האם כל שגיאה של רופא נחשבת כרשלנות רפואית

רשלנות רפואית הינה עניין מורכב שדורש ירידה לפרטים הקטנים ביותר. בגלל שאנחנו יודעים שמדובר בעניין מורכב שכזה, היה חשוב לנו לבדוק באופן מעמיק האם כל שגיאה שרופא מבצע צפויה להיחשב בסופו של דבר כרשלנות רפואית. הישארו אתנו ותגלו איך הגענו למסקנה בנושא ומה התשובה שכולם כל כך צמאים לה.

 

רקע לכתיבת המדריך הנוכחי

את המדריך הנוכחי התחלנו לכתוב לאחר לידת בננו הבכור. במהלך הלידה חווינו הליך שנראה מהצד כרשלנות רפואית לשמה. הרופא עשה טעות אחת שגררה אחריה רצף של טעויות. היולדת סבלה לא מעט, במהלך הלידה וגם לאחריה בעקבות הטעויות הללו והיה לנו חשוב לבדוק אם היא זכאית לקבלת פיצויים בעקבות כך. שכן, מדובר בשגיאה של רופא שנחשבת לרשלנות רפואית. ראוי לציין כי נולד לנו בן בריא שבמהלך הלידה נחבל בעקבות טעות שביצעה דווקא המיילדת.

 

בואו נתחיל רגע עם ההגדרה של רשלנות רפואית

כדי שנוכל לענות על השאלה הזו לעצמנו וגם עבורכם, אנחנו צריכים קודם כל לבדוק בכלל מהי רשלנות רפואית לפי ההגדרה המשפטית. אז רשלנות רפואית היא בעצם ענף שצמח מתוך עוולת הרשלנות. הכוונה היא שרופא שמטפל בחולה, חייב לטפל בו תוך חובת זהירות שנובעת מתוך היחסים המורכבים שבאים לידי ביטוי בין הצדדים. זאת אומרת שמצופה שהרופא ינהג תוך שמירה על סטנדרט התנהגות שתואם לפרקטיקה הרפואית המקובלת בתחום. במצבים שבהם הרופא סוטה מן ההתנהגות שמצופה ממנו, הוא עשוי לגרום לנזק והדבר צפוי להיכלל תחת הקטגוריה של רשלנות רפואית .

 

אז האם כל שגיאה של רופא נחשבת לרשלנות רפואית?

מבירור מעמיק שערכנו אל מול עורך דין שמואל קשיוב שמוכר בתחום הרשלנות הרפואית, נמסר לנו כי בית המשפט הוא זה שיקבע בסופו של דבר אם הייתה רשלנות רפואית או שלא. הדבר נקבע בהתאם לדברים הבאים:

  • בהתאם לכל מקרה לגופו
  • בהתאם להשקפת העולם האישית שלו
  • בהתאם לראיות שהוצגו בפניו
  • בהתאם לשיקולים של המדיניות המשפטית

כך שניתן לומר שלעיתים, השופט יכול להחליט ששגיאה של רופא אינה נחשבת לרשלנות רפואית והדבר עשוי להיקבע בהתאם לכל הנקודות שנכתבו לעיל.

 

מה חשוב לדעת בנושא זה?

אם אתם סבורים שעברתם הליך של רשלנות רפואית מטעם רופא או מטעם כל גורם רפואי אחר, כדאי שתפנו בהקדם אל עורך דין שבקיא בתחום זה. עורך הדין ישמע את המקרה, יעיין במסמכים הרפואיים שלכם ויציין בפניכם אם אתם עשויים לקבל פיצויים בעקבות הרשלנות או לא. אל תשבו בבית בחוסר מעש ותסבלו על העוולה שקרתה לכם, צאו לבדוק את העניין ותממשו את הזכויות שלכם כדין.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם (ולנו) לדעת שלא כל שגיאה של רופא נחשבת לרשלנות רפואית. שכן, הדבר תלוי בהחלטת בית המשפט בנושא זה.

פטיש

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אינסטגרם
רשתות חברתיות
מהם היתרונות בקניית עוקבים באינסטגרם?

בעידן הדיגיטלי של היום, פלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם הפכו לכלי רב עוצמה עבור אנשים ועסקים, המעוניינים להתחבר לקהל היעד שלהם ולהרחיב את טווח החשיפה. עם הפופולריות הגוברת של האינסטגרם,

הזמנת בלוק צילום
כללי
כל מה שצריך לדעת לפני הזמנת פוטובלוק

פוטובלוק הינו בלוק עץ טבעי שעליו מודפסת התמונה האישית שלכם. זוהי מתנה נפלאה ומרגשת עבור מישהו מיוחד וגם אמצעי מרענן וחדשני לעיצוב הבית והמשרד באמצעות התמונות האישיות שלכם. במאמר זה

מכשירי חשמל
מקרר סמסונג – קירור אולטימטיבי לאוכל שלנו

המקרר של סמסונג הוא המותג הפרקטי והאידיאלי בשבילכם על מנת לקרר את המזון בצורה אולטימטיבית. המאמר יפרט כיצד בוחרים מקרר איכותי למטבח.   מבנה המקרר כאשר בוחרים מקרר סמסונג המבנה

מבנה אחסון
לבית ולגינה
האם צריך היתר בניה למחסן גינה

מתכננים להציב מחסן בגינה? אם גם אתם מתלבטים לגבי הצורך בקבלת היתר בנייה, הגעתם למקום הנכון. במדריך הבא נבצע סקירה מעמיקה אודות הנושא, וזאת בכדי לעשות סדר בדברים אחת ולתמיד.