3 דרכים להתמודד עם החרדה החברתית

חרדה חברתית אצל ילדים הינה תופעה מוכרת המתבטאת בריחוק, בקשיים ביצירת קשר עם ילדים אחרים, בהמנעות מפעילויות חברתיות וקושי להשתלב חברתית. ניתן לטפל בחרדה חברתית באמצעות טיפול רגשי, באמצעות רכישת כלים לויסות החרדה ובאמצעות אימון המיומנויות החברתיות. במרפאת באלאנס תוכלו לקבל אבחון מקצועי, טיפול והדרכת הורים להתמודדות עם החרדה החברתית. 

 

חרדה חברתית אצל ילדים

כמבוגרים, אנו נוטים להאמין שכל הילדים אוהבים לשחק זה עם זה ולכן לא צריכה להיות להם בעיה מיוחדת להסתדר זה עם זה בכיתה או בגן. אך גם בגילאים צעירים ילדים יכולים להציג ריחוק, קושי להשתלב בחברת הילדים, לחוש פחד, לחץ וחרדה כשמישהו פונה אליהם ולהמנע מקשרים חברתיים.

ישנן שתי חרדות המוכרות למטפלים והן חרדה ראשונית הנובעת מקושי מולד בויסות חרדה ופחד, וחרדה משנית המגיעה בדרך כלל כ'עסקת חבילה' עם הפרעות קשב וריכוז. אם אתם מזהים חרדה חברתית אצל ילדים ומבגרים ומעוניינים לקבל מענה מקצועי המשלב אבחון, התאמת טיפול והדרכת הורים, הגעתם למקום הנכון, אל מרפאת באלאנס.

חרדה חברתית אצל ילדים

מרפאת באלאנס – המקום לטיפול בהפרעות קשב וריכוז וחרדה אצל ילדים

מרפאת באלאנס הממוקמת בגני תקווה מנוהלת על ידי ד"ר שרון צחורי, רופאת ילדים ומומחית להפרעות קשב וריכוז. ביחד עם צוות המומחים במרפאה ניתן יהיה לאבחן ולבדוק האם מדובר בחרדה ראשונית או משנית המתלווה להפרעות קשב וריכוז.

גם אבחון הפרעת קשב וריכוז עצמה הינו חשוב לתהליך כיוון שהבנה לעומק של הקושי ממנו סובל הילד יכולה לעזור לנו להתאים עבורו את הדרך הטובה ביותר לטיפול.

חרדה חברתית אצל ילדים

שלוש דרכים להתמודד עם חרדה חברתית אצל ילדים

חרדה חברתית הינה עניין מורכב המשלב את העולם הרגשי של הילד עם העולם הפיזי שבו הוא פוגש ילדים בגן ובבית הספר על שלל האירועים החברתיים שבו החל מן ההפסקות וכלה בעבודות קבוצתיות בתוך הכיתה. כל אירוע חברתי שכזה הוא אתגר רציני עבור הילד הסובל מחרדה, ויש שלוש דרכים עיקריות להתמודדות איתה:

  • טיפול רגשי הוליסטי – הבנת עולמו הרגשי של הילד, מתן ביטוי בריא ונכון לחוויות הפנימיות ולרגשות באמצעות יצירה או כתיבה בסביבה בטוחה מאפשרת לילד לחזק את הבטחון העצמי, את הערך והדימוי העצמי ולשתף בחוויותיו.
  • טיפול בויסות החרדה – הילד לומד ורוכש כלים להתמודדות יעילה עם מצבי חרדה כדי להפחית ולצמצם את העוצמה ואת התכיפות שבה היא מתבטאת אצלו.
  • שיפור המיומנויות החברתיות – באמצעות התנסות במשחק ובחוויה, הילד רוכש מיומנות חברתיות של שיחה, משחק, שיתוף פעולה ועוד.

 

חשיבותה של הדרכת ההורים

בנוסף לאבחון מדוייק ומקצועי, התאמת הטיפול ותחילת העבודה המשותפת עם הילד, יש גם צורך בהדרכת הורים כדי שתוכלו לחזק את הילד מן המגרש הביתי. במהלך הדרכת ההורים תוכלו לקבל כלים כדי לתמוך ולהעניק לילד סביבה בטוחה ומוגנת להתפתח בה.

חרדה חברתית אצל ילדים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חוק התיישנות על חוב
עריכת דין
מה קובע חוק התיישנות על חוב?

בעולם הפיננסים וההלוואות, חשוב להבין את מושג ההתיישנות על החוב. מגבלת זמן חוקית זו קובעת תאריך יעד לכמה זמן על הנושה לנקוט בצעדים משפטיים לגביית חוב. ידיעה והבנה של חוק

אנשי משפט
עריכת דין
האם כל שגיאה של רופא נחשבת כרשלנות רפואית

רשלנות רפואית הינה עניין מורכב שדורש ירידה לפרטים הקטנים ביותר. בגלל שאנחנו יודעים שמדובר בעניין מורכב שכזה, היה חשוב לנו לבדוק באופן מעמיק האם כל שגיאה שרופא מבצע צפויה להיחשב

אטרקציות ובידור
כך תשדרגו את אירועי הקייטנה שלכם

תחום הקייטנות תפס תאוצה בשנים האחרונות במדינתנו, והתחרות בתחום הינה רבה וגדולה. זו הסיבה שכיום דרושה ייחודיות על מנת להצליח ולהגשים את ייעוד בקייטנה. כיצד? כל זה במאמר הקרוב. עולם

מזרון נקי זה תענוג
הכל לבית
ניקוי מזרונים

ניקוי מזרון הוא אחד מהפעולות החשובות ביותר שיש לבצע באופן תדיר, זאת כדי לשמור על הבריאות וכן להענקת שנת לילה טובה ונעימה. מדוע לבחור בחברה מקצועית לביצוע העבודה?   ניקוי