסעדות או יציאה לבילויים).

זה יראה מאוד קשה בהתחלה, אך תראו שעם הזמן חשבון הבנק שלכם יתאזן – ותוכלו לחזור לאט לאט גם להוצאות על מותרות (אך בצורה מבוקרת יותר כמובן).

 

תקציבו סכום מסוים מההכנסות לחיסכון

כל אדם צריך להתכונן מבחינה כלכלית ל'יום סגריר' – תקופה בה יקרה משהו שיגרום לכך שהוא לא יוכל לעבוד, או שמקום עבודתו יפשוט רגל, או אפילו להתפרצות מגיפה (הקורונה היא דוגמה מצוינת לכך).

על מנת להתנהל בצורה כלכלית נכונה יש לדאוג להקציב מדי חודש סכום מסוים שעליו תחליטו לחיסכון (כאשר מומלץ להתייעץ על גובה הסכום עם גורם מקצועי). בצורה כזאת, תמיד יהיה לכם דרך להמשיך לתפקד מבחינה כלכלית – גם בעת צרה או בתקופה קשה.

 

עובדים שכירים? ייתכן כי מגיעים לכם החזרי מס!

עובדים שכירים במשק משלמים מדי חודש סכום מסוים למס הכנסה כחלק אינטגרלי מתלוש המשכורת שלהם, אך ייתכנו מקרים בהם שולם סכום גבוה יותר מכפי שהיה אמור (כמובן שגם עובדים עצמאיים משלמים, אך הם משלמים ישירות לרשויות המס ולכן יש פחות סיכוי לטעויות).

על מנת לבחון האם גם לכם מגיעים החזרי מס, וכדי לקבל אותם אליכם בפועל – תוכלו להתייעץ בנושא עם רואה חשבון להחזרי מס. רואה החשבון ילווה אתכם לאורך כל הדרך – מבדיקת הזכאות עצמה ועד קבלת החזרי המס שמגיעים לכם.

רואה החשבון אף יוכל לסייע לכם לקבל סכום גבוה יותר בהחזרי המס מכפי שתוכלו לקבל בצורה עצמאית, שכן ישנם נתונים ואפיונים מסוימים שרואה החשבון מכיר שיזכו אתכם בהחזרי מס גבוהים יותר.

 

סטטיסטיקה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תכשיט ייחודי
לאישה ולגבר
מה ההבדל בין צמיד טניס לצמיד זהב רגיל

רכישה והתאמה של תכשיטי זהב, תכשיטי יהלומים, שרשראות, ענקים  וכן צמידים, הייתה מאז ומעולם עניין מורכב. לכאורה, מדובר בעניין  פשוט לחלוטין. רואים תכשיט, בוחרים אותו, מודדים ורוכשים. אבל עבור נשים

לימודי מחשבים
קורסים ולימודים
מהם תחומי הליבה בלימודי מחשבים?

לימודי מחשבים פותחים את האופקים ומעניקים מגוון רחב של הזדמנויות בשוק העבודה. בתוך הקטגוריה הזו נמצאים תחומים פשוטים יחסית כמו הכרת המחשב ושימוש בתוכנות שונות המתאימות לעבודה משרדית ועד לתחומים

אטרקציות ובידור
כך תשדרגו את אירועי הקייטנה שלכם

תחום הקייטנות תפס תאוצה בשנים האחרונות במדינתנו, והתחרות בתחום הינה רבה וגדולה. זו הסיבה שכיום דרושה ייחודיות על מנת להצליח ולהגשים את ייעוד בקייטנה. כיצד? כל זה במאמר הקרוב. עולם