האם יש דרך למחוק רישום פלילי

כיום הרישום הפלילי יכול להוות מכשול משמעותי עבור אנשים נורמטיביים רבים, גם אם מעדו באופן חד פעמי וכל רצונם הוא לחזור ולנהל את שגרת חייהם.

בהתאם לזאת ובהינתן עמידה בתנאים מסוימים, ניתן לפעול למחיקת הרישום הפלילי ולהימנע מכלל בעיות הכרוכות בכתם שבתיקו של האדם.

אז מהי הדרך למחוק רישום פלילי ומתי ניתן לעשות זאת. כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

מתי מתבצע רישום פלילי

הרישום הפלילי נוצר לאחר שבית המשפט מרשיע את הנאשם, כמו גם כאשר התקבל פסק דין ללא הרשעה בהסכמה ועבור מי שההליכים בעניינם עוכבו בגלל מצבם הנפשי. חוק המידע הפלילי קבע רשימה של גופים ובעלי תפקידים, להם מוסמכת המשטרה למסור מידע בהתאם לחוק בנוגע לרישום הפלילי. הדברים אמורים בעיקר כאשר יש צורך סיווג בטחוני או לתיקי משטרה פתוחים.

 

מגבלות תעסוקתיות

קיומו של רישום פלילי מונע מהאדם להוציא תעודת יושר והוא עלול להגביל את המחזיק ברישום במגוון רחב של תחומים, בן היתר בתחום התעסוקתי, כמו גם באפשרות לקבל ויזה למדינות שונות בחו"ל. מחיקת רישום פלילי רלוונטית במיוחד למקצועות ספציפיים.  אדם המחזיק ברישום מנוע מלעסוק במקצועות כמו, ראיית חשבון ועריכת דין, כל עוד לא הסתיימה התקופה.

 

מחיקת הרישום הפלילי

באופן עקרוני, כל תיק פלילי יכול להיסגר על בסיס אחת משלוש העילות שונות הבאות, חוסר אשמה, חוסר עניין לציבור וראיות לא מספיקות. בשני המקרים האחרונים, חוסר בראיות וחוסר עניין לציבור, הרישום במשטרת ישראל נותר בתיק כפי שהוא ויש צורך להגיש בקשה לשנות את העילה של סגירת התיק. במקרה של עילת חוסר אשמה הרישום הפלילי נמחק אוטומטית.

 

סמכויות נשיא המדינה

אם אדם הורשע על ידי בית המשפט וברצונו למחוק את ההרשעה מהרישום הפלילי, יש להגיש בקשה לחנינה מנשיא המדינה. בסמכותו החוקית של הנשיא להתערב ברישום נובעת מסמכויות החנינה שהוקנו לו בחוק יסוד וכך גם בסמכותו לקצר עונשי מאסר שכבר הוטלו. הנשיא יכול לקצר את תקופת ההתיישנות של מורשעים ולהקדים את מועד המחיקה של ההרשעה.

את הפנייה לנשיא המדינה יש לעשות בערת עורך דין פלילי המנוסה בתחום. בקשת החנינה או מחיקת הרישום נעשית באמצעות הגשת הבקשה למחלקת החנינות שבמשרד המשפטים ויש לכלול מסמכים תומכים לבקשה ונימוקים רלוונטיים. רק חלק קטן של הבקשות המוגשות לנשיא המדינה, מתקבלות כיוון שהנשיא מכבד את מערכת המשפט והוא לא שש לשנות את החלטותיה.

 

מחיקת רישום פלילי בעילות הרלוונטיות

לסיכום ניתן למחוק רישום פלילי באחת משני הדרכים הבאות, שינוי עילת סגירת התיק או חנינה נשיאותית. בכל מקרה חשוב לקבל ליווי משפטי של מי שצבר ניסיון והתמחה בתחום, על מנת לפעול באסטרטגיה המשפטית המתאימה ולהביא בהצלחה לביטול הרישום ולפתיחת דף חדש ונקי בחייו של האדם.

איש משפט

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אטרקציות באוסלו
חוץ לארץ
אטרקציות באוסלו

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מעוניינים לבקר באוסלו, אחת מהערים היפות ביותר בעולם ואשר מאפשרת למבקרים לקבל שפע של אטרקציות. אתר נורבגיה אסף עבורכם את המידע החשוב הזה כך שבביקור

סמל רפואי
מחקרים
מיתוסים על מחלות מין

מחלות מין הוא צירוף מילים שמפחיד כל גבר וכל אישה בכל גיל. מחלות מין עשויות להביא להדרדרות משמעותית במצב הגופני של האדם, ובמקרים מסוימים גם להביא להדבקה של הגורם המעורב

חיוך
בריאות
כל מה שצריך לדעת על טיפול שורש

טיפול שורש הינו טיפול שיניים שגרתי הנעשה במטרה לטפל במחלת עששת שהתפשטה אל מעבר לשכבות הזגוגית והדנטין בשן והגיעה אל המוך – רקמת השן הפנימית בה ישנם עצבים וכלי דם

ארון תרופות
בריאות
בית מרקחת אונליין

מעוניינים לבצע רכישה של תוספים ותרופות מבלי לצאת מהבית? ובכן, באמצעות בית מרקחת פארמה פלוס תוכלו לבצע רכישה אונליין באופן מהיר, יעיל וחסכוני.כל הפרטים – במאמר הבא. בית מרקחת אונליין