הטרדה מינית עובד קבלן

רבים מאיתנו מבלים שעות רבות במקום העבודה שלנו, לעיתים אף יותר זמן מאשר בבית, כאשר מטבע הדברים אנחנו מקיימים אינטראקציות שונות עם שאר החברים לעבודה, חלקן חבריות וחלקן מסתכמות בקשרי עבודה בלבד. אך לעיתים, אינטראקציות אלו חורגות מגבולות הטעם הטוב ומגיעות לכדי מילים ואף מעשים של הטרדות מיניות

 

הטרדה מינית במקום העבודה

השעות הרבות שאנחנו מבלים בעבודה יחד עם שאר חברי הצוות, גורמות לנו פעמים רבות לפתח קשרי חברות ותחושת משפחתיות עם חברי הצוות, דבר מבורך לכשעצמו, כאשר הדברים מתרחשים ברוח טובה ובהסכמה של כל הצדדים. אך לצערנו, לעיתים דווקא השהות הממושכת במקום העבודה מהווה כר פורה להטרדות מיניות.

הטרדה מינית במקום העבודה יכולה להתבטא במגוון צורות ודרכים, היכולות להתחיל ממחמאות בעלות אופי מיני, דרך מילים ומשפטים מאיימים ומשפילים ועד לנגיעות ומעשים מיניים אסורים, המגיעים פעמים רבות לכדי תביעה, אותה מומלץ להגיש עם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום – עורך דין דורון ויינרייך.

 

כיצד תטופל הטרדה מינית של עובד קבלן?

על פי החוק להטרדה מינית, המעסיק מחויב לקיים סדרת פעולות במטרה למנוע מקרים של הטרדות מיניות ולטפל במקרים מעין אלו באופן ראוי ויעיל, כאשר מקום עבודה אשר אינו פועל בהתאם להוראות אלו, עלול להיות חשוף לתביעות ולסנקציות שונות. אחת הפעולות הראשונות במקרה של הטרדה היא הגשת התלונה לממונה על כך במקום העבודה.

כאשר מדובר בעובד קבלן של חברות כוח אדם, את התלונה הנוגעת למקרה ההטרדה המינית יש להגיש לממונה על נושא ההטרדות המיניות אצל חברת הקבלן עצמה. יש לציין כי הקבלן רשאי להעביר את הפניה ובירור התלונה אל המעסיק, תוך הודעה על כך בכתב למתלונן.

 

הטיפול בתלונה על הטרדה מינית במקום העבודה

חשוב לדעת כי בין אם מדובר בעובד מן המניין או בעובד קבלן, דרך הטיפול בתלונה על הטרדה מינית היא זהה, כאשר האחראי על נושא ההטרדות המיניות בעבודה צריך ליידע את המתלונן בדרכי הטיפול בתלונה ולבדוק כל מידע רלוונטי למקרה, תוך שמירה מקסימלית על חשאיות וכבודם של כלל המעורבים במקרה.

במהלך הבירור קיימת חובה על המעסיק לפעול להגנה מלאה על העובד, הן מבחינת הרחקה מהגורם עליו דווח שהטריד והן מבחינת ענייני העבודה עצמם. בסופו של תהליך, על האחראי להגיע להחלטה מנומקת בדבר הממצאים והחלטותיו.

 

חשיבות הסיוע של עורך דין

בסופו של דבר, הטרדה מינית נחשבת לעבירה פלילית לכל דבר, אשר העונש עליה יכול להגיע אף למאסר בפועל. כפועל יוצא מכך, חשוב להיוועץ בעורך דין מקצועי ומנוסה שייתן לכם את כל הכלים להתמודדות עם סיטואציה לא פשוטה שכזו.

 

הטרדה מינית של עובד קבלן

לסיכומו של דבר, סביבת העבודה שלנו צריכה להיות בטוחה ומוגנת, גם מפני הטרדות מיניות, כאשר תלונה על הטרדה מינית של עובד קבלן תטופל ישירות מול האחראי על כך אצל קבלן כוח האדם. כך או כך, חשוב שאת התהליך ילווה עורך דין מקצועי בתחום.

הטרדה מינית

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אטרקציות ובידור
כך תשדרגו את אירועי הקייטנה שלכם

תחום הקייטנות תפס תאוצה בשנים האחרונות במדינתנו, והתחרות בתחום הינה רבה וגדולה. זו הסיבה שכיום דרושה ייחודיות על מנת להצליח ולהגשים את ייעוד בקייטנה. כיצד? כל זה במאמר הקרוב. עולם

מקלחון
לבית ולגינה
מה עדיף – מקלחון עגול או מרובע?

מקלחונים הם בין המתקנים הסניטריים הפופולאריים ביותר, והם ידועים כחסכוניים בזמן, מים ושטח. אנשים רבים מעוניינים להכניס מקלחון לחדר הרחצה שלהם, ומתלבטים מבחינת עיצוב המקלחון. לאחרונה אנו עדים לעיצובים מגוונים

חוקרים
כללי
הסימנים הנפוצים ביותר המעידים על בגידה

ניהול זוגיות היא משימה מורכבת למדי. לפעמים, מתעורר אצל אחד הצדדים החשד כי בן הזוג או בת הזוג בוגד בהם. ברוב הפעמים, מדובר בחשד המבוסס על התנהגויות מחשידות ולא שגרתיות.