הדרך הנכונה לעדכן את ביטוח לאומי בהחמרת המצב שלכם

החמרת מצב בהקשר של מימוש זכויות רפואיות בביטוח לאומי מצריך עדכון של המוסד, על מנת שזה יזמן אתכם לדיון מחדש בדרגת הנכות שנקבעה בעבר. לאחר שאדם מגיש בקשה לדיון מחודש עקב החמרת מצב, מתכנסת הועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי ודנה במצבו הרפואי של הנפגע. במאמר זה נרחיב לגבי החמרת מצב רפואי, הדרך לעדכן את הביטוח הלאומי ותפקידו של העו"ד.

 

בקשה חוזרת

באופן עקרוני, כל תובע רשאי לבקש דיון חדש בתביעתו לאחר חצי שנה מיום שנדחתה תביעתו או שאושרה לו גמלה חלקית במידה והוחמר מצבו. במקרים של החמרה משמעותית, גם אם טרם חלפה חצי שנה רשאי רופא הביטוח הלאומי להחליט שיש מקום לדיון מחדש בהתאם למסמכים הרפואיים שהוגשו. להרחבה נוספת על הנושא של החמרת מצב ביטוח לאומי ניתן למצוא כאן.

 

הגדלת אחוזי נכות

את הבקשה צריך לשלוח על גבי טופס בקשה לבדיקה מחדש לקבלת קצבת שירותים מיוחדים וניתן לעשות זאת באופן עצמאי, בעזרת חברה למימוש זכויות רפואיות או בסיוע של עורך דין המתמחה בתחום. בסמכותה של הוועדה לבחון את המסמכים המצורפים ולהגיע להחלטה אם אכן מדובר במקרה של החמרת מצב רפואי, ואם אכן יש להגדיל את אחוזי הנכות של הנפגע.

 

לא בקשה חדשה

בקשה בעניין החמרת מצב רפואי מוגשת רק כאשר הנפגע כבר הוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כבעל נכות חלקית ולאחר שחלה החמרה במצבו הרפואי. עדכון מצב רפואי אינו רלוונטי כאשר מדובר בתביעה חדשה על פגיעה או מחלה נוספת, אלא רק לשם התייחסות מחודשת לבעיות רפואיות ספציפיות שכבר הוכרו והחמירו או נוספו לנפגע בעקבות המצב הרפואי המקורי.

 

ליווי משפטי

הליווי המקצועי של עורך דין המתמחה בתביעות החמרת מצב מול הביטוח הלאומי יכול להיות מרכיב קריטי בהצלחת התביעה. חשוב לוודא שעורך הדין המייצג הוא בעל ניסיון בתביעה אותה אתם מבקשים לצלוח. להגשת בקשה להחמרת מצב אצל נפגעי עבודה יכולה להיות בעלת משמעות כלכלית רבה, שכן קביעת אחוזי נכות גבוהים יותר יכולה להוביל לקבלת גמלה חודשית.

 

רופא תעסוקתי

לפני שמגישים בקשה לבדיקה מחדש יש להצטייד במסמכים רפואיים מאושרים וחתומים על ידי רופא תעסוקתי מטעם קופות חולים שלרוב הוא המוסמך לעניין. חשוב שלא לפתוח תיק לדיון מחדש בפגיעה שכבר נקבע לגביה  שאין קשר סיבתי בינה לבין התאונה שהוכרה. את התביעה בגין החמרת מצב ניתן להגיש ללא קשר לאחוזי הנכות שנקבעו בעבר בגין הפגיעה.

 

סיכום עדכון ביטוח לאומי

לסיכום הנושא, שכירים ועצמאים נדרשים להגיש בקשה להחמרת מצב באמצעות טופס ביטוח לאומי 228. את התביעה יש להגיש לרופא בקופת החולים ב והיא תשלח למוסד לביטוח לאומי לאחר קבלת האישור מרופא מוסמך. מומלץ להסתייע בהליך בעורך דיון המנוסה בתחום ולצרף חוות דעת רפואית המעידה על החמרה במצב ולצרף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

ציוד משפטי

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
צעצועים בעידוד יצירתיות ודמיון
כללי
מה תפקידם של צעצועים בעידוד יצירתיות ודמיון?

יצירתיות ודמיון הן תכונות חשובות, לא רק עבור סופרים ועבור ציירים, אלא למעשה עבור כולנו. חשיבה יצירתית מובילה אותנו, בעזרת הדמיון, בעולם שמשתנה ללא הרף, והיא הדרך המועדפת בעולם המודרני

ציפור
לבית ולגינה
האם סוככים מצריכים רישוי ודיווח לעירייה?

התחלתם לחשוב על כך שאתם רוצים להתקין סוכך בגינה או במרפסת הפרטית שלכם? אם כך, מעבר לעובדה שאתם צריכים לבחור את הסוכך המתאים ביותר, בוודאי תרצו גם לעשות זאת בצורה

Real, Estate
עריכת דין
מידע מועיל על מיסוי מקרקעין

כל אדם המעוניין לרכוש או למכור נדל"ן, צריך לשלם מס על פי החוק, אלא אם יש לו פטור. המאמר יסקור את כל תהליך המיסוי על מקרקעין וכיצד עושים זאת.