הבנת היסודות של מטבעות קריפטו: מדריך למתחילים

התהליך הכלכלי המשמעותי ביותר של העשור האחרון הוא מעל לכל ספק הכניסה של מטבעות הקריפטו וטכנולוגיית הבלוקצ'יין. עבור מי שלא מבין בתחום, יתכן שמדובר בסינית מוחלטת, וחוסר ההבנה הזה עלול להוביל לפחד, ולכן גם להימנעות מרווח משמעותי.

עבור מי שמבין בתחום,  מדובר באחד מאפיקי ההשקעה המעניינים, המרגשים והמשתלמים ביותר שקיימים כיום, ולדעת רבים גם בעתיד של העולם הכלכלי. ננסה להבין מהו בדיוק קריפטו ולהכיר את המונחים הבסיסיים.

 

קודם כל – מה זה קריפטו?

קריפטו, או מטבעות קריפטוגרפיים, הם בהסבר הפשוט ביותר שניתן למצוא – מטבעות דיגיטליים. לפני שמתחילים לחשוב על מה ההבדל בין מטבעות דיגיטליים לבין מטבעות ושטרות פיזיים, כדאי לזכור עובדה פשוטה לגבי כסף באופן כללי. כל מטבע – הדולר, השקל, היורו או הביטקוין – הוא בעל ערך רק משום שיש הסכמה חברתית רחבה על הערך שלו. במטבעות פיזיים, עד היום, ההסכמה על הערך הזה הייתה של מדינות ושל שווקי הון.

במטבעות דיגיטליים ובעולם הקריפטו ההסכמה החברתית הזאת היא של המשתמשים, הקונים והמוכרים. כך, עולם הקריפטו הפך לעולם משתלם ביותר, ולאפיק השקעה שעקף בסיבוב כל השקעה במטבע חוץ.

קריפטו

אילו מטבעות קריפטו קיימים כיום?

מטבע הקריפטו המוכר ביותר בשוק הוא כמובן הביטקוין. המטבע שנוצר בשנת 2008 הפך בעשור האחרון לאחד המוצרים המדוברים ביותר בעולם הכלכלי כולו, ולשם נרדף עבור רבים למטבעות דיגיטליים באופן כללי.

ההצלחה האדירה של הביטקוין, שהגיע בשיאו לערך של עשרות אלפי דולרים למטבע בודד אחד, הובילה ליצירה של מטבעות דיגיטליים רבים נוספים, שחלקם כבר מציינים הצלחות ועליות ערך משמעותיות לא פחות. דוגמאות בולטות לכך הן האתריום שנחשב למטבע המוביל החדש (אחרי הביטקוין), דוגקוין של אלון מאסק, לייטקוין ועוד.

 

כמה מונחים שחשוב להכיר בעולם הקריפטו

לפני שמתחילים להשקיע בקריפטו חשוב להכיר כמה מושגים בסיסיים שמאפשרים לעשות את הצעדים הראשונים בעולם הזה בצורה נכונה:

  • ארנק דיגיטלי: ארנק דיגיטלי הוא מיקום רשת מוצפן, שהגישה אליו היא רק עבור המשתמש שהארנק בבעלותו, ודרכו ניתן "לאחסן" ולשלוט בכלל המטבעות הדיגיטליים שבבעלותכם.
  • כרייה: כרייה של מטבעות דיגיטליים מתרחשת אחת לזמן קבוע – בין 10 דקות בביטקוין ל-13.5 שניות באתריום. הכרייה היא למעשה רישום של העסקאות האחרונות שהתקיימו עם אותו המטבע, בכדי לנטר ולעקוב אחר השווי העדכני שלו.
  • בלוקצ'יין: בלוקצ'יין הוא הבסיס הטכנולוגי שעליו עומדת אבטחת המידע של הקריפטו. המונח מתאר מערכת של מחשבים המחוברים זה לזה ישירות ללא שרת מרכזי (P2P), כך שמאגר הנתונים שהם חולקים מוצפן ומחולק לכולם, ופריצה לאחד מהם לא יכולה לפגוע באבטחה של כלל הנתונים והמשתמשים.

 

ומה העתיד צופן?

קריפטו הוא ההווה, אבל לא פחות מכך הוא גם העתיד. כמובן שיש עדיין התנגדות לשימוש במטבעות דיגיטליים – בקרב ממשלות, בנקים וארגונים מיושנים – אבל מה שקובע הוא הציבור, והציבור משקיע במטבעות דיגיטליים בהמוניהם. עדיף לקפוץ על העגלה הזאת עכשיו – כשזה כבר לא ממש מוקדם אבל לפחות לא מאוחר מדי – מאשר לגלות שלכסף שלכם כבר אין ערך אחר כך. אם אתם לא בטוחים איך לעשות זאת, כדאי לחפש קורס או הכשרה בתחום.

מטבעות קריפטו

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לדעת על הר הביטוח ראשית
ביטוח
כל מה שכדאי לכם לדעת על הר הביטוח

עובדים קשה למחייתכם? אם כך, אין ספק שאתם רוצים גם ליהנות מכל הכסף שאתם מרוויחים או לפחות תרצו לדעת שאתם לא מבזבזים אותו לחינם. לכן זה כל כך מפתיע לגלות

בעלי עסקים
כללי
צוואה וירושה – 6 מצבים שחשוב להיערך אליהם

העברת הרכוש והנכסים לצאצאים לאחר הפטירה היא סוגיה מורכבת ורגישה שדורשת תכנון מקדים. ללא היערכות מתאימה, עלולים להתעורר סכסוכים משפחתיים, חילוקי דעות ובזבוז משאבים יקרים. במאמר זה נציג 6 מצבים

בניית אתר וורדפרס
דיגיטל
למה עדיף לבנות אתר וורדפרס ולא אתר בקוד

כל התהליך של בניית אתר, מצריכה הרבה שלבים בדרך להכוונה ובנייה נכונה ומותאמת לצרכים שלכם. תצטרכו להגדיר קהל יעד, להתאים את המבנה לצרכים של הקהל, לבחור פלטפורמה ועוד המון דברים.

אוכל לכלבים
בעלי חיים
מה המזון הבריא ביותר לכלבים?

במסגרת גידול של כלב, אחת השאלות הכי חשובות היא איך לבחור את המזון עבור הכלב שלנו. שוק המזון לכלבים רווי היום במוצרים והרבה מאוד חברות מייצרות אוכל עבור הכלבים שלנו.