אילו הגבלות יש על חשבון הבנק בזמן הליכי פשיטת רגל?

לא פעם, אנשים שעוברים הליך של פשיטת רגל (שמוכר כיום עבור הבקיאים בתחום כ"הליך חדלות פירעון כלכלי") עשויים למצוא את עצמם עם הגבלות שונות על חשבון הבנק שלהם. מדובר בהגבלות שמקשות על התפקוד היום יומי והן דורשות לא פעם סיוע מגורמים שונים כדי שניתן יהיה להתנהל נכון כלכלית. בשורות הבאות נציין בפניכם אילו הגבלות יש על חשבון הבנק בעת הליך פשיטת רגל ומה ניתן לעשות במצב שכזה.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו לאחר שמכר שלנו מצא את עצמו עם חשבון מוגבל. מדובר באדם צעיר שהגיע לצערנו להליך של פשיטת רגל בעקבות פתיחת מסעדה שלא הצליחה. הדבר גרר אחריו חובות רבים שהובילו את המכר שלנו לקושי כלכלי שאין לתאר במילים. כדי לסייע לו, פנינו בשמו אל גורמים מוסמכים שסייעו לנו להבין מדוע ההגבלות הללו באות לידי ביטוי ומה ניתן לעשות בנושא.

כדי שתוכלו לדעת אילו הגבלות עשויות להיות בחשבון שלכם בעת הליך פשיטת רגל, כתבנו את המדריך הנוכחי. כך תוכלו להתנהל נכון מראש ותדעו מי יוכל לסייע לכם במצב שכזה.

 

אילו הגבלות יש על חשבון הבנק בזמן הליכי פשיטת רגל?

מהבירור שערכנו התגלה לנו שלבנקים בישראל יש את האפשרות לקבוע שורה ארוכה של הגבלות על אנשים שנמצאים בהליך זה. הנה כמה מההגבלות שעשויות לבוא לידי ביטוי במידה ותיקחו חלק בהליך שכזה:

  • החזרה של שיקים ללא כיסוי
  • ביטול של כרטיס או כרטיסי האשראי
  • סירוב מטעם הבנק לקבל אשראי חדש

יש עוד רשימה ארוכה של הגבלות שעשויות לבוא לידי ביטוי. בחרנו להציג בפניכם בשלב זה את ההגבלות השכיחות ביותר. אם אתם רוצים לקבל פרטים אודות הגבלות נוספות היכנסו לאתר: yml-law.co.il.

 

מי יכול לסייע במצב שכזה?

אלו שנמצאים בהליך פשיטת רגל וחשבונם הוגבל באופן כזה או אחר צריכים לפנות אל עורך דין שבקיא בדיני הוצאה לפועל. עורך הדין יוכל לסייע בכל הנוגע להגבלות הבאות:

 

הגבלה רגילה

הכוונה להגבלה שבאה לידי ביטוי לאחר שנמשכו מהחשבון כ- 10 שיקים ללא כיסוי במהלך שנה אחת

 

הגבלה חמורה

מדובר במצבים שבהם יש הגבלה שמשמשת לצורך התראה. הדבר בא לידי ביטוי כאשר ללקוח יש חשבון נוסף שיש בו מגבלה כלשהי

 

הגבלה בנסיבות מיוחדות

הגבלה מסוג זה באה לידי ביטוי אצל אלו שחשבונם הוגבל על ידי הוצאה לפועל או בעקבות הליכים שננקטו נגדם בעקבות קנסות וכו'. במצב שכזה, החשבון יהיה תחת ההגדרה "מוגבל מיוחד" והוא צפוי להישאר עם הגדרה זו למשך כ – 5 שנים.

 

לסיום

חשבונכם הוגבל באמצעות אחת ההגבלות הללו? פנייה לעורך דין תאפשר לכם לדעת כיצד תוכלו להתנהל מעתה ואילך. שימו לב, ההמלצה היא לפנות אל עורך דין בהקדם האפשרי.

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ניקיון דירה
כללי
4 דגשים לניקיון דירות

לפעמים אנו מוצאים את עצמנו תוהים לגבי לימודי ניקיון בבית הספר היסודי, החטיבה או התיכון. הרי זה לא ברור איך נושא כל כך חשוב, שנחשב לחלק בלתי נפרד מחיי היום

אנשי משפט
עריכת דין
מה לעשות לאחר קבלת מכתב דחייה מחברת הביטוח

מבוטחים בביטוח שונים שתבעו לקבלת זכויותיהם יוצאים מאוכזבים מהתהליך באופן די שגרתי, נראה שמכתבי דחייה ואי קבלת המקרים בשלמותם אצל חברות הביטוח השונות הם אולי התגובה האוטומטית לפניות ורק לאחר

Real, Estate
עריכת דין
מידע מועיל על מיסוי מקרקעין

כל אדם המעוניין לרכוש או למכור נדל"ן, צריך לשלם מס על פי החוק, אלא אם יש לו פטור. המאמר יסקור את כל תהליך המיסוי על מקרקעין וכיצד עושים זאת.