דברים שחשוב לדעת על דיווח לרשויות המס בארה"ב

ההתעסקות עם מיסים בכלל ומס הכנסה בפרט, אינה נמצאת בראש רשימת התחביבים שלנו ו/או תחומי העניין בהם אנחנו מגלים הבנה מעמיקה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בחבויות מס שמקורן במדינה אחרת. אך בין אם נאהב זאת ובין אם לא, אין דרך להתחמק מחובת תשלום המס ולכן, כדאי לפחות להכיר מי חייב לדווח לרשויות המס בארה"ב

 

מס הכנסה בארה"ב

אזרחים רבים החיים בישראל, לרבות בעלי עסקים וחברות, חייבים לדווח לרשויות המס האמריקאיות בנוגע להכנסות שלהם מפעילות עסקית שבוצעה בארה"ב, כאשר הימנעות מדיווח נחשבת כעבירה פלילית לכל דבר ועניין, אשר בגינה ניתן יהיה להשית קנסות וסנקציות כלכליות נרחבות.

חוסר ההבנה הכללי בשיטות ודרכי המיסוי השונות, על סעיפיהם ותתי סעיפיהם, ובמיוחד כשמדובר במדינה זרה, יוצרים יחדיו מציאות בה אנשים רבים כלל לא מודעים לחובת הדיווח שלהם לרשויות המס האמריקאיות וכצעד ראשון בנושא, כדאי להכיר מי הם החייבים בדיווח מס הכנסה בארה"ב.

 

מהי חובת הדיווח הכללית בארה"ב?

לפני שנעסוק בשאלה מי חייב לדווח לרשויות המס בארה"ב, חשוב להבין כי קיים הבדל בין חובת הדיווח לבין חובת תשלום המס בפועל, כאשר גם אם אינם חייבים בפועל בתשלום מס, הרי שזה אינו עומד בסתירה עם חובת הדיווח והגשת דוח מס הכנסה לרשויות המס האמריקאיות.

חובת הדיווח לרשויות המס משתנה בין הנישומים השונים, כפי שנראה בהמשך, ובהתאם לכך, פעולת הדיווח תבוצע בהתאם, כפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר https://masamerica.co.il. ככלל, חובת הדיווח יכולה להתבצע באמצעות טופס 1040, המיועד לאזרחי אמריקאית ו/או בעלי גרין קארד וטופס 1040NR, המיועד לדיווח של אזרחים זרים בעלי פעילות עסקית בארה"ב.

 

אז מי חייב בדיווח לרשויות המס בארה"ב?

בניגוד למדינות רבות, בהן חובת הדיווח לרשויות המס מוטלת רק על תושבי המדינה, הרי שבארה"ב חוקי המס שונים, כשחובת הדיווח הינה פרסונאלית, אשר אינה מבדילה בין שכירים לעצמאים. על פי שיטת מיסוי זו, כל אזרח אמריקאי, לרבות אלו המחזיקים בגרין קארד, אף אם אינם מתגוררים באחת ממדינות ארה"ב, יהיו חייבים בדיווח מס הכנסה.

נוסף על כך, גם אזרחים ממדינות זרות, המבצעים פעילות עסקית כלשהיא באחת ממדינות ארה"ב, דוגמת הקמת חברות שונות או השקעות נדל"ן, יהיו חייבים אף הם בהגשת דוח הכנסות לרשויות המס בארה"ב.

 

חובת דיווח על חשבונות זרים

מלבד חובת הדיווח על הכנסות בגין פעילות עסקית בתחום ארה"ב, רשויות המס מחילות על החייבים חובת דיווח נוספת בגין חשבונות זרים – עו"ש, קרנות פנסיה, פיקדונות וחסכונות ועוד ובלבד שסכום החשבון עולה על סך 10,000 דולר במהלך שנת המס.

כדי לנטר את הפעילות הכלכלית של החייבים במס, ארה"ב חתמה על הסכם שיתוף מידע עם מספר מדינות, כולל מדינת ישראל, במסגרתו המדינה הזרה תעביר דיווחים על חשבונות של אזרחים אמריקאים המתגוררים בשטחה.

 

סיכום

חובת הדיווח הכללית חלה גם על אזרחים אמריקאים ומחזיקי גרין קארד שאינם מתגוררים בארה"ב, כמו גם על בעלי הכנסה באחת ממדינות ארה"ב ולאור העובדה כי אי עמידה בכללי הדיווח, עלולה להיחשב כעבירה פלילית, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע המכירים את סוגית המס האמריקאי לעומק.

רשויות המס בארה'ב

 

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אטרקציות ובידור
מה צריך ללמוד כדי להיות קוסם?

אם הגעתם לכאן, כנראה שהכרתם את הטרנד שבא לידי ביטוי אצל ילדים, בני נוער ומבוגרים בתקופה האחרונה. מדובר כמובן בלימודי קוסמות. בשנים האחרונות, הקוסמים הופיעו בחיינו ואפשר לראות אותם כמעט

טימברלנד
בריאות
מה החשיבות של הצעד הראשון לתינוק?

הפעם הראשונה שתינוקנו נעמד, ולאחר מכן הפעם הראשונה שהוא פוסע בכוחות עצמו – הן בעיקר פעמים מרגשות וטקסיות, אשר מסמלות עבורנו תחילתו של תהליך נוסף וחדש בהתפתחות. אך כמו בכל

בית מחסה
כללי
לא מתפשרים – הכל על בחירת דיור מוגן

ההורים והסבים שלנו, בני הגיל השלישי יכולים ליהנות מאיכות חיים גבוהה. כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים למצוא דיור מוגן איכותי שיענה על צרכיהם. המדריך הנוכחי יצא לבדוק מה הם הפרטים